Yndlings manga

Snak om tegneserier fra Japan, og andre i samme stil

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Mitsurugi
Chibi
Chibi
Indlæg: 33
Tilmeldt: ons 18. jan 2012 18:30
Geografisk sted: ちょっとそこまで

Re: Yndlings manga

Indlægaf Mitsurugi » lør 4. feb 2012 16:02

MinTako skrev:Solanin <3


Afgjort en genial slice-of-life manga, Inio Asano's andet værk Oyasumi Pun-Pun er heller ikke dårlig dog en smule sær og deprimerende.

Med hensyn til mine yndlingsmangaer...

Pro tempore så er det nok (i uvilkårlig rækkefølge):

Rurouni Kenshin, Hokuto no Ken, Bokurano, One Piece, Gintama, Dororo, Kozure Okami, Shaman King (på trods af den noget sjusket slutning) og Kongou Banchou.
Iacerent in tenebris omnia, nisi litterarum lumen accederet
(Alt ville henfalde i skygge, hvis litteraturens lys ej faldt på det)
- Cicero

Brugeravatar
MinTako
Chibi
Chibi
Indlæg: 7
Tilmeldt: fre 3. feb 2012 08:45
Køn: Kvinde
Kontakt:

Re: Yndlings manga

Indlægaf MinTako » ons 8. feb 2012 13:49

Mitsurugi skrev:
MinTako skrev:Solanin <3


Afgjort en genial slice-of-life manga, Inio Asano's andet værk Oyasumi Pun-Pun er heller ikke dårlig dog en smule sær og deprimerende.

Really? I actually haven't heard of it before, but if you recommend it I definitely think I will be checking it out.

Brugeravatar
Mitsurugi
Chibi
Chibi
Indlæg: 33
Tilmeldt: ons 18. jan 2012 18:30
Geografisk sted: ちょっとそこまで

Re: Yndlings manga

Indlægaf Mitsurugi » fre 10. feb 2012 13:16

MinTako skrev:
Mitsurugi skrev:
MinTako skrev:Solanin <3


Afgjort en genial slice-of-life manga, Inio Asano's andet værk Oyasumi Pun-Pun er heller ikke dårlig dog en smule sær og deprimerende.

Really? I actually haven't heard of it before, but if you recommend it I definitely think I will be checking it out.


Yeah, it's pretty obscure but give it a shot. Be warned though as it does have some pretty morose twists.
Iacerent in tenebris omnia, nisi litterarum lumen accederet
(Alt ville henfalde i skygge, hvis litteraturens lys ej faldt på det)
- Cicero

Brugeravatar
Writer
Jonin
Jonin
Indlæg: 246
Tilmeldt: man 9. jan 2012 11:21
Køn: Mand
Geografisk sted: top secret

Re: Yndlings manga

Indlægaf Writer » ons 29. feb 2012 12:01

Naruto og Dragon ball
"There is no life unless there is death"
"A battle without rist is simply a child's quarrel"
"Darkness is the hearts true essence of power"

Storm
Jonin
Jonin
Indlæg: 365
Tilmeldt: fre 25. nov 2011 17:08
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Re: Yndlings manga

Indlægaf Storm » ons 29. feb 2012 15:19

Like it's any surprise >_<
men Black butler (kan man jo slet ik se på mit siggy), Junjou romantica, death note ooooooooog Maiden Rose <3
Billede

Brugeravatar
Willow
Jonin
Jonin
Indlæg: 218
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 15:48
Køn: Kvinde

Re: Yndlings manga

Indlægaf Willow » ons 29. feb 2012 15:50

Uha, det er altid svært at finde en yndlingsmanga, specielt når der findes så mange forskellige genre, der hver især har titler som topper inden for deres felt.
Men efter en del overvejelse, endte jeg alligevel med Fruits basket. Oprindeligt da jeg startede med at læse den, var den bare endnu en humoristisk romantisk shoujo serie, men som serien udviklede sig, blev jeg mere og mere grebet af karaktererne og deres udvikling.
En ting jeg altid overvejer i mit dagligliv er, at alle mennesker har en historie. Selv hvis der er en person, jeg bare ikke kan fordrage, begynder jeg at overveje, hvad vedkommende har været igennem og ender altid op med, at den person nok også har en familie og venner. Når jeg læser en manga som fruits basket, bliver jeg næsten ovenud lykkelig over at få alting fra alle sider. Du får medlidenhed for ondsindede karakterer og bliver irriteret på heltene. Og selvom det kan være indlysende, hvem der ender sammen med hvem, er jeg ligeglad, så længe jeg føler, at det bliver forklaret på en ordentlig måde. Fruits basket rør mig. Den får mig til at ville være et bedre menneske. Jeg holder meget af mangaer, det ændrer mit livssyn.
Når det så er sagt, elsker jeg også bare en god romantisk historie med lidt humor. Normalt ville det ikke gøre en manga til min favorit, men lige i den her situation løfter det den bare endnu mere :3
Og nu skal jeg finde på et eller anden originalt og humoristisk i håbet om at fange din interesse, ikke sandt? ... Hvilket pres D:

