Yndlings manga

Snak om tegneserier fra Japan, og andre i samme stil

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Kanra
Chunin
Chunin
Indlæg: 150
Tilmeldt: ons 2. nov 2011 17:27
Køn: Kvinde

Re: Yndlings manga

Indlægaf Kanra » fre 4. nov 2011 15:07

Sekaiichi Hatsukoi ~ ! <3
DeviantArt / Tumblr: coca-cola-dave /// I just like to draw and I'm lazy. <3

Brugeravatar
Kaptain Anna
Kage
Kage
Indlæg: 642
Tilmeldt: tors 21. jul 2011 13:10
Køn: Kvinde
Geografisk sted: intetsted

Re: Yndlings manga

Indlægaf Kaptain Anna » fre 4. nov 2011 17:32

flere ynglings =)

Soul eater.
½ prince.
deadman wonderland (Y)
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Merlicuras
Chibi
Chibi
Indlæg: 1
Tilmeldt: man 14. nov 2011 14:59
Køn: Kvinde

Re: Yndlings manga

Indlægaf Merlicuras » man 14. nov 2011 19:25

Nabari no Ou! <3

Brugeravatar
Yoite
Jonin
Jonin
Indlæg: 360
Tilmeldt: ons 18. maj 2011 15:47
Geografisk sted: København

Re: Yndlings manga

Indlægaf Yoite » man 14. nov 2011 22:24

Merlicuras skrev:Nabari no Ou! <3


Godt valg ;)
Billede Billede Billede Billede

Brugeravatar
Nashayla
Jonin
Jonin
Indlæg: 209
Tilmeldt: man 9. maj 2011 19:49
Køn: Kvinde
Kontakt:

Re: Yndlings manga

Indlægaf Nashayla » tors 17. nov 2011 20:15

P.t. er min yndlings manga The Legend of Tyr, er helt vild med den manhwa og venter stadig på de næste kapitler. Men jeg er også vild med MX0 som jeg læser p.t.
俺の温州蜜柑は何時も結構 ♥ 食べたいですか? :D

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Yndlings manga

Indlægaf SomethingPurple » søn 20. nov 2011 23:25

Saiyuki alle serierne af Kazuya Minekura

Genjyo Sanzo er af de højere magter blevet beordret til at drage til Indien mod vest sammen med Son Goku, Cho Hakai, og Sha Gojyo for at standse genoplivningen af Gyomaoh, en ond Youkai(Dæmon), der blev forseglet der 500 år tidligere. Det er sådan set den overordnede historie, men som historien skrider frem, bliver det hurtigt klart, at der er meget mere på spild.

Da jeg i sin tid læste første bind var det bestemt ikke kærlighed ved første blik. Den var da underholdende nok, men jeg synes ikke den var særlig godt tegnet, og historien virkede meget episodisk, og en kende middelmådig, men tegnestilen bliver god, og historien i Saiyuki er langt fra middelmådig, når den først kommer i gang og arbejder på rigtig mange planer, og handler faktisk om noget helt andet end 4 seje gutters rejse mod vest for at stoppe en dæmon.

Saiyuki drives først og fremmest af personerne, som i første omgang virker en anelse overfladiske, indtil Minekura begynder at introducere deres fortid og udforske deres forhold til hinanden. I Saiyuki vendes mange ting på hovedet og hvor den oprindelige Saiyuki til dels bygger på mange buddhistiske elementer, så er Saiyuki rimelig anti buddhistisk langt hen af vejen, flere buddhistiske citater får ny eller modsat betydning og der stilles general spørgsmål ved religion. I den originale fortælling var Sanzo en ganske hellig og naiv buddhistisk munk, som hele tiden skulle redes. Minekuras Sanzo er det syok modsatte. Han ikke spor hellig. Han er kæderyger og går heller ikke af vejen for at drikke. Han er ganske kynisk og arrogant og er generelt parat til at dræbe alt og alle, som står i vejen for ham. Sanzo følgesvende er også alt andet end, hvad man kan betegne som helte. Gojyo, som er halv yokai, ryger mere selv Sanzo og før rejsen mod vest gik det meste af hans tid med at score dammer og spille kort. Goku har en mentalitet som et lille barn og tænker for det meste kun på mad. Før han mødte Sanzo, tilbragte han 500 år alene indespærret i en hule. Han har ingen erindring om sin fortid og mister han sit diadem, bliver han til et sandt uhyre. Hakai er umidltbart den mest rolige og fornuftige, men også meget spydig og ganske farlig når et kommer til stykket, da han er et menneske, der blev forvalt til en yokai efter at have dræbt tusinde yokai og badet i deres blod som hævn for sin søsters voldtægt og selvmord. Alle personerne har dybe ar og fortiden er den største fjernede og ikke mindst de personer, som gemmer sig der de værste modstandere.

Saiyuki har dog rigtig meget humor og det action og de kampe der er, er ikke på nogen måde langtrukne, men veksler mellem de sjove og underholde til de mere nervepirrende, ikke mindst kampene mellem dem selv, og Minekura formår at udvikle historien og personerne undervejs og indlægge små tvists, så historien forbliver spændende.

Saiyuki er helt klart den manga som jeg har læst flest gange og som jeg synes bedst formår at kombinere humor, action, og drama på den bedst tænkelige måde. Kærlighed er der dog ikke rigtig noget af med mindre man har et stort behov for at slache mandlige personer.
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
Nashayla
Jonin
Jonin
Indlæg: 209
Tilmeldt: man 9. maj 2011 19:49
Køn: Kvinde
Kontakt:

Re: Yndlings manga

Indlægaf Nashayla » tirs 13. dec 2011 22:07

P.t. er det DIAMOND NO ACE og KUROKO NO BASUKE
俺の温州蜜柑は何時も結構 ♥ 食べたいですか? :D

EdwardElric
Chibi
Chibi
Indlæg: 21
Tilmeldt: tirs 20. dec 2011 21:13
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Asnæs, Sjælland
Kontakt:

Re: Yndlings manga

Indlægaf EdwardElric » tors 22. dec 2011 19:42

ILoveCake skrev:Hmmm....
Ville sige, at Fullmetal Alchemist er min yndlingsMANGA. Elsker alt ved den. Jeg læser ikke så meget manga, og FMA er den bedste af dem jeg har læst, så, whatever. :3


YAY! Elsk på FMA! Det er også min yndlingsmanga OG anime! Jeg er ved at spare sammen til at købe de sidste bøger(på engelsk fordi Carlson ikk har fået oversat resten..! :sur:) og hele Brotherhood serien på DVD! <3
BilledeBilledeBillede
''Alchemists are scientist. So they don't believe in an uncertain existence like God.
Isn't it ironic that people like us are closest to God?'' -Edward Elric-
Billede

Brugeravatar
MinTako
Chibi
Chibi
Indlæg: 7
Tilmeldt: fre 3. feb 2012 08:45
Køn: Kvinde
Kontakt:

Re: Yndlings manga

Indlægaf MinTako » fre 3. feb 2012 14:27

Solanin <3

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Yndlings manga

Indlægaf Gama » fre 3. feb 2012 19:06

hehe jeg har faktisk studset meget over den her på det sidste, da jeg stortset hver eneste gang får dette spørgsmål, kommer på en anden end forrige gang :P

Men tror jeg kom til en endelig top3(eller det der ligner, første 2 er ihvertfald klar :P).

1. One Piece.
2. Berserk.
3. Gamaran, The Breaker, Cage of Eden, eller Noblesse.
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!


Tilbage til "Manga"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster