Danmarks Priser del II

Snak om tegneserier fra Japan, og andre i samme stil

Redaktør: Willow

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Danmarks Priser del II

Indlægaf JoaCHIP » tirs 30. aug 2011 19:35

Oh... my... gawd... 13000 kr. (du læste rigtigt: trettentusinde kroner) for det her noget middelmådige maleri:
http://www.bruun-rasmussen.dk/search.do ... ode=detail

Mere af samme kunstner:

Billede

Baggrunden er tydeligvis bare et billede, og selve tegnestilen? ... i rest my case... :sur:

Jeg ved der er folk på det her forum, som tegner langt bedre - og jeg synes de fortjener at tjene en god skilling. Oh well. Verden er skør.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Danmarks Priser del II

Indlægaf nielsm » tirs 30. aug 2011 19:42

Vi havde en lang diskussion om ham "artpusher", som han kalder sig, på DKneko i tidernes morgen. Manden selv dukkede vistnok også op!
Det, der startede diskussionen den gang, var at i hvert fald ét af hans motiver tydeligt var kopieret fra en anden tegner, muligvis med nogen farver ændret.

(PS: Du hotlinker billedet :))

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Danmarks Priser del II

Indlægaf l.mathiasen » tirs 30. aug 2011 20:17

"NB Dette værk er en del af realisationen af Hellerup Kunsthandel, hvor værket har været udbudt til kr 66.000. Startprisen udgør 20% heraf." Tja gid vide hvorfor den ikke kunne sælges til prisen.

og Niels´ kommentar lyder en hel del mere interessant end selve det der maleri, fortæl mere :3
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Oriolidae
Kage
Kage
Indlæg: 776
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 17:49
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Re: Danmarks Priser del II

Indlægaf Oriolidae » tirs 30. aug 2011 23:02

En stor del af at blive anerkendt/populær kunstner er at være den rette type på det rette sted på det rette tidspunkt imens man kender de rette mennesker. :$ Man kan være nok så god til at tegne hvis man ikke kan finde ud af at markedsføre sig selv.

Jeg vil dog hurtigt pointere at det at kunne tegne ikke er ensbetydende med at man er/kan blive kunstner. :$

Selvom jeg ikke vil påstå at jeg kan lide denne persons værker, har jeg ingen ret til ikke at kalde det kunst. Vi kan for evigt diskutere hvad kunst er, men det bunder egentlig i individuel smag. Jeg kan f.eks. ikke udstå abstrakt kunst. :/ Dog kan jeg ikke benægte at det for andre er kunst.
Billede

Brugeravatar
LightningEagle
Chunin
Chunin
Indlæg: 111
Tilmeldt: tirs 17. maj 2011 00:04
Køn: Mand
Geografisk sted: DTU

Re: Danmarks Priser del II

Indlægaf LightningEagle » ons 31. aug 2011 00:09

Kan også godt huske at diskutionen kørte, der var blandt andet en trailer i Urban (mindes jeg) hvorpå han havde lavet en illustration, der var en så godt som ren kopi af en tegning, som havde floreret på nettet i lange tider.

Det var noget med, at han surfede lidt på nettet fandt tilfældige ecchi/hentai-like billeder og placerede dem mildt modificeret i sine - hvad jeg vil kalde - "såkaldte kunstværker".

I hvert fald mener jeg at diskutionen på dkneko blandt andet kørte en del på at ingen originale kunstnere fik nogen som helst form for kompensation eller for den sags skyld blev nævnt. Dertil svarede han (Artpusher, på forumet) at han da godt kunne gøre det hvis nogen ville finde ud af hvem kunstneren var for ham...
come on, han må da kunne gøre en indsats selv... -_-

For at sige min personlige mening synes jeg, han fremstod som lidt af en nar. ... det må man gerne citere mig for. :sur:

Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige om han har ændret sin procedure. Hvis han har: godt for ham, hvis ikke må det nærme sig at falde under plagiat... :/

Brugeravatar
ReficulNatas
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2319
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:46
Køn: Kvinde
Geografisk sted: in a world of pure imagination
Kontakt:

Re: Danmarks Priser del II

Indlægaf ReficulNatas » ons 31. aug 2011 09:13

Det er jo ikke engang noget som ville kvalificere til en pæn tegning..
Jeg burde næsten starte med at gøre mine tegninger til malerier, og sælge dem, hvis man kan få så meget for dem..
Do thou amend thy face, and I'll amend mine life.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Danmarks Priser del II

Indlægaf SsjGogo » ons 31. aug 2011 09:15

Jeg tror, at han griner hele vejen til banken! :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
tarmie
Chunin
Chunin
Indlæg: 132
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 23:28
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Odense

Re: Danmarks Priser del II

Indlægaf tarmie » ons 31. aug 2011 14:21

Det der slår mig, er hvor forskellige tegnestilene er på hans anime billeder. :P Uffateligt at dem i Hellrup Kunsthandel ikk har sat spørgsmålstegn ved det faktum.
Yeah Whatever Fine

Brugeravatar
Oriolidae
Kage
Kage
Indlæg: 776
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 17:49
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Re: Danmarks Priser del II

Indlægaf Oriolidae » ons 31. aug 2011 16:26

tarmie skrev:Det der slår mig, er hvor forskellige tegnestilene er på hans anime billeder. :P Uffateligt at dem i Hellrup Kunsthandel ikk har sat spørgsmålstegn ved det faktum.

At en kunstner kan have forskellige tegnestile er ikke ensbetydende med at personen har tegnet af efter andre. :/ Det er ganske normalt at have forskellige streger/tegnestile, især imens man er ung...

Dog lyder det til at han rent faktisk tegner af/maler efter andres værker uden at spørge dem om lov, og dét er selvfølgelig ikke i orden... -_-
Billede

Brugeravatar
Noah100
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: søn 28. aug 2011 19:20
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: Danmarks Priser del II

Indlægaf Noah100 » ons 31. aug 2011 19:49

Men det er da ufatteligt at tænke på at hans malerrier, som i bund og grund jo bare er hentai med enten teksten: I love NY, Dont worry this is art, eller en eller anden tekst om en suger daddy pludselig er kunst som han kan tjene mange tusind kroner på, bare fordi nogen engang har sagt det...
Hvad andskilder hans malerier fra alm. hentai, ud over det er malet på kanvas og ikke printet på papir?

For de intrasserede (og dem der ikke lader sig krænke af sexuelt indhold) kan andre af hans malerrier ses her på hans side:
http://www.artpusher.dk/?type=kategori&id=1


Tilbage til "Manga"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster