Seneste manga du har læst/læser

Snak om tegneserier fra Japan, og andre i samme stil

Redaktør: Willow

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf nielsm » lør 3. jun 2017 09:55

Terumina

Billede

Brugeravatar
Manna
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man 1. okt 2012 17:52
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sjælland

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Manna » lør 3. jun 2017 16:07

Himegoto - Juukyuusai no Seifuku en serie jeg tilfældigvis faldt over, og fandt interessant. Men som altid var der kun udkommet 10-20 kapitler da jeg fandt den, så jeg besluttede mig for at vente til den var færdig. Jeg havde glemt alt om den, men faldt over den igen i dag. Og den går da fra at være lidt morsom til at være utrolig dyster. Så kan det godt være at den bliver kritiseret for at indeholde for meget sex, men eftersom karakterenes udvikling er så bundet i deres seksualitet, så er det svært at undgå. Og for mig er det faktisk et plus at ingen af hovedpersonerne er 100% good and perfect. Det er rart at kunne relatere til træk i alle 3, samtidig med at du også ønsker dem langt væk til tider.
Hurra for at læse noget andet end shoujo! :D
~Queen of the night~

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Gama » man 5. jun 2017 22:26

SsjGogo skrev:Efter Gamas anbefaling er jeg begyndt på "Tower of God".

Lige nu, så er der en masse uopklarede spørgsmål, men den er vældig flot tegnet!


Hvordan går det med den? :D
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf SsjGogo » tirs 6. jun 2017 19:48

Det er en interessant historie - og faktisk vældig flot tegnet - men indtil videre er jeg ikke blevet klogere på "universet" (Talse Ulzer).

Det kommer nok. Koreanerne er meget tålmodige ift at beskrive rammen.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Gama » tirs 6. jun 2017 23:56

SsjGogo skrev:Det er en interessant historie - og faktisk vældig flot tegnet - men indtil videre er jeg ikke blevet klogere på "universet" (Talse Ulzer).

Det kommer nok. Koreanerne er meget tålmodige ift at beskrive rammen.



hmm, jeg tror også det er mysteriet i det.. En af pointene i serien er at man ser det hele fra Baam's perspektiv, så et af hoved spørgsmålene vil i rigtig lang tid være "Hvad er tårnet?"
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf SsjGogo » ons 7. jun 2017 00:08

Ja, man skal nok heller ikke dvale for meget ved det nu.

Og godt at Baam med tiden bliver mere badass
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf SsjGogo » fre 9. jun 2017 11:41

Så er jeg godt igennem "anden sæson" om mand vil af Tower of God - og ja, den bliver bedre med tiden og mere interessant.

Slave In Utero - forfatteren bag - lægger ikke skjul på, at han tager historien løbende. Dvs. der er ikke nødvendigvis en master plan ift. universet, og han virker til at være meget modtagelig ift. feedback fra sine læsere. Det kan mene meget om - men jeg synes det er ret fedt.

Den tiltænkte demografi trækker lidt ned - ikke fordi der stilles mod bl.a. "shounen segmentet" (som forfatteren i et læsebrev angiver), men fordi det aldrig for alvor bliver rigtig mørkt og dystert- som der ellers er potentiale til.

Der er virkelig steder, hvor man kunne ønske, at der gik lidt "Berserk" i den, eller at man turde tage nogle spændende psykologiske vinkler som i klassikere a la Neon Geneseis Evangelion.

En knægt, der er født og opvokset i mørke, uden menneskelig kontakt, må da for f.... have flere dæmoner at kæmpe med end, at han bare vil have venner.

Der kommer dog flere og flere intriger, og spændende personer bliver introduceret. Det virker lovende!

Ps. Jeg kan godt forstå, hvis vi reelt burde diskutere konkrete serier i selvstændige tråde - men der er så lidt aktivitet på Manga-delen, at det forhåbentlig går an.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Gama » lør 10. jun 2017 13:38

Aye, jeg forstår godt hvad du skriver, men hvorfor mener du der er brug for en mørk og dyster stemning?

Spoiler: vis
Jeg ved ikke om han nødvendigvis skal have andre dæmoner, han har jo aldrig prøvet før.. Han har vitterligt ikke haft nogen anelse om hvad der var uden for grotten, og man kan jo ikke savne noget man ikke kender.. Men meh, du har nok ret i at det ikke er en manwha man skal tænke for meget over, som jeg ser den er den bare en anerledes battle manga, som til tider prøver sig med en god detaljeret historie.. Dette ser ejg f.eks også ved at der konstant bliver stillet større mål/forbilleder op, vi kender jo efterhånden 50+ som er noget lign 20 gange stærkere end vores MC, og så kender vi 5+ der er noget lign 100 gange stærkere :P(en af dem har før nævnt at han kun behøvede at bruge 1% af sin styrke imod ham :P)
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf SsjGogo » lør 10. jun 2017 17:16

Det er der heller ikke - det er mest af alt en personlig præference.

Men jeg tænker, at ingen slipper helskindet ud af at have levet alene i en grotte.

Han måtte gerne miste besindelsen lidt og slagte løs. Hø hø
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf l.mathiasen » tirs 13. jun 2017 15:20

Inspireret af SsjGogo har jeg valgt at starte med Naruto mangaen med Klodshans, Emo og Hermione :D
Jeg ved ikke hvor langt jeg når, men da jeg kun holdt 2 eps af anime-versionen, så er jeg allerede længere!
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord


Tilbage til "Manga"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster