Vil gerne lave en manga serie

Snak om tegneserier fra Japan, og andre i samme stil

Redaktør: Willow

emil20001234
Chibi
Chibi
Indlæg: 1
Tilmeldt: ons 13. jul 2016 17:16

Vil gerne lave en manga serie

Indlægaf emil20001234 » ons 13. jul 2016 18:09

hej jeg har brug for hjælp, jeg vil gerne lave en manga serie. Men der nogle ting jeg ikke kan finde ud af fx.

1. jeg ved ikke hvor jeg skal starte.

2. jeg kan finde ud af at tegne lidt, meget lidt. og vil gerne lære om hvordan man tegner manga som en professionel. Men jeg ved ikke hvor jeg kan finde ordenlige tutorials, eller hvor jeg skal lære det henne, og hvis det skal være noget som ikke er online, skal det være i jylland i nærheden af Herning.

3.og jeg ved ikke hvad det ellers, kræver at lave en manga serie.

4. og hvordan udgiver jeg den på nettet så alle kan læse den

skriv enlig hvis der er noget jeg har glemt at spørger om, eller tilføje.

Please help. Jeg vil VIRKELIG gerne lave en manga serie. og specialt gerne en manga serie ligesom Fairy tail, og bare rolig jeg ved godt det kan tage langt tid. Men jeg er ligeglad jeg gør det alligevel. XD

Brugeravatar
Manna
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man 1. okt 2012 17:52
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sjælland

Re: Vil gerne lave en manga serie

Indlægaf Manna » ons 13. jul 2016 19:23

Jeg kan kun anbefale dig at blive ved med at tegne og øve dig. Jeg synes tidligere at have snakket med nogle om at det er en fordel at "studere" anatomi i al almindelighed, for stadigvæk at have fokus på hvordan kroppen hænger sammen og hvordan knogler, muskler og led fungerer.
På sider som f.eks. deviantART er der mange der har uploaded diverse tutorials og med lidt søgen rundt burde det være muligt at finde et par gode tutorials eller personer der måske er værd at følge og holde øje med.
Det er også en fordel at øve sig i at skrive historier, så man sikrer at der hele tiden er fokus på storyline, karakter udvikling, plot osv.
http://www.smackjeeves.com/ kan du oprette web comics, så folk nemt kan komme til at læse dine historier, og give dig feedback. Dog er det en fordel hvis du skriver på engelsk, så du kan nå ud til en bredere gruppe mennesker.
Derudover vil jeg anbefale at finde en person/en gruppe, evt. på fb, hvor I kan hjælpe hinanden med at give feedback, tips og dele fede links.
~Queen of the night~

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Vil gerne lave en manga serie

Indlægaf Tanerion » ons 13. jul 2016 19:51

Som Manna siger så skal der først og fremmest øvelse til. Og mens du øver har du rigeligt af tid til at finde inspiration og idéer. Så de fleste af dine problemer løser måske sig selv længe før du overhovedet er klar til at starte på en serie :)
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Vil gerne lave en manga serie

Indlægaf nielsm » ons 13. jul 2016 20:00

Du skal selvfølgelig starte med at have en historie og et persongalleri.

Historie:
Der er den overordnede historie, og detaljerne per kapitel/side.
En overordnet historie kan starte med f.eks. "Man følger hovedpersonen rende rundt og lave ballade i byen, men han finder nogen venner. De stjæler en bil og kører ud på eventyr. Bilens rigtige ejer jagter dem, og bliver med tiden deres ærkefjende."
Mere detaljeret bliver det så måske til: "Side 1: Mads kommer løbende ned ad en gade, han har en pose i hånden. Han løber rundt om et hjørne, og så ser man at der bag ham kommer to mænd og en dame, alle i butiksuniformer, løbende efter ham. Side 2: Mads løber videre ned gennem gyderne, og får øje på Ole, som sidder på en container og spiser et pose kanelgifler."
Du skal sørge for at have en overordnet historie planlagt langt frem, så du får noget der er sammenhængende i det store hele. Detaljerne kan du så fylde ud senere hen, efterhånden som du tegner mere.

Persongalleri:
Find ud af hvad der er vigtigt ved hver person. Dels hvordan de ser ud, deres ansigtstræk, hvordan deres hår typisk er sat op, og hvilket tøj de går i, men også deres positur og hvordan de bevæger sig. Selvom du tegner stillestående billeder er du stadig nødt til at være opmærksom på hvordan personerne bevæger sig, for at det kan blive rigtig overbevisende, og levende at læse.
Desuden er der også hvordan de taler, til sig selv og til andre. Hvad har hver person af baggrund, og personlige mål?
Sørg for at kunne tegne dine personer så de er genkendelige, det kan kræve rigtig meget øvelse at lave nogen design som du kan tegne igen og igen. Husk at det også skal være noget du kan lide at tegne og ikke bliver træt af! Desuden er det jo vigtigt at du kan tegne dem andet end bare forfra stående, men også fra siden, bagfra, nedefra, oppefra, løbende, liggende, hoppende, og så videre. Altså tegn dig selv en masse referencebilleder for, hvordan hver af dine personer ser ud.
Hvor mange detaljer du lægger i hvert person kommer jo an på hvor vigtig de hver er, om det er hovedpersonen man følger konstant, en biperson der dukker op en gang i mellem, eller nogen som bare skal bruges en enkelt gang.

Du skal nok også beslutte dig hvad du vil have ud af at lave en tegneserie. Er det fordi du har en historie du rigtig gerne vil fortælle, fordi du har nogen karakterer du gerne vil sætte i situationer, eller fordi du gerne vil kunne tjene penge på det? Hvor vigtigt for dig er det at have læsere, og hvor vigtigt er det for dig at høre tilbage fra læserne, og måske involvere dem i historiens udvikling?

Og så husk, at så snart du udgiver noget, og nogen ser det, så vil de danne sig en mening om det. Vær klar på at høre den mening, uanset om den er god eller dårlig.

Som Manna også skriver, så er det en rigtig god idé at vende dine tanker og designs med nogen venner før du går rigtigt i gang, for en chance til at undgå de værste begynderfejl :)


Tilbage til "Manga"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster