Seneste manga du har læst/læser

Snak om tegneserier fra Japan, og andre i samme stil

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Bissen
Chibi
Chibi
Indlæg: 36
Tilmeldt: tirs 31. maj 2016 14:07

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Bissen » tirs 31. maj 2016 14:23

Jeg skimmede første kapitel af Edomoiselle, en ny manga om en prostitueret fra Edo-perioden, der ender i nutiden. Er ambivalent med stilen.

Ellers er de sidste jeg sådan *rigtigt* har læst, Hoozuki no Reitetsu, Akatoki no Yami og lidt af Shouwa Genroku Rakugo Shinjuu.
貴方が人間ならとっくに大量受苦悩処地獄へに落ちているでしょう。
Seiyuu-obsession much.

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Gama » man 6. jun 2016 10:42

fik endelig læst zetsuen no tempest færdig, og slutningen var jo herre elendig.. men okay, set i bakspejlet var det nok også kun de første 10-20 kapitler af mangaen der egentlig var noget ved..
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf SsjGogo » man 6. jun 2016 11:52

Er gået - meget langsomt - i gang med serien "World Trigger". Efter at en portal til en anden dimension bliver åbnet, rammes befolkningen af en udenjordisk race af monstre ved navn "Neighbors" (Naboer), som angriber alt og alle.

I kølvandet på dette opstår den mystiske organisation ved navn "Border", hvis formål er at beskytte menneskeden og bekæmpe monstrene.

Aliens er jo altid lidt sjove, især når man ikke helt ved, om de reelt er "the bad Guys". Lidt spøjs tegnestil, men meget markant, og ok dynamik i historien.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Gama » man 6. jun 2016 21:47

SsjGogo skrev:Er gået - meget langsomt - i gang med serien "World Trigger". Efter at en portal til en anden dimension bliver åbnet, rammes befolkningen af en udenjordisk race af monstre ved navn "Neighbors" (Naboer), som angriber alt og alle.

I kølvandet på dette opstår den mystiske organisation ved navn "Border", hvis formål er at beskytte menneskeden og bekæmpe monstrene.

Aliens er jo altid lidt sjove, især når man ikke helt ved, om de reelt er "the bad Guys". Lidt spøjs tegnestil, men meget markant, og ok dynamik i historien.


fandt den også spændende i starten, faldte dog hurtigt fra.. lad mig vide om den er noget værd
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Molly-chan
Chibi
Chibi
Indlæg: 27
Tilmeldt: søn 24. jan 2016 18:55
Køn: Kvinde

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Molly-chan » ons 8. jun 2016 12:56

Er i gang med Fruits Basket 2. Det er min første shoujo manga, og jeg havde troet den var meget kedelig. Men den er faktisk virkelig grineren! :D

Brugeravatar
Spreeunit
Badeand
Badeand
Indlæg: 280
Tilmeldt: man 22. okt 2012 18:13
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Valhalla

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Spreeunit » tirs 21. jun 2016 21:14

Sidder og læser af lidt kedsomhed Noblesse igen (selvom det ikke er en manga), dog fortsætter jeg ikke helt til vejens ende. Synes godt nok historien er meget ringe, samt tegnestilen i de nye updates. Virkelig kedelig, same closeups, vinkler, ansigtsudtryk m.m der var lidt mere dynamik og detaljer i starten men nu er det bare en kedelig karklud klat :/ det er så bare min holdning til den.
~Avatar created by me~

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Gama » tors 21. jul 2016 23:48

Spreeunit skrev:Sidder og læser af lidt kedsomhed Noblesse igen (selvom det ikke er en manga), dog fortsætter jeg ikke helt til vejens ende. Synes godt nok historien er meget ringe, samt tegnestilen i de nye updates. Virkelig kedelig, same closeups, vinkler, ansigtsudtryk m.m der var lidt mere dynamik og detaljer i starten men nu er det bare en kedelig karklud klat :/ det er så bare min holdning til den.



What? jeg er af den fuldstændig modsatte holdning, tegnestilen var lort til at starte med, i min verden kan kvaliteten slet ikke sammenlignes.


Jeg har lige genlæst Drifters, det er nu en meget fed ongoing manga.
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf SsjGogo » søn 11. sep 2016 21:42

Læser "Gosu" - egentlig en webtoon manhwa.

Historien følger en ung, lettere naiv, fyr, som lever af at udbringe dumplings i et afsidet bjergområde.

Mange dage er ens, hvis det ikke var fordi, at han også er disciplen til den mest dødbringende af alle kampkunst stilarter.

I kan jo forestille jer, at det bringer en masse interessante hændelser med sig.

Sjov, let og ikke særlig krævende serie, som er fint illustreret - men hvis man er hardcore manga fan, så skal man nok lige vænne sig til tegnestilen og formen.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf SsjGogo » ons 14. sep 2016 16:51

City of Darkness (manhua) - en serie om gadebander.

Har læst i den før, men opgav - vi prøver igen.

Den er utrolig flot tegnet - der er nærmest neo amerikanske træk over det. Historien er dog tynd indtil videre - hvor satsningen på action overgår handlingen og dybden.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf nielsm » fre 23. sep 2016 19:13

Momokuri

Billede
Her er de i en karaokebiks, Yuki koger over af at sidde klods op ad Momo.

Jeg fik læst det de har på Crunchyroll igennem lidt for hurtigt, og det dækker ikke engang hele anime-serien, så jeg tog fat på at læse den japanske online-udgivelse hvor den er i originalt lodret format.
Crunchyroll oversætter kun bogudgaven, som er blevet omformatteret til at passe til sider i en bog frem for en "rulle", og den er altså omtrent 85 kapitler bagude i forhold til online-udgivelsen.

Jeg skal blankt indrømme at mit japansk ikke er godt nok til at forstå det 100%, men jeg tror jeg får 75% af det, og så får jeg øvet mig i kanji/ordforråd og læsehastighed på samme tid.


Tilbage til "Manga"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 11 gæster