Hvor mange her drømmer egentlig om deres egen manga?

Snak om tegneserier fra Japan, og andre i samme stil

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Nagare Ryoma
Chibi
Chibi
Indlæg: 43
Tilmeldt: man 7. maj 2012 12:36
Køn: Mand

Hvor mange her drømmer egentlig om deres egen manga?

Indlægaf Nagare Ryoma » søn 10. nov 2013 14:14

Jeg ved jeg gør. Nu er vi så heldige at Comic Party eksiterer (Thank you based Trieu-sama)
og det åbner op for helt nyt håb for fremtidige danske manga-ka, hvis jeg har forstået det korrekt, kan man som hjemmesiden siger få sin egen serie udgivet som månedlige kapitler.
Hvis der er nogen der ved noget om det som jeg ikke ved, må de meget gerne skrive ind da jeg selv har planer om at gøre det efter Gym.

Brugeravatar
Spreeunit
Badeand
Badeand
Indlæg: 280
Tilmeldt: man 22. okt 2012 18:13
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Valhalla

Re: Hvor mange her drømmer egentlig om deres egen manga?

Indlægaf Spreeunit » søn 10. nov 2013 17:50

sådan lige pt har jeg ikke rigtig et brændende ønske om at blive en fast mangaka, men en dag evt. om 5-6år afhænging af så meget vil jeg meget gerne illustrerer scener I comic form og enda prøve at få det udgivet (måske) I et blad. Mener via her på dette forum jeg fandt et link til et magasin der gerne udgiver små one shot comics, men min hukommelse kan være forkalket (det kan måske være det var Comic Party jeg kiggede på dengang). Ellers så er der en anden mulig som jeg benytter mig her til sommer og få udgivet noget selv (privat) via Lulu.com hvis jeg ikke finder noget inden for EU
men det lyder da lovende for dem som har en ønske om at lave sin egen manga ^^ det er rart at høre muligheden er der
~Avatar created by me~

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Hvor mange her drømmer egentlig om deres egen manga?

Indlægaf Shadari » man 11. nov 2013 14:23

Kunne jeg godt tænke mig !
Men skal blive en del bedre til at tegne først ;3
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Hvor mange her drømmer egentlig om deres egen manga?

Indlægaf SsjGogo » man 11. nov 2013 15:12

Jeg vil ikke bringe de dårlige nyheder - men sørg for Guds skyld, at I har en anden indkomst eller en god uddannelse, der kan bakke jeres drømme op.

Selv i Japan kæmper størstedelen af manga-kaen for overlevelse - og det er folk - der med alt respekt - er på et højere niveau ift. mange danske tegnere. (Ihvertfald i manga sammenhæng).

Jeg fandt dette citat på en hjemmeside, der diskuterede deres løn:

"Remember this, average manga authors make 2.800.000 yen (årligt ca. 157.000 kr - min kommentar) and that's from established authors and that's on low-end as I've already stated."

Her er det også sat lidt på spidsten:
http://wiki.answers.com/Q/How_much_do_M ... id#slide12
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Nagare Ryoma
Chibi
Chibi
Indlæg: 43
Tilmeldt: man 7. maj 2012 12:36
Køn: Mand

Re: Hvor mange her drømmer egentlig om deres egen manga?

Indlægaf Nagare Ryoma » man 11. nov 2013 16:55

SsjGogo skrev:Jeg vil ikke bringe de dårlige nyheder - men sørg for Guds skyld, at I har en anden indkomst eller en god uddannelse, der kan bakke jeres drømme op.

Selv i Japan kæmper størstedelen af manga-kaen for overlevelse - og det er folk - der med alt respekt - er på et højere niveau ift. mange danske tegnere. (Ihvertfald i manga sammenhæng).

Jeg fandt dette citat på en hjemmeside, der diskuterede deres løn:

"Remember this, average manga authors make 2.800.000 yen (årligt ca. 157.000 kr - min kommentar) and that's from established authors and that's on low-end as I've already stated."

Her er det også sat lidt på spidsten:
http://wiki.answers.com/Q/How_much_do_M ... id#slide12


Det er nok det vigtigste råd man kan komme med, især i et land som Danmark hvor manga-ka eller tegneserie skaber i det hele taget ikke er noget der er særlig aktuelt eller populært. Jeg vil sige det næsten er garanteret at man har brug for et arbejde ved siden af, som det er umuligt at leve af det medmindre alle børn i Danmark i gennemsnit køber et eksemplar af hvad man har lavet. Personligt har jeg tænkt mig at contribute et værk til Comicparty efter HF, mens jeg beholder mit arbejde i Netto.

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Hvor mange her drømmer egentlig om deres egen manga?

Indlægaf Shadari » man 11. nov 2013 16:59

Nagare Ryoma skrev:
SsjGogo skrev:Jeg vil ikke bringe de dårlige nyheder - men sørg for Guds skyld, at I har en anden indkomst eller en god uddannelse, der kan bakke jeres drømme op.

Selv i Japan kæmper størstedelen af manga-kaen for overlevelse - og det er folk - der med alt respekt - er på et højere niveau ift. mange danske tegnere. (Ihvertfald i manga sammenhæng).

Jeg fandt dette citat på en hjemmeside, der diskuterede deres løn:

"Remember this, average manga authors make 2.800.000 yen (årligt ca. 157.000 kr - min kommentar) and that's from established authors and that's on low-end as I've already stated."

Her er det også sat lidt på spidsten:
http://wiki.answers.com/Q/How_much_do_M ... id#slide12


Det er nok det vigtigste råd man kan komme med, især i et land som Danmark hvor manga-ka eller tegneserie skaber i det hele taget ikke er noget der er særlig aktuelt eller populært. Jeg vil sige det næsten er garanteret at man har brug for et arbejde ved siden af, som det er umuligt at leve af det medmindre alle børn i Danmark i gennemsnit køber et eksemplar af hvad man har lavet. Personligt har jeg tænkt mig at contribute et værk til Comicparty efter HF, mens jeg beholder mit arbejde i Netto.

Er du god til at tegne ?? $_$
Mig se ! :)
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
Nagare Ryoma
Chibi
Chibi
Indlæg: 43
Tilmeldt: man 7. maj 2012 12:36
Køn: Mand

Re: Hvor mange her drømmer egentlig om deres egen manga?

Indlægaf Nagare Ryoma » man 11. nov 2013 17:01

Shadari skrev:Kunne jeg godt tænke mig !
Men skal blive en del bedre til at tegne først ;3


Hvis historien er god, er tegningerne fuldstændig ligemeget så længe du har mindst 2-3 års erfaring. Jeg vil sige at helst ligger det meste af vægten i HVORDAN du fortæller en historie med edgy tegninger.
Kig eksempelvis på værker som Attack on titan eller Naruto, historierne er gode (SnK er ihvertfald) men art'et er ikke ligefrem det bedte på markedet.
Selvfølgelig prøver jeg ikke at forhindre dig i at blive som skaberne af Death note, men der skal man også dedikere sit liv og det tror jeg ikke lige alle gider.

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Hvor mange her drømmer egentlig om deres egen manga?

Indlægaf Shadari » man 11. nov 2013 17:06

Nagare Ryoma skrev:
Shadari skrev:Kunne jeg godt tænke mig !
Men skal blive en del bedre til at tegne først ;3


Hvis historien er god, er tegningerne fuldstændig ligemeget så længe du har mindst 2-3 års erfaring. Jeg vil sige at helst ligger det meste af vægten i HVORDAN du fortæller en historie med edgy tegninger.
Kig eksempelvis på værker som Attack on titan eller Naruto, historierne er gode (SnK er ihvertfald) men art'et er ikke ligefrem det bedte på markedet.
Selvfølgelig prøver jeg ikke at forhindre dig i at blive som skaberne af Death note, men der skal man også dedikere sit liv og det tror jeg ikke lige alle gider.

Hihi det har du ret i ! Shingeki no kyojin er god synes bare anime'en er bedre :3
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
kaas
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1080
Tilmeldt: lør 13. aug 2011 22:59
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvor mange her drømmer egentlig om deres egen manga?

Indlægaf kaas » man 11. nov 2013 17:51

;D

Brugeravatar
Nagare Ryoma
Chibi
Chibi
Indlæg: 43
Tilmeldt: man 7. maj 2012 12:36
Køn: Mand

Re: Hvor mange her drømmer egentlig om deres egen manga?

Indlægaf Nagare Ryoma » man 11. nov 2013 18:32

kaas skrev:;D

.................. :/ ..... ._. ...... :( .....
Hv-hvad?


Tilbage til "Manga"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 56 gæster