Hvor kan man købe sit "udstyr"?

Snak om tegneserier fra Japan, og andre i samme stil

Redaktør: Willow

Erik2905
Chibi
Chibi
Indlæg: 6
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 14:05

Hvor kan man købe sit "udstyr"?

Indlægaf Erik2905 » tirs 31. jul 2012 14:10

Hej allesammen! Jeg håber i kan hjælpe en begynder som mig godt ud på mangaens vej! :p

Jeg har lånt flere bøger hvor de giver tips og tricks til hvordan man tegner manga, og i dem alle sammen siger de man skal bruge noget der hedder en G-Pen. Jeg har så søgt på nettet efter denne G-pen, men kan ikke finde nogen hjemmesider hvor man kan købe dem.. :/

Jeg bor på Bornholm, så udvalget af "forhandlere" er MEGET begrænset..

Tak til alle som skriver et svar! :)

Brugeravatar
MangaAnimeLover
Jonin
Jonin
Indlæg: 315
Tilmeldt: tors 26. jul 2012 11:45
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Nørresundby
Kontakt:

Re: Hvor kan man købe sit "udstyr"?

Indlægaf MangaAnimeLover » tirs 31. jul 2012 14:35

Hvad bruges denne såkaldte "G-pen" til? :)
Edit: fandt svaret. Også kaldt en kalligrafi-pen. Søg efter det ord :) Selvom jeg kraftigt kan anbefale normale sorte liners til nybegyndere. Kalligrafi-penne skulle vist være ret svære at styre :P
Billede
Friends are the best. But my friends are even better!

Brugeravatar
frederik-tyvtyv
Jonin
Jonin
Indlæg: 320
Tilmeldt: man 28. maj 2012 14:52
Køn: Mand
Geografisk sted: Vallensbæk str.

Re: Hvor kan man købe sit "udstyr"?

Indlægaf frederik-tyvtyv » tirs 31. jul 2012 14:37

G-pen har jeg aldrig hørt om...men mark crilly har nogen rigtig gode videoer, hvor du kun skal bruge en alm. blyant og en sort alm. akryl(staves)(har værfald gået perfekt med mig når jeg har tegnet :D ). blyant,er et godt starts grundlag ;)
http://www.youtube.com/watch?v=9DbojN5QwUY&feature=plcp
http://www.youtube.com/user/markcrilley?feature=watch
velkommen til animanga bornholmer (Y)
er selv en del af det bornholmske miljø(og har self venner i anime miljøet),kigger pt ud på en bornholmsk mark hvor solen skinder nu :D og det lige har regnet -_-*
mvh.
frederik-resenbro/overkageguden
http://myanimelist.net/animelist/frederik-tyvtyv

Erik2905
Chibi
Chibi
Indlæg: 6
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 14:05

Re: Hvor kan man købe sit "udstyr"?

Indlægaf Erik2905 » tirs 31. jul 2012 15:16

Den eneste hjemmeside jeg kunne finde der solgte alt det jeg stod og tænkte på tog alligevel en MASSE penge i fragt.. xD

Men tak for svarene! Nu har jeg så fundet noget som virker som et godt "begynder" sæt.

http://www.kunstkompagniet.dk/sort-pitt ... penne.html

Ved i om det kan bruges til noget eller hvad? :D


Jeg har forresten lånt bogen "Manga Tegnekursus" af Akira Toriyama (Skaberen af Dragon ball) og han siger jeg skal bruge en G-pen, men som sagt er det eneste sted jeg kan finde den er et sted der hedder www.jetpen.com og de tar et sted mellem 15-130 $ i fragt... :O

Brugeravatar
ReficulNatas
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2319
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:46
Køn: Kvinde
Geografisk sted: in a world of pure imagination
Kontakt:

Re: Hvor kan man købe sit "udstyr"?

Indlægaf ReficulNatas » tirs 31. jul 2012 16:13

Jeg har Zebra G-nibs fra JetPen.
Men jeg vil råde dig til kun at investere i dem, hvis du er virkeligt opsat på at være at tegne med dem, for det er langt nemmere at bruge filtpenne og tuscher :)

Men G-nibs er utroligt gode at tegne med når man har vænnet sig til dem, men det som gør dem smartere end almindelige filtpenne, er at du nemt kan variere streg tykkelsen.
;)
Do thou amend thy face, and I'll amend mine life.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Hvor kan man købe sit "udstyr"?

Indlægaf nielsm » tirs 31. jul 2012 16:32

Hvis du bor i en større by så se om du ikke kan finde en fysisk butik der har tegne- og skrivegrej, der vil du formentlig have mulighed for også at prøve dem inden du køber.

Brugeravatar
MangaAnimeLover
Jonin
Jonin
Indlæg: 315
Tilmeldt: tors 26. jul 2012 11:45
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Nørresundby
Kontakt:

Re: Hvor kan man købe sit "udstyr"?

Indlægaf MangaAnimeLover » tirs 31. jul 2012 16:47

Bøger&Papir / Bog&Idé har altid sådan en stander, hvor der er vildt mange forskellige pens osv.. Der er nogle grå fineliners i 0,1-0,8 mm. Utroligt mange bruger dem. De koster 50 kr. for to :)
Billede
Friends are the best. But my friends are even better!

Brugeravatar
Lunch
Genin
Genin
Indlæg: 97
Tilmeldt: fre 20. maj 2011 17:25
Køn: Kvinde
Kontakt:

Re: Hvor kan man købe sit "udstyr"?

Indlægaf Lunch » tirs 31. jul 2012 17:45

Det kommer lidt an på hvor "professionel" udstyr du vil have. Det er absolut ikke en nødvendighed at tegne med nibs! Tror det er bedst at investere i nogle gode waterproof fineliners (fx. Copic, Sakura, Artline) først. Og som MangaAnimeLover sagde, grålige Artline fineliners burde du kunne finde i Bog&Ide. Men hvis du absolut vil have nibs, så tror jeg det er pengene værd at investere i Deleter, fx. i "Trial Pen Set".
Billede

Erik2905
Chibi
Chibi
Indlæg: 6
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 14:05

Re: Hvor kan man købe sit "udstyr"?

Indlægaf Erik2905 » tirs 31. jul 2012 17:49

Hej igen allesammen! Tak for alle jeres svar!

Jeg har været så dum at invistere i nogen Faber Castell, som jeg troede var bedre end de var.. Totalt nederen i forhold til jeg lige har brugt 115 kr for 4 stks.. xD

Nå hvad fanden, jeg så godt de der 0,2-0,8 og vidste et eller andet sted godt at det var dem jeg skulle have købt..

Men ender nok med at køre derned igen imorgen og så finder jeg ud af det... :P

Erik2905
Chibi
Chibi
Indlæg: 6
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 14:05

Re: Hvor kan man købe sit "udstyr"?

Indlægaf Erik2905 » tirs 31. jul 2012 17:49

ReficulNatas skrev:Jeg har Zebra G-nibs fra JetPen.
Men jeg vil råde dig til kun at investere i dem, hvis du er virkeligt opsat på at være at tegne med dem, for det er langt nemmere at bruge filtpenne og tuscher :)

Men G-nibs er utroligt gode at tegne med når man har vænnet sig til dem, men det som gør dem smartere end almindelige filtpenne, er at du nemt kan variere streg tykkelsen.
;)


Jeg var LIGE ved at bestille, men så stod der noget om fragt til 50 dollars? :D

Hvad betalte du af fragt for det? :P


Tilbage til "Manga"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster