Seneste manga du har læst/læser

Snak om tegneserier fra Japan, og andre i samme stil

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Legend
Chunin
Chunin
Indlæg: 113
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 14:59
Køn: Mand

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Legend » tors 9. jun 2011 19:07

Har netop læst Naruto 43 færdig og er gået i gang med Death Note, hvor jeg er nået til nr. 5 :)
Billede

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Kiwi » fre 10. jun 2011 08:49

Jeg er lige gået igang med Skip Beat bind 1. Det er kun den trejde manga jeg har læst, men er ret imponeret af den.
Spoiler: vis
Er vild med det billede hvor hun går amok foran Sho. Alle de små Kyoto'er med englevinger der danser og siger hvor vilde de er med Sho. Hun fanger dem alle i hånden og tyrer dem derfefter i ansigtet på ham. Sådan en scene ville ikke være nær så effektiv i en anime.

Brugeravatar
Alchemist
Chibi
Chibi
Indlæg: 42
Tilmeldt: tors 12. maj 2011 21:08

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Alchemist » ons 15. jun 2011 13:11

Jeg er lige blevet færdig med Fruit basket, det er nu en meget sød serie ^_^

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf LiseR » fre 17. jun 2011 01:21

Jeg har lige læst Crayon Shin-Chan i dag. Halvvejs blev jeg irriteret på ungen, da det ikke lod til at han lavede andet end at irritere sine forældre. Så fik vi heldigvis lov at se nogle gode familiestunder, forældrene foldede sig lidt mere ud som figurer, og Shin irriterede nogle der havde fortjent det.
Den var ret sjov, jeg giver den 7 badedragter ud af 10!
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
vampyrsten
Chunin
Chunin
Indlæg: 121
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 14:34
Køn: Mand
Geografisk sted: Brøndby Strand

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf vampyrsten » fre 17. jun 2011 10:26

The walking man

Får helt lyst til at gå en tur..
"In every age, in every place,
the deeds of men remain the same"

Brugeravatar
Vincent
Jonin
Jonin
Indlæg: 210
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 13:29
Geografisk sted: Brabrand
Kontakt:

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Vincent » fre 17. jun 2011 12:38

Tenjou Tenge


og nu All rounder Meguru
Billede

Brugeravatar
Usk
Chibi
Chibi
Indlæg: 35
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 15:19
Køn: Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Usk » fre 17. jun 2011 21:00

Kubo Mitsurou Tokyuu og Moteki.

De kan varmt anbefales, hvis man er til noget mere virkelighedsnært og voksen manga.
Redaktør for CosMag.dk

Brugeravatar
Troejg
Chibi
Chibi
Indlæg: 25
Tilmeldt: tirs 17. maj 2011 18:31

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Troejg » fre 17. jun 2011 23:11

LiseR skrev:Jeg har lige læst Crayon Shin-Chan i dag. Halvvejs blev jeg irriteret på ungen, da det ikke lod til at han lavede andet end at irritere sine forældre. Så fik vi heldigvis lov at se nogle gode familiestunder, forældrene foldede sig lidt mere ud som figurer, og Shin irriterede nogle der havde fortjent det.
Den var ret sjov, jeg giver den 7 badedragter ud af 10!


Hahaha, jeg elsker simpelthen humoren i den manga, på min skala ville den få 9/10 :D

Brugeravatar
vampyrsten
Chunin
Chunin
Indlæg: 121
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 14:34
Køn: Mand
Geografisk sted: Brøndby Strand

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf vampyrsten » lør 18. jun 2011 01:10

Bartender

Tror jeg laver en drink..
"In every age, in every place,
the deeds of men remain the same"

Brugeravatar
Oriolidae
Kage
Kage
Indlæg: 776
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 17:49
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Oriolidae » lør 18. jun 2011 18:16

Jeg har læst op til flere mangaer for nyligt, men orker ikke at redegøre for dem alle på een gang, så det kommer lidt hen ad vejen. :)

Alchemist skrev:Jeg er lige blevet færdig med Fruit basket, det er nu en meget sød serie ^_^

Ja, Fruits Basket er jeg også lige blevet færdig med, efter lang tids klat-læsning. Det er en ret god shoujo-manga, dog er den også ret tung. Det er (i hvert fald efter min mening) ikke en serie man lige læser i et stræk. Jeg har måtte holde pause imellem næsten hvert bind, fordi de er ret tunge... Med tung mener jeg ikke at det er svær læsning - overhovedet ikke. Det er nærmere bare en ret deprimerende serie. Ikke fordi den er særlig skræmmende eller tårefremkaldende, men fordi personerne hele tiden græder over deres eller andres problemer. Det er en meget smuk tanke denne manga er baseret på, altså; tilgivelse er vejen frem. Men hvis man læser for mange af bindene i træk bliver det lidt for trættende. (sikke en rodet omgang jeg fik skrevet dér)

En serie der er værd at læse, men du skal tage dig god tid og læse den over en lang periode. Derudover er det en god idé at skrive alle navnene op, hvis du ikke er god til at huske navne (det er jeg ikke).

Karakter-liste, til dem der mangler en. Har skrevet den i en fart imens jeg læste serien, så der kan være små stavefejl. Lad være med at læse den igennem, søg kun efter navne, ellers kan du blive spoilet...
Spoiler: vis
TOHRU HONDA - the main girl, long brownish hair, dead mother

SOUMA YUKI - the rat-boy, silver medium long hair, 1st grade student,

OU-CHAN / UOTANI ARISA - super tall blond female w. long hair, yankee, tohru's friend

HANA-CHAN / HANAJIMA SAKI - scary, gloomy girl w. black braids, electric pulse, tohru's friend

SOHMA SHIGURE - yuki's cousin, a dog, wears kimono, black medium hair

KYO(U) - the cat, orange medium hair,

SOUMA KAGURA - little girl w black medium long hair, very violent, the pig

SOUMA MOMIJI - boy with golden hair, speaks german, likes to eat, the bunny

SOUMA HATORI (HATTORI)- grown-up, wears a suit or stylish clothes, black short sideparted hair, cold eyes. dragon/seahorse

AKITO - frail, gets sick all the time, black hair, cold eyes, calculating, the spirit god

SOUMA HATSUHARU ('HARU') - white medium hair and really bad at directions, wears fur and is 'trendy', is a cow, split personality,

MESHYOU - lady w a weak health, bags under her eyes, black long hair loosely tied, works in a hot spring, is the mother of the monkey zodiac, 'mistress',

SOUMA RITSU / RITCHAN - meshyou's SON (DRESSES LIKE A GIRL, LADY), the monkey, lives outside, apologizing lady, golden hair, pretty, in a kimono,

TAKEI MAKOTO - student council president, in the school protection squad, light brown medium hair and glasses, neat-freak,

SOUMA AYAME - the snake from the zodiacs, fears the cold, yuki's big bro', tall, slim w long silver hair and bangs

MOMO - momiji's little sister, not a zodiac,

SOUMA KISA - the tiger, a little girl w blond hair that's been bullied, ran away from home,

KANOSHITA MINAMI - same year as tour, yuki, kyo etc., blond hair in piggy tails, mid-parted w bangs, in prince-yuki-club

MOTOKO - orange, long-haired girl w ribbons, beauty of the school, planning to get yuki, in prince-yuki-club, third year at the school,

YAMAGISHI MIO - black long bib haircut, in prince-yuki-club

SOUMA KAZUMA - kyo's shishou / teacher in the mountain, grown-up w long hair in a ponytail, bangs, wears a kimono, his grandfather was the cat too, but he himself is not a zodiac,

KURAMAE MINE - the only staff in ayame's store, black hair in braids and glasses, wears an apron / maid costume,

SOUMA HIRO - the little boy w brown hair that stole tohru's journal (w her mothers picture in), selfish brat, in the zodiacs, is the sheep,

SOUMA ISUZU (RIN) - hatsuharu's ex-girlfriend (?), a zodiac - the horse, black long hair and black eyes, bangs,

MANABE TSUBASA / KAKERU (NABE, SHOU --) - black medium hair and black eyes, a student at the school year 2, the vice president, a bit self-tasting, kuragi's brother,

KURAGI MACHI - the girl in the student council, kinda gloomy, hair like tohru, but longer bangs, the treasurer in the student council, manabe's sister

SOUMA KURENO - the male uotani arisa met at her part-time job, reminds her a bit of tohru, tall, blond medium hair, side-parted w bangs, 26 years old, the bird / rooster,

TOMODA KUNIMITSU - kazuma's (kyo's adoptive dad) disciple secretary, male w medium brown hair, mid-parted,

SHIROKI MAYUKO (MAYU) - knows shigure, loved hattori, a teacher at the school, blond hair in a ponytail w bangs, parents own a bookstore, kana's (hattori's ex-girlfriend's) best friend, mole under left eye, shigure's ex-girlfriend,

SATSUKI - hiro's mother, blond long hair w bangs,

SAKURAGI NAOHITO - 1st year w short blond hair, he sees yuki as his rival, secretary in the student council,

TOUDOU KIMI - girl w long black hair, w mid-parted bangs, black eyes, secretary in the student council,

SOUMA REN - akito's mother, black long hair, black eyes,

AKIRA - the previous head of the souma family and akito's father,

MEGUMI - hanajima's little brother, black hair and black eyes, can lay curses,

NAKAO KOMAKI - manabe's girlfriend, her father died in the car accident caused by tohru's mother,
Billede


Tilbage til "Manga"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster