Yndlings manga

Snak om tegneserier fra Japan, og andre i samme stil

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Pacman
Jonin
Jonin
Indlæg: 321
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 13:58
Køn: Mand
Geografisk sted: Farum
Kontakt:

Yndlings manga

Indlægaf Pacman » tors 12. maj 2011 09:59

Hvad er jeres yndlings manga, og hvorfor?

Min er Air Gear.

Den har fanget mig lige fra starten og jeg følger flittigt med hver gang der kommer nyt kapitel.
Jeg er bare meget til serier hvor hovedpersonen starte som "The underdog" og skal kæmpe sig op.
Jeg elsker måden den er tegnet på, ja lidt echi (eller hvordan det nu staves) og hvordan karakter designet er.

Brugeravatar
mikael
Genin
Genin
Indlæg: 98
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:32
Køn: Mand
Geografisk sted: danmark

Re: Yndlings manga

Indlægaf mikael » tors 12. maj 2011 10:20

min absolut favorit er Nausicaa, der som fantastisk som film, men guddomelig som manga.

Men af nyere ting er der Yatsuba&!, som er en dejlig manga som altid er et smil værd, og så Highschool of the Dead, med sin blanding af action, blod og store bryster :)

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Yndlings manga

Indlægaf *Wish* » tors 12. maj 2011 12:05

Saikano - fordi den er afslutte og NANA ikke er. Saikanos historie er rørende og fængende. Det er dejligt, at se to hovedpersoner, som på ingen måde er perfekte og det samme gælder deres forhold. Selvom deres historie er så ekstrem (hun er det ultimative våben), så virker den stadig vedkommende. Det var den første manga, jeg tudede til.

Hvorfor skulle du også blive syg Ai Yazawa?! :'( Jeg holder virkelig meget af NANA mangaen også, men den er som sagt ikke afsluttet endnu. Den er længere end Saikano, men der er til gengæld flere personer, som man lærer at kende. Historien rammer mig lige i hjertet, og personerne er alle interessante og virkelige. Jeg tudede hele vejen igennem det sidste bind.

Brugeravatar
tarmie
Chunin
Chunin
Indlæg: 132
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 23:28
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Odense

Re: Yndlings manga

Indlægaf tarmie » tors 12. maj 2011 15:25

World Embryo.
Jeg kan utrolig godt lide persongalleriet. Riku er en dybt fascinerende hovedperson, nærmest indbegrebet af en god antihelt. Historien er også fed, med masser af plot twists og dybde, og selvom det tager nogle bøger før den for alvor kommer i gang er der altid noget nyt at opdage om personerne, deres fortid og motivationer, og ingen er bare onde eller gode, desuden er action scenerne er i top og tegningerne fremragende; Daisuke Moriama er vildt dygtig til mimik og ansigtsudtryk, og han gør det let at leve sig ind i karakterene.

Jeg er utrolig spændt på hvordan den kommer til at ende, Moriyama er jo ikke bange for at lave bittersøde slutninger(som vi så det i Chrono Crusade), så jeg ved slet ikke hvad jeg skal forvente. :D og det er altid en god ting.
Yeah Whatever Fine

Brugeravatar
Alchemist
Chibi
Chibi
Indlæg: 42
Tilmeldt: tors 12. maj 2011 21:08

Re: Yndlings manga

Indlægaf Alchemist » tors 12. maj 2011 21:16

Min må være One Piece. Det var den første manga jeg læste og er nok også en af grundene til jeg holder så meget af den. Men udover det, så er den rigtig sjov og spændende. Den er på rigtig mange bind, men synes ikke den bliver kedelig, og så er tegnestilen meget sin egen :)

Brugeravatar
ReficulNatas
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2319
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:46
Køn: Kvinde
Geografisk sted: in a world of pure imagination
Kontakt:

Re: Yndlings manga

Indlægaf ReficulNatas » fre 13. maj 2011 08:40

Mirai Nikki (future diary)

Jeg elsker mangaer med et snert af psykologisk teasing.
Death Note var min favorit inden jeg læste Mirai Nikki, efterfulgt af serier som Doubt og Liar Game..
Mirai Nikki er den perfekte blanding af forvirring og vold.
Do thou amend thy face, and I'll amend mine life.

Brugeravatar
ILoveCake
Jonin
Jonin
Indlæg: 453
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 17:58
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Køge

Re: Yndlings manga

Indlægaf ILoveCake » lør 14. maj 2011 17:31

Hmmm....
Ville sige, at Fullmetal Alchemist er min yndlingsMANGA. Elsker alt ved den. Jeg læser ikke så meget manga, og FMA er den bedste af dem jeg har læst, så, whatever. :3
Senest rettet af ILoveCake søn 15. maj 2011 11:38, rettet i alt 1 gang.
Story of Leopardess ~

Brugeravatar
Cazmill
Chibi
Chibi
Indlæg: 44
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Lyngby
Kontakt:

Re: Yndlings manga

Indlægaf Cazmill » lør 14. maj 2011 21:40

Min yndlings er helt klart Ranma½. Både fordi jeg rigtig godt kan lide personerne, historierne, tegnestilen, humoren. Kort sagt, jeg kan rigtig godt lide serien for det den er.
Men derudover har den også betydet utrolig meget for mig rent personligt. Det var den manga, som virkelig åbnede mine øjne for manga/anime verdenen, mit første cosplay var fra Ranma½, min første AMV var med Ranma½. Ranma½ har været med igennem hele forløbet, og den har derfor en helt særlig plads i mit hjerte.

Brugeravatar
molberg
Chibi
Chibi
Indlæg: 27
Tilmeldt: lør 14. maj 2011 21:58
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sjælland, Danmark

Re: Yndlings manga

Indlægaf molberg » søn 15. maj 2011 00:49

Min all-time-favorite er Kare First Love, jeg elsker den serie, og læser den igen og igen :D
molberg.blogspot.com

Brugeravatar
vampyrsten
Chunin
Chunin
Indlæg: 121
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 14:34
Køn: Mand
Geografisk sted: Brøndby Strand

Re: Yndlings manga

Indlægaf vampyrsten » søn 15. maj 2011 18:22

Onani Master Kurosawa ligger på en delt førsteplads med Hotel.

Begge to fantastisk smukke med som man lige skal bruge et par dage på at sluge... (lol)
"In every age, in every place,
the deeds of men remain the same"


Tilbage til "Manga"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 46 gæster