Seneste manga du har læst/læser

Snak om tegneserier fra Japan, og andre i samme stil

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Oriolidae
Kage
Kage
Indlæg: 776
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 17:49
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Oriolidae » lør 7. maj 2011 14:07

Hvad for en manga har du haft snuden i for tiden?

Skriv eventuelt hvilken genre det er, hvem der er mangakaen og hvorfor dine medbrugere bør/ikke bør læse den. Du kan også linke til mangaen på Baka-Updates, så andre kan læse nærmere om den.

*

En af de længere serier jeg har læst inden for nærmeste tid er Kimi wa Pet, som er lavet af mangakaen Ogawa Yayoi. Genren er josei (genre for unge kvinder fra 18 år og opefter), og mangaen handler om en karrierekvinde der får sig sit helt eget kæledyr. Det mærkelige er dog at kæledyret rent faktisk er en ung mand. Det er på ingen måde en pervers manga, vil jeg lige notere. :P Jeg anbefaler mangaen til alle piger der er omkring tyverne eller ældre - og til de lidt ældre drenge der gerne vil prøve at læse en josei-manga.
Billede

Brugeravatar
Maldraedior
Chibi
Chibi
Indlæg: 36
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Vejle

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Maldraedior » lør 7. maj 2011 14:24

Det er faktisk uhyggeligt så lidt manga jeg læser.
Faktisk er der kun én, og det er One Piece, så svaret er ret simpelt :)

Brugeravatar
tarmie
Chunin
Chunin
Indlæg: 132
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 23:28
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Odense

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf tarmie » lør 7. maj 2011 14:31

Kimi Wa Petto er en vidunderlig manga.^^

Jeg er selv igang med Gokusen, som også er en josei manga af Morimoto Kusueko. Den kan klart anbefales, da den er enormt underholdende. Plot ect kan læses her http://www.mangaupdates.com/series.html?id=419

Jeg har altid svært ved at stoppe når jeg er igang med at læse den, så jeg har tit læst til langt ud på natten, på trods af at det ikke en manga jeg typisk ville falde for. Den er både sjov, sød og spøjs og hvis man gerne vil læse en noget anderledes josei manga, hvor fokus ikke er kærlighed, og hovedpersonen er en kvinde der sparker røv, kan den klart anbefales.
Yeah Whatever Fine

Brugeravatar
Yondoloki
Chunin
Chunin
Indlæg: 170
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Geografisk sted: Odense

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Yondoloki » lør 7. maj 2011 14:41

Lige i øjeblikket er jeg i gang med Beck, en manga jeg har fået anbefalet af en klassekammerat.
http://www.mangaupdates.com/series.html?id=49

Derudover læser jeg mange ongoing, deriblandt Bakuman, Vampire Knight, World Embryo, Dengeki Daisy, Otoyomegatari, Saint Oniisan og nogle flere jeg ikke lige kan huske. Alle anbefalelsesværdige :)
Billede

Brugeravatar
Oriolidae
Kage
Kage
Indlæg: 776
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 17:49
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Oriolidae » lør 7. maj 2011 15:28

Jeg har også cirka 4-500 serier jeg er igang med at læse eller har på standby. Puha, jeg bliver aldrig færdig... :S

Jeg har også lige læst Love My Life, som er en josei/yuri (yuri; genre vedrørende homoseksualitet imellem kvinder) manga. Det er ikke fordi jeg normalt læser yuri, men den her manga omhandlede meget spændende tankestrømme i hovedpersonens, Ichikos, hoved. Hvordan tilgiver man, hvordan skal man holde et forhold ved lige, hvor ærlig skal man være og hvor åben skal man være omkring sig selv og sin seksualitet? Den er ikke for det yngre publikum, men jeg anbefaler den til ældre læsere der foretrækker josei manga.

tarmie skrev:Kimi Wa Petto er en vidunderlig manga.^^

Jeg er selv igang med Gokusen, som også er en josei manga af Morimoto Kusueko. Den kan klart anbefales, da den er enormt underholdende. Plot ect kan læses her http://www.mangaupdates.com/series.html?id=419

Jeg har altid svært ved at stoppe når jeg er igang med at læse den, så jeg har tit læst til langt ud på natten, på trods af at det ikke en manga jeg typisk ville falde for. Den er både sjov, sød og spøjs og hvis man gerne vil læse en noget anderledes josei manga, hvor fokus ikke er kærlighed, og hovedpersonen er en kvinde der sparker røv, kan den klart anbefales.

Jeg læste Gokusen for et år siden tror jeg, den er virkelig BRILLIANT. Læste et Gokusen extra chapter i går, og det bragte minder frem. Jeg var også helt besat da jeg læste den, bestemt et guldkorn.

Yondoloki skrev:Lige i øjeblikket er jeg i gang med Beck, en manga jeg har fået anbefalet af en klassekammerat.
http://www.mangaupdates.com/series.html?id=49

Jeg har også læst et par bind af Beck, men har dog set hele animeen! Den er også god.
Billede

Brugeravatar
Heterochromia
Genin
Genin
Indlæg: 67
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 14:22

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Heterochromia » lør 7. maj 2011 15:40

Hej alle,
Den seneste manga, jeg er begyndt på er Future Diary.
Ud over den, er jeg også igang med Deadman Wonderland, som jeg blev anbefalet til at læse af en ven.
Begge kan varmt anbefales, hvis man er til suspens og/eller sci-fi/supernatural/action blanding.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf SsjGogo » søn 8. maj 2011 01:11

"Desværre" må jeg også melde mig i One Piece klubben, har ikke haft fingre i meget andet manga for tiden! :(
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
DKThias
Chibi
Chibi
Indlæg: 3
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 19:29

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf DKThias » søn 8. maj 2011 08:11

Min seneste var det månedlige kapitel af Rosario to Vampire.
Seneste serie var vidst Akane-chan Overdrive.

Brugeravatar
Oriolidae
Kage
Kage
Indlæg: 776
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 17:49
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Oriolidae » søn 8. maj 2011 16:02

Billede

Jeg begyndte at læse shoujo-klassikeren Basara for et par dage siden. Det er en 27 bind lang manga! Jeg er midt i bind 7, men er faktisk ved at blive en anelse træt af hovedpersonen. -_- Måske skal jeg snart tage en pause fra den.

Plot: området/landet er korrupt og må reddes af rebelstyrken, ledt af en kvinde! Den minder lidt om manhwaen Saver, selvom jeg indtil videre tror Basara er bedre og mere grundigt lavet.

Nogen andre der har læst / begyndt på at læse Basara?

Heterochromia skrev:... Ud over den, er jeg også igang med Deadman Wonderland, som jeg blev anbefalet til at læse af en ven ...

Ah, den er også på min - alt alt alt for lange - to-read-list! Men tror desværre der er over 1.000 mangaer på den liste. :/

SsjGogo skrev:"Desværre" må jeg også melde mig i One Piece klubben, har ikke haft fingre i meget andet manga for tiden! :(

Jeg kan slet ikke forestille mig hvordan man kan være tilfreds med én manga, især hvis man er up-to-date med kapitel-udgivelserne. o.O
Billede

Brugeravatar
Rina
Chibi
Chibi
Indlæg: 9
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 10:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Copenhagen
Kontakt:

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Rina » søn 8. maj 2011 21:03

For tiden læser jeg "Pandora Hearts" og "Lovely Complex" ^_^
"If you protect someone, certainly you will hurt another."


Tilbage til "Manga"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster