Seneste manga du har læst/læser

Snak om tegneserier fra Japan, og andre i samme stil

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Legend
Chunin
Chunin
Indlæg: 113
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 14:59
Køn: Mand

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Legend » ons 3. aug 2011 00:30

Kapitel 20 af Bakuman; en manga lavet af Takeshi Obata og Tsugumi Ohba, genierne bag Death Note :D
Billede

Brugeravatar
Yoite
Jonin
Jonin
Indlæg: 360
Tilmeldt: ons 18. maj 2011 15:47
Geografisk sted: København

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Yoite » ons 3. aug 2011 00:31

New beginnings / Harete Bokutachi wa den er rimelig cute og humoren til tider X'D

Genres: Shounen ai, School Life

Billede
Billede Billede Billede Billede

Brugeravatar
Oriolidae
Kage
Kage
Indlæg: 776
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 17:49
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Oriolidae » tors 4. aug 2011 23:05

Lige læst shoujo-mangaen Warau Kanoko-sama, den var faktisk meget underholdende. Information kan findes her.

Billede

Mangaen handler om Kanoko, en pige der elsker at være fluen på væggen, så hun kan observere folk ned til mindste detalje! Hun bruger al sin tid i skolen på at skrive noter om klassekammeraterne, lærerne og deres hemmeligheder, og hendes livsfilosofi er fuldkommen objektivitet og ingen personlige følelser i hendes observationer. Der er ikke dét Kanako ikke kan finde ud af. Men hvad sker der når hun pludselig ikke kan forblive den passive observatør?

Jeg er begyndt på mangaens sequel Koi dano Ai dano (information her), som er mindst lige så spændende, da historien begynder at have en større sammenhæng. Førhen var mangaen nærmest episodisk, men det begynder lige så stille at ændre sig.

Mangaen er ikke perfekt, men skilder sig bestemt ud fra mængden.
Billede

Brugeravatar
Amaimon
Chunin
Chunin
Indlæg: 133
Tilmeldt: fre 29. jul 2011 11:44
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Jigoku

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Amaimon » ons 10. aug 2011 00:54

Læser lidt på Natsume Yuujinchou, D.Gray-Man, Bleach, Naruto, Nurarihyon no Mago, Vampire Knight... og et par andre :) Nogle er jeg lidt mere up-to-date med end andre...
If a fangirl suddenly starts smiling, don't ask her what she is thinking about. Trust me, you don't want to know... (MUHAHAHA!!!)

Brugeravatar
Yoite
Jonin
Jonin
Indlæg: 360
Tilmeldt: ons 18. maj 2011 15:47
Geografisk sted: København

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Yoite » fre 12. aug 2011 01:03

Hum.. Warau Kanoko-sama lyder rimelig lovende/interessant... tror jeg lægger dem jeg er igang med til side og kaster mig over den imorgen. ;) Tak Oriolidae for lige at dele sådan et godt læsetip med os :O ;)

Princess Ai

Genre: Fantasy, Romance, Shoujo, Supernatural

Er igang med Princess Ai

Billede Billede

Det ik den bedste manga jeg har læst... men indtil videre er den okay.. kan rigtig godt li tegnestilen på nogen punkter x ]

Hot Gimmick

Genre: Comedy, Drama, Romance, Mature, Shoujo

Er indtil videre nået til kapitel 4 af Hot Gimmick

Billede

Forventede ik det store af den, men tænkte man vel altid kunne blive positivt overrasket. Er ikke nået langt nok i den til at kunne sige noget om den rigtigt endnu. Indtil videre finder jeg den lidt klassisk, kedelig og letudregnelig<-- jep det et nyt ord XP

Othello

Genre: Comedy, Psychological, Romance, School Life, Shoujo

Derimod var jeg helt vild med en anden manga jeg begyndte på for 1-2 uger siden. Det var Othello

Billede
Billede Billede Billede Billede

Brugeravatar
Oriolidae
Kage
Kage
Indlæg: 776
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 17:49
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Oriolidae » fre 12. aug 2011 01:22

Yoite skrev:Othello

Genre: Comedy, Psychological, Romance, School Life, Shoujo

Derimod var jeg helt vild med en anden manga jeg begyndte på for 1-2 uger siden. Det var Othello

Billede

Jeg var også helt tosset med Othello for et par år siden. :D :D

Note: jeg har aldrig kunne lide tegnestilen i Hot Gimmick, så det er ikke lykkedes mig at læse den. :/
Billede

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf SomethingPurple » fre 12. aug 2011 01:25

Jeg er gået i gang med Please Save My Earth igen, som er en af de klassiske shoujo serier, det er også en rigtig god serie med dybde, romance og action, og selvom stilen er gammeldags er den godt tegnet.
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Hecko X » fre 12. aug 2011 03:15

Remote.

Conceptet minder mig ekstremt meget om filmen The Bone Collector med Denzel Washington og Angelina Jolie blandet sammen med mangaen Majin Tantei Nougami Neruo.

Den handler om en genial efterforsker, som er ude af stand til at forlade sit hjem, så han får tildelt en politimakker, der har rollen som hans hænder, fødder, øjne, ører, og diverse andre kropsdele :S (The Bone Collector)

Det holder kontakten over mobiltelefon når hun (makkeren) er i feltet og det bliver holdt hemmeligt at han er i røret, så de fleste tror at det er hende, der løser sagerne selv de fleste af gangene. Gennem de forskellige sager udvikler hun sig dog gradvist til en rimmelig god efterforsker der viser sig i stand til selv at kunne løse sager (Majin Tantei Nougami Neruo).

Brugeravatar
Crystal Dragon
Kage
Kage
Indlæg: 886
Tilmeldt: tors 16. jun 2011 18:07
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Cloudsdale - et eller andet sted over Hvidovre

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Crystal Dragon » lør 20. aug 2011 18:52

Lige nu læser jeg videre på Fullmetal Alchemist. Love that manga. <3
It's so cute I'm gonna die! ^o^
Spoiler: vis
Billede
Billede
How I feel when the Captain is comming over...

Brugeravatar
Yondoloki
Chunin
Chunin
Indlæg: 170
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Geografisk sted: Odense

Re: Seneste manga du har læst/læser

Indlægaf Yondoloki » man 22. aug 2011 07:16

Er gået i gang med at læse Soul Eater efter at have set animeen, og har kun været positivt overrasket indtil videre, for den anime klistrer op af mangaen så det er en fryd!! :D I hvert fald lige nu :P
Billede


Tilbage til "Manga"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 46 gæster