Del Rey Manga eller Tanoshimi?

Snak om tegneserier fra Japan, og andre i samme stil

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Yoite
Jonin
Jonin
Indlæg: 360
Tilmeldt: ons 18. maj 2011 15:47
Geografisk sted: København

Del Rey Manga eller Tanoshimi?

Indlægaf Yoite » søn 31. jul 2011 18:42

De to forlag Del Rey og Tanoshimi skulle vidst nok være eget af de samme mennesker.. sådan så Del Rey udgiver deres manga bøger i USA og Tanoshimi udgiver deres manga bøger i England^^"... mit spørgssmål er så hvilken et af de her forlag er bedst?^^" Har engang læst noget om at der skulle være en form for forskel i deres ugivelser^^" Men kan ikke huske hvad de var. XD Ville være fedt hvis nogen af jer vidste det^^
Billede Billede Billede Billede

Brugeravatar
LightningEagle
Chunin
Chunin
Indlæg: 111
Tilmeldt: tirs 17. maj 2011 00:04
Køn: Mand
Geografisk sted: DTU

Re: Del Rey Manga eller Tanoshimi?

Indlægaf LightningEagle » søn 31. jul 2011 21:19

Umiddelbart er der ikke stor forskel på mine bind #1 og bind #2 af Tsubasa Reservoir Chronicles, der er henholdsvis det ene og det andet. Oversætter og typesetter er ens på de to. Kolofonen er organiseret en anelse anderledes, "CLAMP" stod et andet sted på forsiden og der stod Tanoshimi London istedet for DelRey New York på første siden. Jeg tror ikke der er en betydelig forskel.

Men du bør måske være opmærksom på om serien du overvejer at købe er færdigudgivet, og om hvis ikke om den faktisk fortsat udgives. DelRey blev jo indlemmet som en del af Kodansha USA, der ikke har valgt at fortsætte alle serier DelRey udgav... :o

Ninja edit: jf. wiki lukkede Tanoshimi deres distribution i 2009, hvorefter man var nødt til at importere DelRey's udgivelser. Desuden var er de begge afgreninger fra samme hovedfirma.

Brugeravatar
Yoite
Jonin
Jonin
Indlæg: 360
Tilmeldt: ons 18. maj 2011 15:47
Geografisk sted: København

Re: Del Rey Manga eller Tanoshimi?

Indlægaf Yoite » tirs 2. aug 2011 20:38

LightningEagle skrev:Men du bør måske være opmærksom på om serien du overvejer at købe er færdigudgivet, og om hvis ikke om den faktisk fortsat udgives. DelRey blev jo indlemmet som en del af Kodansha USA, der ikke har valgt at fortsætte alle serier DelRey udgav... :o


ARJ!! Typiskt!!xD og tak for svaret ^_^
Billede Billede Billede Billede


Tilbage til "Manga"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster