Manga om overclocking

Snak om tegneserier fra Japan, og andre i samme stil

Redaktør: Willow

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Manga om overclocking

Indlægaf l.mathiasen » søn 22. nov 2015 13:47

Nu ved jeg hvad mit liv har manglet indtil nu, en manga om overclocking!
http://www.theverge.com/2015/11/21/9772 ... 7-clockers
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Manga om overclocking

Indlægaf SsjGogo » søn 22. nov 2015 15:24

Officially known as 87 Clockers, it's the story of a talented violinist named Kanade Ichinose who falls into the high-stakes world of overclocking, drawn by the promise of fast women and faster processor speeds.


Så drenge - nu ved vi, hvad kvinder i virkeligheden vil have! :D
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Manga om overclocking

Indlægaf l.mathiasen » søn 22. nov 2015 16:00

Den er lavet af hende der stod bag Nodame Cantabile, så der er rent faktisk en chance for at den er god.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Manga om overclocking

Indlægaf SsjGogo » søn 22. nov 2015 20:11

Jeg synes det kræver lidt mod, at have sådan en præmis. Og ja, mere "absurde" ting er set i manga, men det kræver mod - og ovenstående har da vakt min interesse.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Manga om overclocking

Indlægaf JoaCHIP » man 23. nov 2015 13:02

SsjGogo skrev:... the high-stakes world of overclocking, drawn by the promise of fast women and faster processor speeds.

Det lyder som om den har potentiale til at blive den mest urealistiske manga nogensinde, hvilket i sig selv er en achievement af galaktiske proportioner.

Og ja, Nodame var herlig. :)
RYST OG NYD!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Manga om overclocking

Indlægaf SsjGogo » man 23. nov 2015 17:04

Jeg har snuset til de første kapitler, og indgangsvinklen er en anden end ovennævnte reklame antyder.

Det er mere en sjov historie om nørderi/hobby på højt plan, kombineret med uskyldig/naiv forelskelse og ambition. Ingen "fast women" indtil videre.

Jeg tror at mange af vores computerkyndige brugere vil synes om serien.

Mangakaen bemærker selv, at præmissen er lidt spøjs, men at hun synes det er skide sjovt at prøve. Hun har vist også gjort sig umage med sit research - flydende kvælstof i en computer - :S (nu må nogen rette mig, hvis det ikke er nitrogen.)
www.gogonoter.dk

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Manga om overclocking

Indlægaf Kiwi » man 23. nov 2015 23:03

Har også skimmet de første sider ;-) Det kunne også være tøris, så vidt jeg husker bruger man samme setup. Men siden han åbenbart er "den bedste overclocker i verden", er det nok nitrogen han bruger (selvom han ikke virkede til at have hverken handsker eller termometer indenfor rækkevidde på de billeder jeg så).

Det er dog snart femten år siden sidst jeg lavede seriøse overclocks, så måske er der sket noget på det område? Flydende helium er jo endnu koldere. Men i gamle dage var det lige meget da man røg ind i cold bugs, hvis man brugte for meget nitrogen.

Udover det er jeg meget interesseret i serien. Nodame Cantabile er nok en af de bedste serier jeg endnu har læst / set (første sæson, de andre sæsoner er på et mere normalt niveau).

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Manga om overclocking

Indlægaf Shadari » tors 26. nov 2015 13:23

WTF :O
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
Mathias
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1269
Tilmeldt: søn 13. jul 2014 20:09
Køn: Mand
Geografisk sted: Holsted - Sydjylland

Re: Manga om overclocking

Indlægaf Mathias » tors 31. dec 2015 12:46

Lyder som om den kunne være noget for mig, ikke at jeg nogensinde har overclocket mere end det nemmeste af nemme :)

Der findes overclocking konkurrencer, og "...and cool them using dry ice or liquid nitrogen for an edge on competitive benchmarking leaderboards."

http://www.pcgamer.com/meet-the-people- ... the-limit/

Hvis nogen skulle være interesseret :)
I am not childish! Do you honestly think a CHILD could afford all these plushies?


Tilbage til "Manga"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 11 gæster