Brugeravatar
Maru
Genin
Genin
Indlæg: 53
Tilmeldt: tors 1. mar 2012 01:06

Re: Yndlings manga

Indlægaf Maru » tors 1. mar 2012 01:42

Det gode spørgsmål.

Jeg har altid sååh svært ved at skulle fastsætte min yndlings, mange af mine favoritserier er forskellige og har hver sit element der gør, at jeg synes de er fantastiske.

Meeeen det må nok være Xxxholic fra CLAMP.
Jeg elsker alting ved den. Stregen der er så enkel og ren, men samtidig så detaljeret, plottet der giver en den skønne bittersøde smag i munden og så selvfølgelig karakterene man ikke kan andet end at elske.
Så til trods for at jeg, som udgangspunkt, er en shonen gal med smag for action og højt, humør, så kan jeg ikke andet end at overgive mig totalt til denne vemodige serie <3

Suk ~
"WARNING: Jumping into toxic waste will NOT give you super powers"

Fisken
Chibi
Chibi
Indlæg: 27
Tilmeldt: søn 26. feb 2012 20:47

Re: Yndlings manga

Indlægaf Fisken » lør 3. mar 2012 23:38

Det er et svært spørgsmål, mest fordi der er serier, jeg synes er charmerende for plottet og andre, hvor tegnestilen har været hovedparten af min oplevelse snarere end persongalleriet eller overraskelsesfaktoren.

Jeg kan godt lide 'Kiss me teacher' grundet den måde, de forskellige karakterer udvikler sig på og får nye prioriteter i livet, styrker deres karakter eller generelt bare ændrer sig over årene. Desuden synes jeg, at det er spændende at fokus ikke kun er rettet mod hovedpersonen, men at mange af de andre karakterer behandles ligeværdigt i mange henseender. Dog er jeg ikke vild med tegnestilen i sig selv. Der læner jeg mig mere mod en enkeltbog som "Hybrid Child", trods de til tider akavede, store hænder; på sin vis er det charmerende.

En serie, jeg synes godt om både for stilen og historien, må være Saiyuki. Der er så mange spændende elementer i den og så mange ting, der kan analyseres. Blot den måde, hvorpå panelerne er tegnet så de spiller op til hinanden, synes jeg er imponerende. Persongalleriet er spændende og humoren falder mig ikke for plat (som jeg ellers synes er et problem til tider i andre serier). Så skal den falde på en favorit for begge dele, må det blive Saiyuki (:

Brugeravatar
Madsjen
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1054
Tilmeldt: fre 8. jul 2011 00:57
Køn: Mand
Geografisk sted: tårnby, sjæland, danmark, europa, jorden, mælkevejen, universet :D

Re: Yndlings manga

Indlægaf Madsjen » man 5. mar 2012 07:37

jeg tror min yndlings er death note.

jeg har altid kunne lide at det jeg ser/ læser er virkeligheden, med et twist så jeg kan tænke mig til hvordan verden ville se ud hvis det var virkeligt. det er også derfor jeg elsker film som "the matrix"
Nothing to see here...

Move along!

aerojfk
Chibi
Chibi
Indlæg: 8
Tilmeldt: tirs 24. maj 2011 10:29

Re: Yndlings manga

Indlægaf aerojfk » ons 7. mar 2012 09:40

Min yndlingsmanga er Mahou Sensei Negima.

Det var en af de første manga, jeg læste, og selvom jeg har læst endnu flere efter den, er den stadig min favorit.

Der er noget ved galleriet af personer, tegnestilen, humoren og den ret omfangsrige lore og magisystem, der holder mig fast ved den. Der er nu 37 bøger i serien, og jeg har dem allesammen.

Den er desværre snart forbi, jeg mener at have hørt, at der kun kommer to kapitler til. Om det er godt eller skidt... Ja, hvis forfatteren starter på en ny serie bagefter, er det vel okay :D


Tilbage til "Manga"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster