Hvis du var en mangaka....

Snak om tegneserier fra Japan, og andre i samme stil

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Nashayla
Jonin
Jonin
Indlæg: 209
Tilmeldt: man 9. maj 2011 19:49
Køn: Kvinde
Kontakt:

Re: Hvis du var en mangaka....

Indlægaf Nashayla » fre 27. jan 2012 11:52

Perfekt plot for mig ville være noget man hidtil endnu ikke har set. Dragon Ball, One Piece og Naruto er alle koncentrationer af andre mangaer, så et perfekt plot for mig ville være originalt og nyt.

Nu vi taler om mangakas... så arbejder jeg på en med de mest kendte engle navne og en masse drager ;D

Drager er mit yndlings mystical beast of engler har jeg altid været fascineret af.

Ariel,
Ambriel
Abbadon
Seraphim
Cherubim
Virtues
Powers and Rulers
Dominions
Erelim
Azrael

Archangels:
Gabriel
Michael
Raphael
Uriel
Raguel
Remiel
Saraqael
Senest rettet af Nashayla fre 27. jan 2012 13:45, rettet i alt 1 gang.
俺の温州蜜柑は何時も結構 ♥ 食べたいですか? :D

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Hvis du var en mangaka....

Indlægaf Gama » fre 27. jan 2012 11:57

Perfekte plot for mig, ville være en god blandning af Twelve kingdoms og berserk, synes begge to har nogle fantastiske historier, og ser ikke de store forhindringer i at kombinere dem :)
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
Willow
Jonin
Jonin
Indlæg: 218
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 15:48
Køn: Kvinde

Re: Hvis du var en mangaka....

Indlægaf Willow » tirs 20. mar 2012 13:08

Jeg ved ikke, om det er det perfekte plot, men der blev engang udskrevet en manga-konkurrence. Var det carlsen? Anyway, jeg udtænkte faktisk en historie dertil, som jeg syntes passede godt til manga-form.
Det skulle handle om en pige, der ikke var bange for noget. Underverdenen sender så en dæmon op til hende, som skal finde hendes frygt. Dette gør han ved hjælp af et spørgeskema og ved at udsætte hende for forskellige mytiske væsener en gang om ugen. Jeg kunne forestille mig, at det ville passe fint ind, at hvert kapitel var et nyt monster. Hver gang hun overvandt et monster, flyttede det så ind hos hende og det blev en slags... monster-harem serie XD
Jeg blev glad for karaktererne, men opgav som ældre at tegne. Historien har jeg siden udviklet mere og skrev også en novelle på en ti-sider dertil, så jeg ikke glemte den xD hvis nogen vil læse den, skal de være meget velkomne. Jeg håber på en dag at skrive det som en hel roman. Jeg skal bare lige lave en masse baggrundsresearch, fordi min viden om mytiske væsener ikke er den største :D Jeg har aldrig været glad for gysere. Ironisk nok.
Og nu skal jeg finde på et eller anden originalt og humoristisk i håbet om at fange din interesse, ikke sandt? ... Hvilket pres D:

Brugeravatar
Willow
Jonin
Jonin
Indlæg: 218
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 15:48
Køn: Kvinde

Re: Hvis du var en mangaka....

Indlægaf Willow » tirs 20. mar 2012 13:15

Nu laver jeg sgu bare en dobbeltpost, fordi jeg glemte nogle vigtige pointe i den tidligere post.
For mig er den perfekte historie ikke nødvendigvis noget super nyt eller originalt. Jeg tror meget på, at udførelsen er det vigtigste. Den måde, du vælger at præsentere det på. For mig er karakterne og deres indbyrdes forhold noget af det vigtigste, så derfor er det ikke et problem for mig at afsløre lidt plot. Jeg synes ofte, at mine ideer alligevel lyder kliche og set før, når jeg forsøger at forklare dem, men i mit hoved er det min drejning, der gør det specielt. Efterhånden har vi jo både oplevet, at de gik hinanden til sidst eller at de døde en tragisk død. Og så er jeg glad for humor. Hvis en serie kan tage sig selv lidt useriøst, redder det gerne en uoriginal historie.
Og nu skal jeg finde på et eller anden originalt og humoristisk i håbet om at fange din interesse, ikke sandt? ... Hvilket pres D:

Brugeravatar
ReficulNatas
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2319
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:46
Køn: Kvinde
Geografisk sted: in a world of pure imagination
Kontakt:

Re: Hvis du var en mangaka....

Indlægaf ReficulNatas » tirs 20. mar 2012 19:14

Jeg har nævnt det for nogle, men jeg fik en genial idé til en manga (synes jeg selv), men efterfølgende har jeg opdaget at der er kommet flere og flere romaner bygget over samme tema.. Hvilket har gjort at jeg har mistet størstedelen af lysten til at forsøge at lave en manga selv..
Do thou amend thy face, and I'll amend mine life.

Brugeravatar
Willow
Jonin
Jonin
Indlæg: 218
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 15:48
Køn: Kvinde

Re: Hvis du var en mangaka....

Indlægaf Willow » tirs 20. mar 2012 19:20

ReficulNatas skrev:Jeg har nævnt det for nogle, men jeg fik en genial idé til en manga (synes jeg selv), men efterfølgende har jeg opdaget at der er kommet flere og flere romaner bygget over samme tema.. Hvilket har gjort at jeg har mistet størstedelen af lysten til at forsøge at lave en manga selv..


Det synes jeg nu, er ærgeligt :3 Måske har du en vinkel på det, der ikke er set før ^_^ Jeg skal dog være ærlig og sige, at jeg er meget følsom overfor den slags. Hvis jeg finder ud af, at min ide minder om noget, der allerede eksisterer, kan jeg godt finde på at droppe det helt... Og så brygger det videre i mit hoved. Og så kom jeg liiiiige på den her awesome karakter... Og så var der den her virkelig nice scene i mit hoved, som totalt gør, at jeg må lave hele historien bare for den scene.
Anyway, skabertrangen skal aldrig dø :3 Du kan altid overveje, om du vil lave den for dig selv eller for andre.
Og nu skal jeg finde på et eller anden originalt og humoristisk i håbet om at fange din interesse, ikke sandt? ... Hvilket pres D:

Brugeravatar
Zenia
Chunin
Chunin
Indlæg: 136
Tilmeldt: man 11. jul 2011 10:28
Køn: Kvinde

Re: Hvis du var en mangaka....

Indlægaf Zenia » ons 21. mar 2012 09:09

Nu skriver jeg ikke rigtigt histoirer. Men mht sci-fi og fantasy, så er der hvertfald fuld drøn på dem oppe på "første sal".

Den sidste nye er: En pige der begynder at have de her drømme som kommer igen hver nat. Der kommer snart krig så hun skal trænes op og være klar. Hvilken krig og hvad der sker i drømmene forstår hun ikke helt. Fyren der træner hende er speciel, meget mystisk og tilbage holden. Og viser ikke hele ansigtet.
Når hun vågner, er det nogle helt almindelige dage, hun står op, tager på arbejde, er sammen med vennerne osv.
Lige indtil den dag, at der er noget der vågner i undergrunden. Og hun rent faktisk må kæmpe for at holde sig selv i live.

Udover det har jeg en gammel historie, med Unreal Tournament ( Idén er fra et spil ). :)

Brugeravatar
meichan
Kage
Kage
Indlæg: 625
Tilmeldt: ons 4. jan 2012 16:04
Køn: Kvinde
Geografisk sted: ikast
Kontakt:

Re: Hvis du var en mangaka....

Indlægaf meichan » fre 18. maj 2012 16:12

hmm vel noget med en normal pige i japan der elsker og danse og synge og så en dag kommer hun ind i gruppe og hele hendes liv forandres
Billede
Spoiler: vis
Billede

Brugeravatar
MangaAnimeLover
Jonin
Jonin
Indlæg: 315
Tilmeldt: tors 26. jul 2012 11:45
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Nørresundby
Kontakt:

Re: Hvis du var en mangaka....

Indlægaf MangaAnimeLover » søn 29. jul 2012 00:25

Hmm, det perfekte plot? Det er et svært spørgsmål! ;D

Nu er jeg til alt lige fra fantasy, adventure, daily life, drama, romance osv.. Og gerne blandet sammen! xD

Jeg arbejder dog på en stor og episke historie sammen med en veninde. Jeg tror virkelig, den kan udgøre en god manga, når vi kommer ordentligt i gang. Den hedder "Tentou no Chikara", hvilket betyder "Power of the Heavens" eller "Himlens Kræfter".

Historien foregår i et alternativt univers, som ikke er helt så langt fremme teknologisk som vi. Komfur og badekar er måske det tætteste på nutidens teknologi, vi kommer.
I denne verden finders der både mennesker og dæmoner (ikke helvedsskabninger i denne sammenhæng; blot mennesker med evnen til at forvandle sig til en mere dæmonisk form og derved kunne udnytte nogle overnaturlige kræfter/styrker, som normale mennesker ikke besidder).
Yoku er hovedpersonen; en rimelig normal pige på 16 år. Ejer et lille hotel (ryokan) sammen med sin singlemor og irriterende kloge lillesøster. Yoku selv er barnlig, temperamentsfuld og stædig, men en god pige.
Historien starter, da en fremmed og mystisk klædt mand kommer og lejer et værelse for en nat. Yoku kan ikke se nok af ham til at bedømme, om manden er menneske eller dæmon, og han siger intet. Om natten hører Yoku nogle lyde oppe fra en af hotelværelserne og vælger at gå op og høre, om vedkommende er okay - og finder så denne mystiske mand i færd med at slå en håndfuld dæmoner ihjel. Dette burde hun ikke have set, og den fremmede flygter fra gerningsstedet og slæber Yoku med - ufrivilligt selvfølgelig.
Yoku finder ud af, at manden (Shinji) er dæmon og har gjort sig uvenner med en anden dæmon (Rikio), hvis tilhængere nu jagter Shinji landet over. Hele uenigheden bunder ud i en legende om en magisk amulet, som kan give bæreren umådelige kræfter; den kan Shinji få fat i, men han ønsker ikke at hjælpe sin fjende Rikio, der som sagt prøver at indfange Shinji og tvinge ham til det. Til dels tror Shinji ikke engang på, at legenden om amuletten er sand.
Yoku og Shinji kommer på deres rejse/flugt til at holde af hinanden efter lang tids had. Som tiden går finder Yoku ud af, hvem hendes far egentlig var, og hvad han stod for - og hun finder også ud af, at hun bærer på den største hemmelighed af alle. Og at hun ikke er den, hun troede, hun var.
Men heldet er mildest talt ikke på Yokus side, og hun bliver rodet ud i mange livsfarlige og overskridende situationer, som hun på intet tidspunkt har været fysisk eller psykisk forberedt på...


Udover denne har jeg mange andre mangaer, som jeg selv synes, har nogle fede plots. Skulle man have interesse, kan en række af dem findes her: http://www.smackjeeves.com/profile.php?id=31130
Billede
Friends are the best. But my friends are even better!

Brugeravatar
Lunch
Genin
Genin
Indlæg: 97
Tilmeldt: fre 20. maj 2011 17:25
Køn: Kvinde
Kontakt:

Re: Hvis du var en mangaka....

Indlægaf Lunch » tirs 31. jul 2012 16:58

Must say that it was very interesting to read the entries in this thread, particularly about story-making. Keep it up you creative people! :)

I'm working on a story of my own as well, however, I'm making rather slow progress with it. (Slowly but surely!)I can definitel y feel with those who have become a little frustrated after encountering their own ideas in someone elses work. I've gone through lots of that - scrapping ideas after another before I realized that not only is it impossible to come up with something 100% original, but that it might actually be harmful to attempt to do so.. I want to believe there is a reason why the published works have been published.. or at least I hope that they have (had) some kind of magic in them that have made them special in a way or another. And so I think that the key to make a really really good plot is to find that magic and learn from it, all the while while looking out for things that might ruin the magic, and then work hard on eliminating those components.

But so, back to the actual question! I don't have a specific genre that I consider "the best", as they all can work miracles if done right, but I do have some expectations from a "perfect" plot:

To me a perfect plot
...keeps things simple yet intricate enough to hold me in suspension throughout
...contains the kind of plot twists that make me gasp in excitement and surprise
...has well written characters (but not too large a cast) -> interesting dialogue
...refrains from using "grand clichés" (unless done VERY WELL)
...affects me so much emotionally that I remember the story for a long time to come
...not only fulfills but exceeds my expectations!
Billede


Tilbage til "Manga"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster