Seneste manga du har læst/læser

Snak om tegneserier fra Japan, og andre i samme stil

Redaktør: Willow

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf SsjGogo » søn 4. dec 2016 21:27

Black Clover

Vi befinder os i en verden, hvor menneskets eksistensgrundlag og berettigelse er magi.

Vores hovedperson drømmer om at blive den største magiker af dem alle - han har bare et problem: Han besidder ingen magi overhovedet.

Hvis du kender Fairy Tale og Magi, så er der ingen overraskelser her.

Let underholdning med genkendelige karakter. Ok animation.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
anne995a
Chibi
Chibi
Indlæg: 3
Tilmeldt: man 17. okt 2016 21:39

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf anne995a » ons 8. mar 2017 13:02

uhm..... uhm..... jeg har sidst læst killing stalking dens genre er yaoi (er en fujoshi)

beskrivelse:
det handler om en dreng der bliver forelsket i sangwoo(kan ikke helt huske hvordan det staves...PS: sangwoo er en dreng) og drengen som hedder yonbum(kan virkelig ikke huske hvordan det staves!!) stalker ham så og prøver at komme ind i hans hus og det en dag fik han åbnet låsen til døren og træder ind i sangwoo`s hus.... yonbum finder så en hemmelig kælder.....

ville ikke beskrive mere bare gå ind og læs den hvis du er vil læse den... PS igen: den er lidt mærkelig og HUSK det er yaoi altså dreng x dreng *_*
:3

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Gama » tirs 16. maj 2017 22:02

hehe det er sjovt, gogo, du har lige skrevet i en anden tråd at vi har snakket en del manga, og så går jeg herind og finder at vi er begyndt at følge den samme manga ;)

Black clover er også en af dem jeg har læst for nyelig, og jeg synes den er ganske fantastisk :) den er skide forudsigelig, og plottet er så standard som det nu kan være, men jeg elsker den genre :)

Jeg er også begyndt at læse The Promised Neverland, hvilket er en fantastisk serie, og jeg spår en rigtig god fremtid for den :) (den er pt på 38 chapters)

Promised neverland:
"Emma and her friends have a pretty good life at the orphanage they grew up in. Though the rules may be strict, the caretaker is kind. But why are the children forbidden from ever leaving...?"

Dr Stone læser jeg også, endnu en forudsigelig shounen manga, men med et ganske original plot... Jeg har svært ved at sige hvor god den bliver(den er kun på 10 chapters), den virker lidt for standard i hele dens setup, så har den selvfølgelig lige main plot som er original.. Men jeg forudser at powerups kommer til at dominere den.. Men det er den alle snakker om, både i japan og på nettet.

Dr Stone:
"The science-fiction adventure follows two boys struggle to revive humanity after a mysterious crisis has left everyone in the world turned to stone for several millennia."

Og så læser jeg forsæt Tower of God.. Som nok pt er min guilty pleasure inden for vores lille hobby.. Det er den jeg forventningsfuldt venter på hver uge, den er fuldstændig fantastisk, og den har stor reread value os :)

Tower of god:
"What do you desire? Money and wealth? Honor and pride? Authority and power? Revenge? Or something that transcends them all? Whatever you desire—it's here."

Beskrivelsen siger måske ikke så meget, men der er så meget historie at det er svært at fortælle med andre ord hvad den handler om... Men gi den 20 chapters, og du er fanget for altid :)
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf SsjGogo » tirs 16. maj 2017 22:47

Fedt med inspiration.

Jeg læser for tiden Rave Master, det er manden bag Fairy Tail, der står bag.

Klassisk shounen manga - stærkt inspireret af serier som DragonBall. Managakaen lægger heller ikke skjul på sin begejstring.

Fint illustreret og er man til naive hovedpersoner med et stort hjerte, og skjult potentiale, så giv det blik.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Gama » tirs 16. maj 2017 22:54

SsjGogo skrev:Fedt med inspiration.

Jeg læser for tiden Rave Master, det er manden bag Fairy Tail, der står bag.

Klassisk shounen manga - stærkt inspireret af serier som DragonBall. Managakaen lægger heller ikke skjul på sin begejstring.

Fint illustreret og er man til naive hovedpersoner med et stort hjerte, og skjult potentiale, så giv det blik.


Jeg har læst halv delen af den en 3 gange, jeg går død i den.. Standard shounen, med efter min mening intet nyt eller interessant over sig :)

666 satan, er et eksempel på samme stil, som dog formår at have originale elementer og være interessant :)

Det er selvfølgelig bare min mening!

Gogo hvad er din mening på Gosu? det er en af dem jeg har droppet før, men overvejer at tage den op igen, historien er interessant, jeg fandt bare den bare uhyggelig langsom :)
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf SsjGogo » tirs 16. maj 2017 23:32

Gosu har en speciel stil, som man skal vænne sig til.

Men den har gode ingredienser, som jeg tror du vil kunne lide. Det er meget "over the top".

Hvis du er til lidt gore, så tjek "Dogs: Bullets & Carnage", scifi, gangster, død og ødelæggelse :D
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Gama » ons 17. maj 2017 22:06

Jeg tænker at jeg vil give Dogs et kig ;)

Tag du et kig på The promised neverland så ;)
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf SsjGogo » tors 18. maj 2017 07:08

Will do
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf SsjGogo » man 22. maj 2017 09:46

Det har været nogle lange måneder, med meget arbejde, to småbørn derhjemme og en masse forpligtelser, hvorfor jeg tænkte, at jeg ville starte på en manga "der læste sig selv".

Dvs der skulle ikke være krav om komplicerede plots, socialrealisme i tegneform eller andet, der udfordrede et i øvrigt stresset hoved.

Jeg gik i gang med Naruto.

Det er en anime, som jeg har elsket at hade. Det fyldte for meget, især til messer (cosplays) og generelt var der for mange unge piger, der skreg "Sasuke er kawaii", hvilket gik mig på nerverne.

Jeg synes at det var dårlig smag - selv for mig, der synes DragonBall er kunst.

Og jeg medgiver omgående, at jeg måske var for voldsom i min kritik. Mangaen Naruto er faktisk ok. For lang, ja, spækket med "shounen" klicheer, ja, men også en medrivende historie om, hvordan menneskelige tragedier og modgang kan forme os som mennesker. Både på godt og ondt.

Den er flot tegnet og modsat animeen, med de mange fillers, så er den dynamisk. Der sker noget hele tiden, måske endda for meget af tiden.

Jeg forstår dog dens popularitet, da karakterne ikke nødvendigvis er så generiske som i andre serier. Det er altid en fornøjelse ved manga, hvor man afholder sig fra sort/hvide karakterer.

Her er det fortidens trauma, der har udviklet personerne. Og de fleste kan relatere til det og måske endda genkende sig i det.

Fra mobbeofrene til folk, der har mistet deres aller nærmeste.

De fleste herinde har nok læst eller set Naruto, så intet nyt end lidt aktivitet i manga forum.:)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf JoaCHIP » man 22. maj 2017 12:38

De første cirka 30 afsnit af Naruto anime'en var jo også okay. Men så gik der filler i den.

Måske er du bare ikke nået hen til alle filler-afsnittene af mangaen endnu? ;) Eller den er måske faktisk anderledes?
RYST OG NYD!


Tilbage til "Manga"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster