Hvor mange her drømmer egentlig om deres egen manga?

Snak om tegneserier fra Japan, og andre i samme stil

Redaktør: Willow

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Hvor mange her drømmer egentlig om deres egen manga?

Indlægaf LiseR » man 11. nov 2013 23:28

Naruto bliver (lidt) bedre efterhånden som serien skrider frem. Har hørt at Attack on Titan skulle være det samme, har kun fået læst de første par kapitler fordi det distraherer mig at den er så grimt tegnet.
Jeg arbejdede på et tidspunkt sammen med en kunstner om et tegneserieprojekt, men vi endte med at droppe det fordi det bare er pissesvært at komme ind på markedet. Er da muligt vi forsøger igen på et tidspunkt :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Nagare Ryoma
Chibi
Chibi
Indlæg: 43
Tilmeldt: man 7. maj 2012 12:36
Køn: Mand

Re: Hvor mange her drømmer egentlig om deres egen manga?

Indlægaf Nagare Ryoma » man 11. nov 2013 23:41

LiseR skrev:Naruto bliver (lidt) bedre efterhånden som serien skrider frem. Har hørt at Attack on Titan skulle være det samme, har kun fået læst de første par kapitler fordi det distraherer mig at den er så grimt tegnet.
Jeg arbejdede på et tidspunkt sammen med en kunstner om et tegneserieprojekt, men vi endte med at droppe det fordi det bare er pissesvært at komme ind på markedet. Er da muligt vi forsøger igen på et tidspunkt :)


Jo, held og lykke til næste gang, men så grimt er det altså hellere ikke, jeg tror mere det var temaet det tændte dig af. Historien er ved at skrive ud i noget penge malkning fordi skaberen begynder at elske det mere end at tegne. Jeg foretrækker SnK art meget mere end Naruto, naruto er bare så.. Tørt? Uden nogen form for flavor eller charme.

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Hvor mange her drømmer egentlig om deres egen manga?

Indlægaf LiseR » man 11. nov 2013 23:47

Jeg var vældigt vild med historien. Det var alene fordi det var decideret dårligt tegnet at jeg endnu ikke har læst mere af mangaen :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Nagare Ryoma
Chibi
Chibi
Indlæg: 43
Tilmeldt: man 7. maj 2012 12:36
Køn: Mand

Re: Hvor mange her drømmer egentlig om deres egen manga?

Indlægaf Nagare Ryoma » man 11. nov 2013 23:53

LiseR skrev:Jeg var vældigt vild med historien. Det var alene fordi det var decideret dårligt tegnet at jeg endnu ikke har læst mere af mangaen :)


Af personlig erfaring ville jeg sige at det er over middel på skalaen, men jeg har også lært at man ikke kan have en forkert mening. :#

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Hvor mange her drømmer egentlig om deres egen manga?

Indlægaf LiseR » man 11. nov 2013 23:56

Det kan du til gengæld sagtens have ret i - jeg har ikke læst særligt mange mangaer i forhold til mange herinde :) Men her fandt jeg decideret mislykkede proportioner m.m. (uden at der var en synlig grund til det, f.eks. Superdeforming eller at det var en titan der var tegnet.) Og godt nok er jeg ikke selv nogen ørn til at tegne, men jeg hænger ud med folk der er professionelle, så lidt har jeg da lært :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Hvor mange her drømmer egentlig om deres egen manga?

Indlægaf LiseR » man 11. nov 2013 23:58

On the other hand var det kun persontegningerne jeg virkelig tænkte "wtf" ved. Baggrundene var fede og titanerne sygt gode. Og det var vildt meget bedre end sådan noget girls-love manga hvor mænnerne har alt for små hoveder. Hvad sker der lige for det?
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Hvor mange her drømmer egentlig om deres egen manga?

Indlægaf SsjGogo » tirs 12. nov 2013 06:57

Tror I ikke også, at det der "sætter jeg af" er, at Titan har en anderledes streg end meget andet manga. På mange punkter ligner det heller ikke en klassisk japansk tegneserie.

Jeg synes - efterhånden - at det er en del af charmen ved serien, at den er anderledes i stregen.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Hvor mange her drømmer egentlig om deres egen manga?

Indlægaf LiseR » tirs 12. nov 2013 16:10

Kan meget vel være. Bladrede lige til kapitel 50 og blev helt blæst væk af hvor udtryksfuld stregen er, så snapper den helt sikkert op igen. $_$
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Chuchu
Chunin
Chunin
Indlæg: 162
Tilmeldt: tirs 10. apr 2012 23:54
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Ishøj

Re: Hvor mange her drømmer egentlig om deres egen manga?

Indlægaf Chuchu » tirs 12. nov 2013 19:21

Da jeg var yngre synes jeg da at det var sjovt at prøve at lave og tegne min egen historie/manga, det blev dog kun til nogle sider som jeg hurtigt fandt meget platte :P

Personligt ville jeg aldrig læse en manga jeg synes var grimt tegnet, for det skal jo også være til at holde ud at kigge på :D anderledes tegnet, fint, faktisk nærmere et plus hvis stilen er karakteristisk, men er det grimt tegnet, så nej.

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Hvor mange her drømmer egentlig om deres egen manga?

Indlægaf l.mathiasen » tirs 12. nov 2013 19:23

Jeg ved faktisk ikke om jeg vil kalde Attack on Titan grim, jo måske i starten, men den har i hvert fald sin egen stil
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord


Tilbage til "Manga"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster