Nyheder om Manga udgivelser

Snak om tegneserier fra Japan, og andre i samme stil

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Mitsurugi
Chibi
Chibi
Indlæg: 33
Tilmeldt: ons 18. jan 2012 18:30
Geografisk sted: ちょっとそこまで

Re: Nyheder om Manga udgivelser

Indlægaf Mitsurugi » ons 29. feb 2012 21:43

Om ikke så frygteligt lang tid udkommer også Osamu Tezukas geniale samurai-gyser Dororo også i en omnibus udgave. Mangaen, som er fra 1967 er i blandt nogle af de første samurai manga serier og introducerede mange kendte elementer til genren. Serien omhandler drengen Hyakkimaru hvis far, en grisk samurai, laver en aftale med 48 dæmoner. Han må få alverdens magt hvis de tilgengæld får 48 kropsdele fra hans søn, hvilket tillader dem at optræde i den virkelige verden. Adskillige år senere og Hyakkimaru, hvis krop nu består af diverse våben, må rejse rundt i Japan for at genvinde sine tabte kropsdele og bliver gradvist mere og mere menneske. Det skal lige siges at serien ender forholdsvist abrupt således ikke alle 48 dæmoner findes.
Iacerent in tenebris omnia, nisi litterarum lumen accederet
(Alt ville henfalde i skygge, hvis litteraturens lys ej faldt på det)
- Cicero

Brugeravatar
Yoite
Jonin
Jonin
Indlæg: 360
Tilmeldt: ons 18. maj 2011 15:47
Geografisk sted: København

Re: Nyheder om Manga udgivelser

Indlægaf Yoite » man 12. mar 2012 21:33

Until Death Do Us Part

UDGIVELSESDATO: 22. Maj 2012

FORLAG: Yen Press

Billede


Ja så udgives den på engelsk, og jeg synes personligt at den virker interessant. Er ikke nået så langt i den endnu, men jeg glæder mig i hvert fald til den blir udgivet i maj :pirat: (Y) OGSÅ blir den udgivet som en omnibus edition, hvilket vil sige at man får rimelig mange sider (400 sider hvor de normalt er på 200 sider) = mere historie for færre penge, hvis man er interesseret;) YAY *long live money-saving*... selvom jeg personligt ik bryder mig om omnibus editions... de gør ondt at holde i hænderne når man læser, fordi de er så fede pffXP

GENRE: Action, Drama, Mature, Sci-fi, Supernatural, Seinen

RESUME:

The future is a great unknown. Throughout history, those who have been graced with the power to read it have been sought by many. In this day and age, the term "prophet" is outdated. "Precog," as in precognition, is the modern term.

Yet when the powers of precognition is graced upon a young girl named Tohyama Haruka, she is sought after by a powerful organization. Utilizing her powers, Haruka makes contact with Hijikata Mamoru, a blind swordsman. When cornered by her captors, Haruka proposes an outrageous condition to Mamoru. Haruka wants Mamoru to protect her until death do them part.
(Source: MangaHelpers)

Billede

EDIT: 29 Maj udgives den nu... jeeez hehe
Billede Billede Billede Billede

Brugeravatar
Yoite
Jonin
Jonin
Indlæg: 360
Tilmeldt: ons 18. maj 2011 15:47
Geografisk sted: København

Re: Nyheder om Manga udgivelser

Indlægaf Yoite » tirs 10. jul 2012 00:52

Limit

Skrevet af Keiko Suenobu
Plot er "Fluernes Herre" tema agtig. Synes selv den er rigtig god.
Volume 1 af den her serie blir udgivet af forlaget Vertical d.11. Oktober 2012

Resume fra Baka-Updates:
Konno has lived her life with indifference to and acceptance of the way things work in both society and school. But when her school bus has an accident, leaving her one of five survivors trapped by a cliff, the situation forces her to learn many lessons about herself and others.

Om den:
http://www.mangaupdates.com/series.html?id=47907
http://myanimelist.net/manga/16601/Limit

Billede
Billede Billede Billede Billede

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Nyheder om Manga udgivelser

Indlægaf SomethingPurple » tors 15. nov 2012 22:28

Forlaget Fahrenheit udgiver Jiro Taniguchis Min fars dagbog

http://nummer9.dk/nyheder/forsmag-min-fars-dagbog/
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Nyheder om Manga udgivelser

Indlægaf SomethingPurple » fre 1. feb 2013 16:40

Så ser det ud til Tezuka er på vej til danmark

http://nummer9.dk/nyheder/osamu-tezuka-slar-til/

Senseis mappe af Jiro Taniguchi kommer også fra Fahrenheit
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...


Tilbage til "Manga"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster