manga kanon

Snak om tegneserier fra Japan, og andre i samme stil

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: manga kanon

Indlægaf Tanerion » lør 26. nov 2011 19:42

l.mathiasen skrev:Love Hina er jo med der fordi den var med til at skabe den moderne harem genre

jeg vil påstå at den moderne harem genre ikke havde brug for flere justeringer dengang Love Hina blev udgivet
hvis i har set noget som Tenchi eller Oh My Goddess! tror jeg ikke i behøver at få forklaret hvad det er for en genre
tidens tand har heller ikke været god ved den
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: manga kanon

Indlægaf l.mathiasen » lør 26. nov 2011 20:39

Tanerion skrev:
l.mathiasen skrev:Love Hina er jo med der fordi den var med til at skabe den moderne harem genre

jeg vil påstå at den moderne harem genre ikke havde brug for flere justeringer dengang Love Hina blev udgivet
hvis i har set noget som Tenchi eller Oh My Goddess! tror jeg ikke i behøver at få forklaret hvad det er for en genre
tidens tand har heller ikke været god ved den

Nu skal jeg ikke gå alt for offtopic i forhold til emnet, men går du ind på anime kanon vil du kan se at de serier også er der :P og meget muligt harem genren ikke havde behov for justeringer, men det meste moderne harem kan spores direkte tilbage til Love Hina og ikke nødvendigvis de andre nævnte, så meget at folk tror den er klichefyldt, selv om de nævnte klicher egentlig var opfundet i harem sammenhænge til netop den serie.
og så kom den jo på dvd i Danmark også, hvilket jo viser betydning i sig selv, som jeg har nævnt, handler ikke personlige favoritter, handler om hvilket aftryk de har sat generelt
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: manga kanon

Indlægaf Tanerion » lør 26. nov 2011 21:30

jeg har set listen igennem og er klar over at de er nævnt
l.mathiasen skrev:og så kom den jo på dvd i Danmark også, hvilket jo viser betydning i sig selv, som jeg har nævnt, handler ikke personlige favoritter, handler om hvilket aftryk de har sat generelt

nu var Love Hina min personlige favorit af de tre så jeg har skam tænkt det lidt igennem :3
måske skulle Love Hina hellere have været på manga kanon listen hellere end anime
serien var jo ikke ligefrem imponerende (siger jeg som en der har set den for nylig)

men ja... zurück zum thema

EDIT: høhø... læste lige dine indlæg i månedens anime tråden
du havde nok ikke regnet med at jeg kunne lide Love Hina
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: manga kanon

Indlægaf l.mathiasen » tirs 29. nov 2011 16:23

Nå har givet folk en ekstra dag for at være helt sikker på at der ikke kom flere forslag til fjernelse.

Følgende er foreslået til fjernelse
Welcome To The N.H.K.
Higurashi no Naku Koro ni - When they Cry
MW
Apollo's Song

Afstemningen vil vare indtil mandag aften ved midnat og bliver afgjort ved simpelt flertal, du sætter en (N) eller (Y) ved hvert af de nævnte forslag, (N) betyder at du ikke vil have titlen på listen, mens (Y) betyder at du gerne vil have titlen på listen

Eksempel
Naruto (N)
Legend of Galactic Heroes (Y)

Det viste eksempel siger nej til at Naruto skal være på listen og ja til at Legend of Galactic Heroes skal være på listen.

Du kan ændre mening så meget du vil indtil mandag aften ved midnat, da jeg ikke tæller op før

Jep har bare copypastet teksten fra animekanon :P



Tanerion skrev:EDIT: høhø... læste lige dine indlæg i månedens anime tråden
du havde nok ikke regnet med at jeg kunne lide Love Hina

Egentlig ikke, på chatten havde der tidligere været snak om hvor sjov det kunne være at se Love Hina, men jeg havde helt glemt det indtil du mindede mig om det
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: manga kanon

Indlægaf SomethingPurple » tirs 29. nov 2011 23:34

Welcome To The N.H.K. (N)
Higurashi no Naku Koro ni - When they Cry (N)
MW (N)
Apollo's Song (N)
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: manga kanon

Indlægaf LiseR » ons 30. nov 2011 00:20

Akira (Y)

Dragonball (Y)

Ranma (Y)

Barefoot Gen (Y)

Lone Wolf and Cub (Y)

One Piece (Y)

Naruto (Y)

Cardcaptor Sakura (N)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: manga kanon

Indlægaf SomethingPurple » ons 30. nov 2011 00:46

Det er kun de mangaer, der nogen, der har foreslået fjernet, der er sat til afstemning.
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: manga kanon

Indlægaf l.mathiasen » tors 1. dec 2011 01:12

hallo folk, i skal stemme om titlerne :P
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: manga kanon

Indlægaf *Wish* » tors 1. dec 2011 11:09

Da jeg kan forstå argumenterne for at Higurashi ikke skal være med, og fordi det ikke er som manga, jeg føler, at den har gjort indtryk får den (N) De andre tre titler kender jeg slet ikke nok til til at ville stemme.

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: manga kanon

Indlægaf LiseR » tors 1. dec 2011 11:15

Jeg fatter ikke logikken i afstemningen... men jeg kender ikke de mangaer der står til diskussion, så det kan osse være lige meget :P
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.


Tilbage til "Manga"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster