One Piece 63 rekord med 2 millioner på 4 dage

Snak om tegneserier fra Japan, og andre i samme stil

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Egrimm
Chibi
Chibi
Indlæg: 32
Tilmeldt: man 23. maj 2011 10:20
Køn: Mand
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

One Piece 63 rekord med 2 millioner på 4 dage

Indlægaf Egrimm » lør 13. aug 2011 10:04

Eiichiro Odas One Piece manga fortsætter med at sætte salgs rekorder, idet det senere bind (nummer 63) har passeret de 2 millioner solgte inden for bare 4 dage efter dets udgivelse. Dette imponerende resultat overgår selv bind 60 og 61, der først nåede de 2 millioner efter en uge.
Billede
Vi kan ikke komme uden om at One Piece nok er den mest populære manga til dags dato. De slags rekorder den slår har den slags selv, de største siden Oircon startede med at holde styr på det ugentlige manga salg.

Taget fra AnimeGuiden.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: One Piece 63 rekord med 2 millioner på 4 dage

Indlægaf SsjGogo » lør 13. aug 2011 18:18

Det er dejligt nyt, indeed! :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: One Piece 63 rekord med 2 millioner på 4 dage

Indlægaf l.mathiasen » lør 13. aug 2011 18:42

Synes egentlig ikke det er godt at så meget af mangasalget er på en bestemt titel, godt for Oda, godt for Shueisha, skidt for de fleste andre.
Det giver jo mindre lyst for forlagene at investere i nye titler hvis en titel opsuger alle folks penge :penge:
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: One Piece 63 rekord med 2 millioner på 4 dage

Indlægaf SsjGogo » lør 13. aug 2011 18:49

l.mathiasen skrev:Synes egentlig ikke det er godt at så meget af mangasalget er på en bestemt titel, godt for Oda, godt for Shueisha, skidt for de fleste andre.
Det giver jo mindre lyst for forlagene at investere i nye titler hvis en titel opsuger alle folks penge :penge:


Det er selvfølgelig helt rigtigt!

Men Carlsen skrev jo i en af deres meget få svar til en af brugerne på Animefans, at salget af de mindre titler i DK var afhængig af salget af de store (OP, Naruto m.m.), så måske kan det hjælpe lidt på det begrænsede marked i DK, selvom jeg tvivler.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Oriolidae
Kage
Kage
Indlæg: 776
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 17:49
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Re: One Piece 63 rekord med 2 millioner på 4 dage

Indlægaf Oriolidae » lør 13. aug 2011 18:53

Det er ret utroligt. :) Men man må sige at historien også er god, og de sidste par volumes har været ekstra-najz, fordi der lige pludselig sker så meget.

Dog giver jeg ret i at det kan være skadende for produktionen af nye serier... Men sådanne forhold er jo ikke kun begrænset til manga-markedet. Det gælder jo også bøger, film, musik m.fl. Det er ikke noget jeg gider at bekymre mig om, mit liv er kort nok i forvejen. :p
Billede

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: One Piece 63 rekord med 2 millioner på 4 dage

Indlægaf l.mathiasen » lør 13. aug 2011 18:58

SsjGogo skrev:
l.mathiasen skrev:Synes egentlig ikke det er godt at så meget af mangasalget er på en bestemt titel, godt for Oda, godt for Shueisha, skidt for de fleste andre.
Det giver jo mindre lyst for forlagene at investere i nye titler hvis en titel opsuger alle folks penge :penge:


Det er selvfølgelig helt rigtigt!

Men Carlsen skrev jo i en af deres meget få svar til en af brugerne på Animefans, at salget af de mindre titler i DK var afhængig af salget af de store (OP, Naruto m.m.), så måske kan det hjælpe lidt på det begrænsede marked i DK, selvom jeg tvivler.

Nu er Carlsen og Egmont Koncernen så generelt nogle spader, hvilket man godt må citere mig for at sige. Så synd at sammenligne andre forlag med dem, tror egentlig også at OP og Naruto er det eneste de stadig udgiver og på trods af generelt faldene marked vil jeg give dem en stor del af skylden for at de ikke tjene nok penge på at udgive flere titler.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Trieu
Jonin
Jonin
Indlæg: 223
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 14:40
Køn: Mand
Kontakt:

Re: One Piece 63 rekord med 2 millioner på 4 dage

Indlægaf Trieu » lør 13. aug 2011 19:32

l.mathiasen skrev:Synes egentlig ikke det er godt at så meget af mangasalget er på en bestemt titel, godt for Oda, godt for Shueisha, skidt for de fleste andre.
Det giver jo mindre lyst for forlagene at investere i nye titler hvis en titel opsuger alle folks penge :penge:


På den anden side, en enkelt title tag kun hvad..50~70 kroner fra den enkelte købere hvert andet måned?

Så man kunne vende det om og siger at One Piece succes beviser at det er muligt at vende den generelt faldende óplagstal der har været for manga, forudsat at en titel er god nok.

Brugeravatar
Egrimm
Chibi
Chibi
Indlæg: 32
Tilmeldt: man 23. maj 2011 10:20
Køn: Mand
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: One Piece 63 rekord med 2 millioner på 4 dage

Indlægaf Egrimm » søn 14. aug 2011 17:47

l.mathiasen skrev:
SsjGogo skrev: Så synd at sammenligne andre forlag med dem, tror egentlig også at OP og Naruto er det eneste de stadig udgiver og på trods af generelt faldene marked vil jeg give dem en stor del af skylden for at de ikke tjene nok penge på at udgive flere titler.
Det er fuldkommen sandt, da de valgte at stoppe FMA og Furuba midt i havde de kun de to titler tilbage.


Tilbage til "Manga"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster