Hvad vil få dig til at købe mere dansk manga?

Snak om tegneserier fra Japan, og andre i samme stil

Redaktør: Willow

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Hvad vil få dig til at købe mere dansk manga?

Indlægaf SsjGogo » lør 19. maj 2012 14:47

Jeg vil også lige minde om, at vi jo faktisk har direkte kontakt til en udgiver i form af ComicParty (Alpha Entertainment). Det kunne jo være, at vi kunne få dem til at udgive noget specielt?

Blot en idé.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Trieu
Jonin
Jonin
Indlæg: 223
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 14:40
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Hvad vil få dig til at købe mere dansk manga?

Indlægaf Trieu » lør 19. maj 2012 17:17

Jeg hørte mit navn blive nævnt og kom hurtigs muligt! O.O

Nej, spøg til side, jeg følger med i tråden, men undgå bevidst at kommenter, så jeg ikke risikere at styre den i en bestemt retning.

Please carry on. I an monitoring this thread :3

Brugeravatar
Etex
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1414
Tilmeldt: man 9. maj 2011 13:03
Køn: Mand
Geografisk sted: Den sjovt nok ikke så religiøse by Præstø

Re: Hvad vil få dig til at købe mere dansk manga?

Indlægaf Etex » lør 19. maj 2012 21:18

Jeg kan bedst li' at ha udgivelserne som fysisk kopi. Men jeg vil da sige aten e-bogs ordning ikke ville skade. Det koster jo ikke flere penge (så vidt jeg har forstået), det er jo billigere end den normale udgave som nævnt før, og så har folk jo også valgmuligheden.
Me: I can't wait for my post number 1111. *At post number 1112* FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF..... UCK! (Me so raging :P)

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Hvad vil få dig til at købe mere dansk manga?

Indlægaf LiseR » søn 20. maj 2012 00:37

Hvis en e-bog var væsentligt billigere ville jeg vælge den. E-bogslæsere fungerer fint til sort/hvide udgivelser.
Var prisen nær den samme ville jeg foretrække en fysisk bog.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

setesh
Ensom Ulv
Indlæg: 174
Tilmeldt: man 1. aug 2011 20:32
Køn: Mand

Re: Hvad vil få dig til at købe mere dansk manga?

Indlægaf setesh » søn 20. maj 2012 04:10

jeg ville nok ikke købe en e-bogs version da jeg, ligesom gogo, er gammeldags når det kommer til manga, dog ville det nok være en god, "billig" måde at starte at udgive manga'er på dansk, også senere, når de har tjent penge ind, udgive en fysisk version

Brugeravatar
Yoite
Jonin
Jonin
Indlæg: 360
Tilmeldt: ons 18. maj 2011 15:47
Geografisk sted: København

Re: Hvad vil få dig til at købe mere dansk manga?

Indlægaf Yoite » ons 23. maj 2012 00:16

Hvis de solgte nogle mangaer som ikke var udkommet på engelsk af dem jeg godt kan li, kunne jeg overveje at købe danske ;D :/ har kun "Emma" som dansk købt manga :]

- Der er dog stadig forskellen i pris mellem danske og engelske, hvor engelske for det meste er billigere at købe - fra udlandet - såvidt jeg har erfaret : ]

Jeg ville aldrig købe en e-bogs version... medmindre jeg var virkelig desperat = *_* =
Billede Billede Billede Billede

Brugeravatar
Willow
Jonin
Jonin
Indlæg: 218
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 15:48
Køn: Kvinde

Re: Hvad vil få dig til at købe mere dansk manga?

Indlægaf Willow » ons 23. maj 2012 15:26

Jeg købte ret mange titler, dengang jeg stadigvæk boede hjemme. Det var virkelig vigtigt for mig at støtte dansk manga og desuden var de billigere dengang end de engelske. Min økonomiske situation var så en lidt andet end idag, så jeg havde råd til det. Dengang var mine eneste krav, at genren appellerede til mig. Idag er jeg bange for, at der ikke er så meget andet end en billig pris, der kunne få mig til det. Jeg tillader mig selv et basseblad engang imellem, dog ikke alle udgivelser, så jeg ville nok godt kunne købe en titel til 50 kroner en gang om måneden. Jeg tror i hvert fald, forlagene eventuelt skulle lave en undersøgelse på forhånd af, hvad folk godt kunne tænke sig udgivet.
Jeg ville selv have købt fruits basket, men havde den allerede på engelsk. Og FMA overvejede jeg også kort at købe, jeg kan kun grine af dårlige oversættelser, for jeg får alligevel ikke nogen bedre oplevelse af de engelske, men jeg samlede på et par engelske titler der og så begyndte de ligeså stille at stoppe deres udgivelser, så jeg ville ikke satse på en serie, der aldrig blev afsluttet. Er mega træt af, at det altid ender sådan med animeerne, der udgives. Eller i hvert fald ofte.
Hvis nu der blev udgivet en god shoujo serie rettet mod de lidt ældre og den kostede halvtreds kroner, ville jeg nok købe den. Eller noget scifi, det savner jeg også lidt. Jeg tror, forlagene skal overveje, om deres målgruppe er børn, unge eller ældre. Det er sandt, at jeg køber en engelsk manga til 72 kroner måske en gang om måneden eller hver anden, men udover oversættelsen er de altså ofte også fysisk af en lidt bedre kvalitet.
Jeg ville aldrig købe det elektronisk, jeg elsker at have bogen i hånden, om end jeg snart ikke har plads til flere. Jeg tror dog e-bog er fremtiden og at det helt bestemt ville være rigtig godt for mangaens udbredelse. Jeg er ikke sikker på, at det fysiske medie vil bestå, når de nye generationer kommer til.
Omkring dyrere udgivelser af bedre kvalitet, ville jeg nok godt kunne finde på at købe det. Men jeg ville ønske mig det i gave, så jeg ville kun være potentiel indtægtskilde to gange om året. Jeg har feks sat mig for at få alle Black sad albummene, men jeg har kun fået dem via gaver.
Nu er jeg så også flittig bruger af biblioteket og jeg ved ikke, hvordan indtægtskilden er der. Forfattere får jo faktisk et beløb, der svarer til antallet af lånte enheder, men jeg ved ikke, hvor stort det beløb er. Og det er sikkert på ingen måde det samme som indtægten fra et reelt salg.
Edit: desuden var det mega nice, dengang jeg kunne få Ranma i supermarkederne. Det ville helt klart hjælpe, synes nogen gange godt, det kan være besværligt at skulle finde en specialbutik. Hvis de prøvede at få mangaerne ud til bladstanderne igen, ville jeg i hvert fald være meget lettere at fange.
Og nu skal jeg finde på et eller anden originalt og humoristisk i håbet om at fange din interesse, ikke sandt? ... Hvilket pres D:

Brugeravatar
Kanra
Chunin
Chunin
Indlæg: 150
Tilmeldt: ons 2. nov 2011 17:27
Køn: Kvinde

Re: Hvad vil få dig til at købe mere dansk manga?

Indlægaf Kanra » fre 6. jul 2012 00:25

Har intet imod Dansk manga. Men lige så snart det bliver anime. NEJ TAK
DeviantArt / Tumblr: coca-cola-dave /// I just like to draw and I'm lazy. <3

Brugeravatar
Barkman
Chibi
Chibi
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs 10. jul 2012 12:37
Køn: Mand
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Hvad vil få dig til at købe mere dansk manga?

Indlægaf Barkman » tirs 10. jul 2012 14:19

De serier, der ikke allerede er ude på engelsk, er sandsynligvis ikke dem, der har den bredeste appel - og i forhold til det dér med at lave udgivelser i højere kvalitet end de udenlandske, så vil det jo også slå igennem i prisen.

Jeg tror mest på Taniguchi-modellen med kortere fortællinger i fornemt udstyr - hvor man prøver at ramme et andet og lidt ældre publikum end dem, der har tid til at sidde og læse scanlations på nettet. Problemet er så bare, at afrundede fortællinger på 200-300 sider jo ikke er det, der er allermest af i manga, eller det udelukker i hvert fald en masse fantastiske ting.

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Hvad vil få dig til at købe mere dansk manga?

Indlægaf Gama » man 3. dec 2012 17:26

Jeg gider ikke købe dansk manga, synes oversættelserne er helt henne i vejret.. Synes nok bare der skulle fokuseres på de store mangaer, altså mainstream battlemangas, og prøve at fange de lidt yngre med noget reklame værk(eventuelt starte med anime som reklame)... Lyder som om at man i dagens manga danmark har prøvet at fange Otaku's, istedet for at skaffe nye fans.

Jeg synes dog den bedste ide, ville være en international hjemmeside hvor medlemskab koster penge, og man derefter kan vælge i mellem MANGE forskellige mangaer, dog bare på engelsk...Altså en lovlig side af de mange ulovlige sider der er nu.
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!


Tilbage til "Manga"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster