Seneste manga du har læst/læser

Snak om tegneserier fra Japan, og andre i samme stil

Redaktør: Willow

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf nielsm » man 22. maj 2017 20:56

JoaCHIP skrev:De første cirka 30 afsnit af Naruto anime'en var jo også okay. Men så gik der filler i den.

Måske er du bare ikke nået hen til alle filler-afsnittene af mangaen endnu? ;) Eller den er måske faktisk anderledes?

De bliver netop benævnt "filler" fordi de afsnit er originale episoder "fylder ud" mellem føljetonen fra mangaen. Så nej, der er per definition ikke "filler" i en original-manga!

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Gama » man 22. maj 2017 22:14

Manga og Anime kan slet ikke sammenlignes for det meste... Nu er jeg selvfølgelig også en lille smule biased da jeg stortset kun læser mit japanske... Men synes -altid- manga udgaver er bedre end deres anime versioner :)

Naruto er udemærket, den blev trukket i lang drag nogle steder, men udemærket
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf JoaCHIP » man 22. maj 2017 22:44

nielsm skrev:De bliver netop benævnt "filler" fordi de afsnit er originale episoder "fylder ud" mellem føljetonen fra mangaen. Så nej, der er per definition ikke "filler" i en original-manga!

Tjaeh, jeg har måske mere opfattet "filler" som "fyld mellem de sjældne tidspunkter hvor forfatteren har fået en idé". Men jeg kender ikke manga'en, så jeg bør ikke bashe den. ;)
RYST OG NYD!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf SsjGogo » man 22. maj 2017 23:21

Jeg læste "første del" af sagaen om Naruto færdig i dag.

Det slog mig, at mangakaen havde brugt 15 år af sit liv på projektet (700 kapitler), som jeg læste igennem på 3-4 uger.

Det var faktisk lidt følelsesladet for mig. Tænk engang, hvor var du henne for præcis 15 år siden.

Naruto fortsætter som Boruto, sagaen om den næste generation. Det bliver spændende at følge! Mere om det senere.

Men ja, lidt nostalgisk at se Naruto med børn. For 15 år siden, var jeg selv en 16 årig knægt fra Valby, som havde hørt om denne mærkelige Ninja manga for første gang.

Her 15 år senere er jeg selv blevet far for anden gang, og livet er lidt noget andet end jeg havde forestillet mig.

:)

Jeg kan mærke at jeg snart skal se Nadia and The Secret of Blue Walter igen. Den ultimative nostalgi serie for mig!
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf SsjGogo » tors 25. maj 2017 19:28

Så gik jeg i gang med Boruto - som følger Narutos og
Spoiler: vis
Hinatas
søn.

Først indtryk er godt. Jeg blev lige en kort stund bange for, at de ville falde for DragonBall Z fristelsen (vildere, stærkere og powerups), men de skruede tids nok for tempoet.

Serien er flot tegnet og der er en lidt anden feeling over det - hvilket giver god mening, da det er en anden mangaka, der står for det, mens seriens skaber fungerer som editor.

Boruto minder dog lidt om en ung Gohan fra DBZ - mere intelligent, mere selvstændig og med langt mere potentiale end faren.

Det irriterer mig dog grænseløst, at mange af de kvindelige karakterer mere eller mindre er blevet gjort til "tamme husmødre". Især Borutos mor.

Men lad os nu se, hvor det bærer hen.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Gama » fre 26. maj 2017 14:20

SsjGogo skrev:
Det irriterer mig dog grænseløst, at mange af de kvindelige karakterer mere eller mindre er blevet gjort til "tamme husmødre". Især Borutos mor.

Men lad os nu se, hvor det bærer hen.


Det synes jeg jo faktisk bliver forklaret mange gange :) (i forhold til den tid de lever i)
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
Nesc
Kage
Kage
Indlæg: 538
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 21:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Fanø :(

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Nesc » fre 26. maj 2017 18:09

Læser JITSU WA WATASHI WA men damn det med en chapter per uge da mangaen er færdig er noget svært
I hate it when flies fucking rub their stupid little shitty hands together, like they're plotting to ruin my life, those tiny little bastards.

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Gama » lør 27. maj 2017 00:00

er igang med at genlæse FENG SHEN JI :) Fantastisk bette farvet manhua baseret på kinesiske guder
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf SsjGogo » lør 27. maj 2017 14:54

Efter Gamas anbefaling er jeg begyndt på "Tower of God".

Lige nu, så er der en masse uopklarede spørgsmål, men den er vældig flot tegnet!
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Gama » lør 27. maj 2017 21:19

SsjGogo skrev:Efter Gamas anbefaling er jeg begyndt på "Tower of God".


Orv, det er en af de helt store du har fat i der, top 5 mest populær ongoing manga/manhua/manwha vil jeg gætte på :D Det er en af de få der lever op til dens populæritet efter min mening!

Efter lige at ha læst det nyeste kapitel af Berserk må jeg godt nok indrømme at den fortjener en anbefaling... Jeg har aldrig ventet så meget på et kapitel som jeg venter på det næste, så gå igang med den, i har en månede til at komme up to date! ;)
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!


Tilbage til "Manga"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster