Seneste manga du har læst/læser

Snak om tegneserier fra Japan, og andre i samme stil

Redaktør: Willow

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf SsjGogo » ons 28. sep 2016 10:04

Ruler of the Land - let koreansk kampsports læsning.

Historien følger en ung, MEGET kvindeglad, 'mand - hvis eneste mål i livet er at finde en kvinde at blive gift med - og dermed miste sin mødom. Som I nok kan forestille jer, - så går det ikke særlig godt.

Han bærer dog på en (mørk) historie - som har gjort en stærk klanleder meget interesseret i ham. Han bliver taget ind som klanlederens discipel - en rolle han egentlig ikke ønsker.

Serien følger hans færden i en verden fyldt med kampsport, intriger og overnaturlige skabninger.

Det er en hyggelig serie - ikke særlig krævende med ligetil persongalleri. Der er en del "falde på halen" humor - men alt i alt meget hyggeligt.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
CovertTuna
Chibi
Chibi
Indlæg: 47
Tilmeldt: tors 15. sep 2016 22:05
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf CovertTuna » fre 30. sep 2016 21:28

Jeg har lige færdiggjort "Koe no Katachi" (Jeg kunne ikke vente på at filmen udkom :P)

Hvis folk ikke kender den, så handler den meget kort fortalt om en dreng som mobbede en døv pige tilbage i "folkeskolen"(elementary school) og fik hende til at skifte skole. Han møder hende så 5 år efter fordi han vil undskylde for sine fejl. Resten af historien handler så om hans forhold til andre, til sig selv og den døve pige han mobbede.

Det er nok et ret dårligt gengivelse af den, men den ligger på Crunchyrolls i deres manga kollektion hvis i vil læse den eller vide lidt mere om den :)

Brugeravatar
Manna
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man 1. okt 2012 17:52
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sjælland

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Manna » man 3. okt 2016 21:06

CovertTuna skrev:Jeg har lige færdiggjort "Koe no Katachi" (Jeg kunne ikke vente på at filmen udkom :P)

Hvis folk ikke kender den, så handler den meget kort fortalt om en dreng som mobbede en døv pige tilbage i "folkeskolen"(elementary school) og fik hende til at skifte skole. Han møder hende så 5 år efter fordi han vil undskylde for sine fejl. Resten af historien handler så om hans forhold til andre, til sig selv og den døve pige han mobbede.

Det er nok et ret dårligt gengivelse af den, men den ligger på Crunchyrolls i deres manga kollektion hvis i vil læse den eller vide lidt mere om den :)

Det er en fantastisk historie, jeg kunne slet ikke slippe den igen da jeg først gik i gang :D

Jeg er løbende i gang med at læse "Merman in my Tub" efterhånden som den bliver udgivet. Det startede egentlig som lidt sjovt tidsfordriv da vi hang ud i Barnes and Nobles, men jeg blev sgu fanget af karaktererne og de super simple rammer, der bare er 97% - hvis ikke højere- badeværelses-scener :P
~Queen of the night~

Brugeravatar
CovertTuna
Chibi
Chibi
Indlæg: 47
Tilmeldt: tors 15. sep 2016 22:05
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf CovertTuna » man 3. okt 2016 22:17

Manna skrev:
CovertTuna skrev:Jeg har lige færdiggjort "Koe no Katachi" (Jeg kunne ikke vente på at filmen udkom :P)

Hvis folk ikke kender den, så handler den meget kort fortalt om en dreng som mobbede en døv pige tilbage i "folkeskolen"(elementary school) og fik hende til at skifte skole. Han møder hende så 5 år efter fordi han vil undskylde for sine fejl. Resten af historien handler så om hans forhold til andre, til sig selv og den døve pige han mobbede.

Det er nok et ret dårligt gengivelse af den, men den ligger på Crunchyrolls i deres manga kollektion hvis i vil læse den eller vide lidt mere om den :)

Det er en fantastisk historie, jeg kunne slet ikke slippe den igen da jeg først gik i gang :D

Jeg er løbende i gang med at læse "Merman in my Tub" efterhånden som den bliver udgivet. Det startede egentlig som lidt sjovt tidsfordriv da vi hang ud i Barnes and Nobles, men jeg blev sgu fanget af karaktererne og de super simple rammer, der bare er 97% - hvis ikke højere- badeværelses-scener :P

Da jeg startede læste jeg fra første chapter til sidste i ét go :P Den fangede mig virkelig!
Jeg har ikke læst "Merman in my Tub", men jeg så noget af dens anime. Nu ved jeg ikke hvordan mangaen er, men animen fangede mig aldrig rigtigt. Jeg kunne ikke sætte min finger på den men jeg syntes den manglede et eller andet :)

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf SsjGogo » tirs 18. okt 2016 12:13

Har læst den koreanske "The Gamer" - en webtoon om en ung fyr, der på mystisk vis får "The Gamer" evnen.

En evne der mere eller mindre ham gør ham til en rollespils karakter. Han opdager, at der er en skjult verden "The Abyss", hvor folk med mystiske kræfter bekæmper hinanden om magt og velstand.

Serien er visuelt fint, men dynamikken i historien er fraværende. Generelt er præmissen for serien enorm tynd, og 143 kapitler ind i historien får man stadig ikke rigtig fortalt, hvad det hele egentlig går ud på.

Det er dog fin og let underholdning, og hvis man er glad for (rolle)spil m.v., så kan man nok finde lidt substans i den.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf nielsm » tirs 18. okt 2016 16:05

SsjGogo skrev:Har læst den koreanske "The Gamer" - en webtoon om en ung fyr, der på mystisk vis får "The Gamer" evnen.

En evne der mere eller mindre ham gør ham til en rollespils karakter. Han opdager, at der er en skjult verden "The Abyss", hvor folk med mystiske kræfter bekæmper hinanden om magt og velstand.

Serien er visuelt fint, men dynamikken i historien er fraværende. Generelt er præmissen for serien enorm tynd, og 143 kapitler ind i historien får man stadig ikke rigtig fortalt, hvad det hele egentlig går ud på.

Det er dog fin og let underholdning, og hvis man er glad for (rolle)spil m.v., så kan man nok finde lidt substans i den.

Jeg har læst noget af den for et år eller to siden, men da oversættelserne gik i stå i en periode røg jeg ligesom af. I det jeg læste blev der som du siger aldrig rigtig introduceret et decideret plot.
Det skulle ikke undre mig hvis forfatteren slet ikke har som mål at fortælle en historie, men bare vil give læseren en verden.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf SsjGogo » ons 19. okt 2016 13:17

Måske - forfatteren og også tegneren har flere gange undskylt den manglende udvikling/plot, og lovet at de i 15 og 16 nok skulle "åbne for plottet".

Der er siden kun introduceret flere aktører uden at man rigtig ved, hvorfor det hele kører som det gør.

Og så har de simpelthen ikke turdet nok med hovedpersonen. Enkelte steder får man en følelse af, at magten stiger ham til hovedet i god Death Note stil, men på næste side er han Moder Teresa igen.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
SilverDragon
Chibi
Chibi
Indlæg: 33
Tilmeldt: ons 12. okt 2016 14:10
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Give
Kontakt:

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf SilverDragon » tors 27. okt 2016 09:27

Har lige læst Luger Code 1951. Kort manga på kun 3 kapitler.
Handler i bund og grund om en jæger og en professor som sammen med en ulve pige prøver at knække the Luger Code som varulvene, som truer menneskeheden, bruger til at kommunikere med.

Jeg glæder mig til at se om der kommer mere af historien. Meget åbning slutning som lægger op til fortsættelse..

Der er for nyligt blevet lavet en tilsvarende anime til de første kapitler. Har dog ikke set den endnu.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf SsjGogo » søn 30. okt 2016 20:38

Terra Formars en sci-fi/gyser serie af Yū Sasuga.

I det 21. århundrede er Jorden så overbefolket, at videnskaben er nødsaget til at finde en løsning. Løsningen bliver Mars - og alger sendes på planeten i håb om, at drivhuseffekten kan øge varmen og skabe en atmosfære, hvor mennesker kan leve.

Sidste ingrediens i forsøget bliver .... kakerlakker!

Astronauter sendes til Mars for at se udviklingen - men her bliver de mødt af noget rædselsfuldt. Kakerlakkerne har udviklet sig til menneskelignende skabninger og med enorme kræfter.

Ja - plottet er ikke umiddelbart særligt intelligent, men hold nu op, hvor er det flot tegnet. Det gør det hele værd

Kan varmt anbefales - især for dem af jer, der er lidt zoofile!
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf SsjGogo » tors 17. nov 2016 20:56

Blev helt updated på One Punch Man - og ja, jeg er svært begejstret for den manga! Det er bare så herlig underspillet og samtidig overdrevet - at jeg kun kan anbefale alle at læse mangaen (den "nye" prof. tegnede udgave).
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Manga"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster