Dine manga læse-/købevaner??

Snak om tegneserier fra Japan, og andre i samme stil

Redaktør: Willow

mbbx
Chibi
Chibi
Indlæg: 1
Tilmeldt: tors 22. sep 2016 23:26

Dine manga læse-/købevaner??

Indlægaf mbbx » tors 22. sep 2016 23:40

Halløj alle

Jeg har bemærket, at jeg kender ualmindeligt få, der læser manga! Det kan være lidt ensomt, men det har gjort mig nysgerrig på, hvordan den danske manga-fanbase egentlig fungerer. Derfor er manga også mit fokus et skoleprojekt, jeg er igang med, så hvis I gad at tage dette hurtige survey, ville jeg blive umådeligt glad :D Så ville jeg i hvert fald vide, at jeg ikke er alene, hahaha.

http://freeonlinesurveys.com/s/vDqzufRP

Jeg går på handelskolen, så der er spørgsmål om både jeres læse- og købevaner, men det er skam et meget kort survey!! Tager maks 90 sekunder at færdigøre! (Vil tro de fleste kan klare det på 20 sek :engel:)

Når I så har gjort det, må i meget gerne dele nogle af jeres svar her, hvis I har lyst :)

Er særligt interesseret i om der er nogle, der ligesom jeg, foretrækker at købe manga i bogform? Jeg elsker bare de lange rækker af manga på min bogreol <3 Jeg bliver helt skør i hovedet af at læse manga på en computerskærm, og er af princip også imod illegal downloading af manga på nettet - det er både synd for dem der kreerer manga, og desuden frygter jeg, at det ender med, at engelsk manga ikke længere vil blive udgivet i bogformat :( Hvad mener I?

Brugeravatar
Manna
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man 1. okt 2012 17:52
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sjælland

Re: Dine manga læse-/købevaner??

Indlægaf Manna » fre 23. sep 2016 16:27

Jeg bruger personligt online scans til at få en idé om hvorvidt jeg kunne være interesseret i en serie eller ej. Hvis jeg finder den spændende, så bestræber jeg mig på at købe den hvis/når den bliver tilgængelig som print. Nogle gange er det også nemmere at finde "nye" serier når man browser online, nu hvor det ikke er muligt at gå så meget rundt i butikker og lure.
~Queen of the night~

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Dine manga læse-/købevaner??

Indlægaf l.mathiasen » lør 24. sep 2016 13:25

Simpelthen for doven til at udfylde den, men jeg tænker det er lidt let at have en mulighed hvor der står "billigere pris" jeg ville købe hvad som helst hvis det var billigt nok, det betyder dog ikke at der er forretning i at sælge ting billigt.
mbbx skrev: desuden frygter jeg, at det ender med, at engelsk manga ikke længere vil blive udgivet i bogformat Hvad mener I?

Tendensen er at ting rykker mod nettet generelt, og det kun er samlere der køber ting, hvilket giver et helt andet marked, da det ikke er de ting der bliver læst mest der sælger bedst, for de folk der har pengene er ældre. Det gælder både manga og det meste andet underholdning.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Dine manga læse-/købevaner??

Indlægaf Tanerion » søn 25. sep 2016 02:31

Foretrækker alt i fysisk form. Læser kun digitale versioner hvis mangaen ikke fås fysisk i et sprog jeg forstår eller hvis det er som så ofte med manga i vesten at serien bliver aflyst eller udgiveren går fallit og jeg så må læse resten online.
Jeg svarede at jeg læser hver dag fordi det gør jeg for tiden eftersom jeg for tiden har meget liggende som jeg ikke har læst endnu men ellers kan der gerne gå uger eller i sjældne tilfælde måneder imellem at jeg læser noget. Lige nu læser jeg heller ikke meget hver dag (kun 2-3 kapitler i PULP magasiner) på grund af mit job, anime og spil som jeg også skal arbejde mig igennem.
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
CovertTuna
Chibi
Chibi
Indlæg: 47
Tilmeldt: tors 15. sep 2016 22:05
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Dine manga læse-/købevaner??

Indlægaf CovertTuna » man 26. sep 2016 15:55

Jeg læser sjældent manga, men er en fixs app på android (ved ikke om den er på iphone), som hedder MangaRock. Den samler scans fra forskellige sider og gør det mere læsevenligt på telefonen. Kan klart anbefales :)

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Dine manga læse-/købevaner??

Indlægaf SsjGogo » man 26. sep 2016 16:02

Som de fleste nok ved, så er MangaRock og lignende sider ulovlige. Bare lige for orienterings skyld :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Dine manga læse-/købevaner??

Indlægaf l.mathiasen » man 26. sep 2016 16:18

CovertTuna skrev:Jeg læser sjældent manga, men er en fixs app på android (ved ikke om den er på iphone), som hedder MangaRock. Den samler scans fra forskellige sider og gør det mere læsevenligt på telefonen. Kan klart anbefales :)

Billede
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
CovertTuna
Chibi
Chibi
Indlæg: 47
Tilmeldt: tors 15. sep 2016 22:05
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Dine manga læse-/købevaner??

Indlægaf CovertTuna » man 26. sep 2016 16:27

l.mathiasen skrev:
CovertTuna skrev:Jeg læser sjældent manga, men er en fixs app på android (ved ikke om den er på iphone), som hedder MangaRock. Den samler scans fra forskellige sider og gør det mere læsevenligt på telefonen. Kan klart anbefales :)

Billede

Hurtig og nem løsning Billede


Tilbage til "Manga"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster