Hvad vil få dig til at købe mere dansk manga?

Snak om tegneserier fra Japan, og andre i samme stil

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Bissen
Chibi
Chibi
Indlæg: 36
Tilmeldt: tirs 31. maj 2016 14:07

Re: Hvad vil få dig til at købe mere dansk manga?

Indlægaf Bissen » tors 2. jun 2016 13:46

SsjGogo skrev:@Bissen - jeg håber heller ikke, at min og psygs disksussion, eller hvad man skal kalde det, har skræmt dig væk.

Jeg er enig i, at mange værker går tabt - og at folk efterhånden tror at manga udelukkende er lig med Naruto. Det er en skam, men hvad løsningen er ved jeg ikke.


JoaCHIP skrev:
Bissen skrev:Det er bare så topærgerligt at mange fantastiske værker ikke bliver kendt, fordi de ikke oversættes :(

Jeg håber nu ikke vi har skræmt dig langt væk, for jeg er helt enig. Der er masser af god anime og manga der fortjener at få en chance udenfor Japan. Og når pengene driver værket, bliver det som regel kun de forsigtige (og derfor ofte mindre vovede) udgivelser der bliver oversat.

Jeg gad f.eks. godt få fingrene i en oversat trykt udgave af Yokohama Kaidashi Kikou på engelsk, for der findes kun en ussel og ret lavt opløselig scanlation af den, og grafikken i den er så fantastisk at den fortjener bedre. Jeg ville give fuld pris uden at blinke.


Jeg er ikke spor skræmt - jeg vidste bare ikke hvordan attituden herinde var omkring det (men det er fuldt forståeligt og respekteret!).
Hm. Det kunne være virkelig fedt med en sidegeschäft hvor man oversætter og udgiver manga. Vi har snakket om, HVIS vi nogensinde blev et *rigtigt* firma at udgive i digital form, og på papir hvis de bliver populære nok. Det er dog stadig en ret fjern drøm...

Jeg kender ikke den nævnte manga, men kan se den er at købe i digital form på nettet. Og nu vi snakker om fantastisk flot manga, så er Feng Qiu Huang måske noget af det flotteste jeg har set (om end det er en kinesisk manhua).
Billede
Billede
Billede

I mean... :O
貴方が人間ならとっくに大量受苦悩処地獄へに落ちているでしょう。
Seiyuu-obsession much.

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Hvad vil få dig til at købe mere dansk manga?

Indlægaf Gama » tors 21. jul 2016 23:34

Bissen skrev:Det er bare så topærgerligt at mange fantastiske værker ikke bliver kendt, fordi de ikke oversættes :(



Meh, rolig nu :) sådan der er virkeligheden heldigvis ikke.
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
Bissen
Chibi
Chibi
Indlæg: 36
Tilmeldt: tirs 31. maj 2016 14:07

Re: Hvad vil få dig til at købe mere dansk manga?

Indlægaf Bissen » fre 22. jul 2016 22:32

Gama skrev:
Bissen skrev:Det er bare så topærgerligt at mange fantastiske værker ikke bliver kendt, fordi de ikke oversættes :(



Meh, rolig nu :) sådan der er virkeligheden heldigvis ikke.


Ikk' forstået..?
貴方が人間ならとっくに大量受苦悩処地獄へに落ちているでしょう。
Seiyuu-obsession much.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Hvad vil få dig til at købe mere dansk manga?

Indlægaf SsjGogo » lør 23. jul 2016 00:38

Der menes nok, at hvor der er vilje er der også en vej, og folk tilgår det ulovligt. Jeg er dog enig i din pointe med, at meget går tabt alligevel.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Hvad vil få dig til at købe mere dansk manga?

Indlægaf Gama » lør 23. jul 2016 01:01

SsjGogo skrev:Der menes nok, at hvor der er vilje er der også en vej, og folk tilgår det ulovligt. Jeg er dog enig i din pointe med, at meget går tabt alligevel.


Noget lign. Jeg ville dog ikke nævne noget præcist! :P
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Hvad vil få dig til at købe mere dansk manga?

Indlægaf Gama » lør 23. jul 2016 21:32

SsjGogo skrev:Der menes nok, at hvor der er vilje er der også en vej, og folk tilgår det ulovligt. Jeg er dog enig i din pointe med, at meget går tabt alligevel.



Og jeg mener forresten det modsatte :P

Det er en skam at scanlations er så ulovliggjort og taboo, det er internationelt den største PR manga har, og hvis ikke de fandtes var der langt langt langt mere læsestof der gik tabt.
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Hvad vil få dig til at købe mere dansk manga?

Indlægaf SsjGogo » lør 23. jul 2016 22:56

Det er der så nok en mangaka eller to, som knokler for ussel mamon i forvejen, der vil være uenig med dig i - men jeg forstår pointen. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Hvad vil få dig til at købe mere dansk manga?

Indlægaf Gama » lør 23. jul 2016 23:26

SsjGogo skrev:Det er der så nok en mangaka eller to, som knokler for ussel mamon i forvejen, der vil være uenig med dig i - men jeg forstår pointen. :)


Selvfølgelig vil der det, der vil også være dem som slet ikke tænker over at deres manga udelukkende har nået sine højder pga. scanlations.. Men det er selvfølgelig en anden snak end den i har gang i, men så længe manga ikke er mere internationalt end det er, så ser jeg scanlations som en nødvendighed :)
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
TMP
Genin
Genin
Indlæg: 78
Tilmeldt: søn 8. jul 2012 01:17
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Hvad vil få dig til at købe mere dansk manga?

Indlægaf TMP » man 25. jul 2016 13:24

Artbooks. Noget faktisk brugbart, f.eks. krus, tallerkener osv.
Jeg vil ikke købe figurer.
Programmør.
Aegisub inspirerede mig til at være programmør. Hvilket jeg takker bla. Niels for.
Quote:
Spoiler: vis
I am not afraid of the one who can kill me, I am afraid of the one who can touch my heart.
Myself

Hvis I hader mig for den jeg er, så gør det. Hellere det, end at blive elsket for at være en løgner. Så må alle i hele verden hade mig.
Migselv

Love is not about finding the perfect person, but about seeing an imperfect person perfectly
Gundvang

Brugeravatar
YukiSans
Chibi
Chibi
Indlæg: 7
Tilmeldt: tirs 18. apr 2017 11:36
Køn: Kvinde

Re: Hvad vil få dig til at købe mere dansk manga?

Indlægaf YukiSans » tors 20. apr 2017 08:41

Hvis jeg skulle købe dansk oversættet manga' ville jeg selv fortrække at det var korte serier som ikke har over 100 bøger. :'(
Jeg er har det fint med at betale 40 - 60 kr. for en bog fordi så er det jo også god kvalitet man for for pengene :engel:
YukiSans


Tilbage til "Manga"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster