DK's høje priser.

Snak om tegneserier fra Japan, og andre i samme stil

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Yoite
Jonin
Jonin
Indlæg: 360
Tilmeldt: ons 18. maj 2011 15:47
Geografisk sted: København

Re: DK's høje priser.

Indlægaf Yoite » lør 21. maj 2011 00:52

Oriolidae skrev:
JoaCHIP skrev:Jeg er slet ikke særligt glad for at læse manga på en computerskærm.

Åh ja... Jeg er virkelig også ved at være træt af at læse manga foran computeren. Overvejer at købe en ipad så jeg kan læse digital manga væk fra computeren... Men på den anden side ville jeg kunne købe en masse manga for de penge i stedet. :$


Det jo det lol *_* *man er medlem af animanga.dk, hvis man udregner sin formue i, hvor mange manga'er man kan købe for den. *_* (Y)
Billede Billede Billede Billede

Brugeravatar
LightningEagle
Chunin
Chunin
Indlæg: 111
Tilmeldt: tirs 17. maj 2011 00:04
Køn: Mand
Geografisk sted: DTU

Re: DK's høje priser.

Indlægaf LightningEagle » lør 21. maj 2011 08:30

Yoite skrev:Det jo det lol *_* *man er medlem af animanga.dk, hvis man udregner sin formue i, hvor mange manga'er man kan købe for den. *_* (Y)

Been there, done that... -_-

Lemogera
Chunin
Chunin
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26

Re: DK's høje priser.

Indlægaf Lemogera » man 23. maj 2011 23:55

Tja, jeg holdt ret meget op med at købe dansk manga efter at Mangismo døde (i er savnet! :'( ), Carelsen tog over og priserne gik amok. Den eneste serie jeg holdt nogenlunde fast i var FMA men nu hvor de også har droppet den, så tror jeg ikke rigtigt jeg kommer til at købe dansk manga igen lige forløbigt. Ærgeligt, for jeg har intet i mod at købe dansk manga og ejer f.eks. den 38 bind lange Samurai Deeper Kyo serie på dansk.
Jeg vil også langt hellere sidde med en manga i hånden end læse det på en computerskærm, men ikke til 80kr pr manga når jeg ganrateret kan få den samme på engelsk til 50kr.

Mht. Hvad de kan gøre, så syntes jeg også de kunne udføre nogen markedsundersøgelser af en art. Carlsen plejer da også at have en stand i Dealerrummet til nogen af de danske conner (i hvertfald til J-popcon), så det burde de vel også kunne udnytte til nogen undersøgelser på en eller anden måde.

Brugeravatar
LightningEagle
Chunin
Chunin
Indlæg: 111
Tilmeldt: tirs 17. maj 2011 00:04
Køn: Mand
Geografisk sted: DTU

Re: DK's høje priser.

Indlægaf LightningEagle » tirs 24. maj 2011 00:43

Jeg stoppede stort set med danske udgivelser efter priserne steg til 80 kr. pr. bind. Holder dog stadig fast i One Piece siden jeg har 50+ bøger på dansk allerede der.
FMA skrottede jeg tilgengæld fra starten, eller rettere fra det splitsekund jeg opdagede homunculi's navne var oversat. Gluttony skal hedde 'Gluttony', ikke 'Fråds'. :sur:

Men oven i det har jeg heller ikke rigtig følt, at der kom nogle nye serier som fangede mine interesser. Men det bliver nok ikke nemmere at få mig tilbage med tiden, siden det ville kræve en serie, der fanger og samtidig ikke er udgivet engelsk, hvilket ellers kunne betyde jeg allerede havde anskaffet mig den.

Men der er håb endnu, de skal bare samle YKK op, eller noget Adachi (ikke Cross Game, det er for sent med den), så køber jeg på dagen. :p
Den eneste serie jeg holdt nogenlunde fast i var FMA men nu hvor de også har droppet den, så tror jeg ikke rigtigt jeg kommer til at købe dansk manga igen lige forløbigt.

Har de droppet FMA? Men var de ikke næsten på bind 20? Ud af 27 bind... :S [sarcasm]Lukker de også pludselig en fredag som Tokyopop?[/sarcasm]

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: DK's høje priser.

Indlægaf *Wish* » tirs 24. maj 2011 12:53

Jeg tror også, at hvis Carlsen skal have en chance for at komme på fode med manga igen, skal de turde tage en chance med serier, som ikke allerede er tilgængelige på engelsk. De serier, som vi har fået udgivet på det danske marked er jo i stor stil, de serier som har klaret sig godt i andre lande.
Udgav Carlsen f.eks. en serie som Kuragehime, ville mit eneste alternativ være scanlations, hvor jeg med hensyn til f.eks. en serie som netop FMA kan købe den både på engelsk til ca. 70 kr. og på tysk til ca. 60 kr. (Elounge har dog faktisk de danske udgivelser til samme pris som den engelske). Men de udgivelser er jo kommet meget før, så kunne man lide serien, var man nok allerede i gang med at købe den, inden Carlsen fik snøvlet sig sammen.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: DK's høje priser.

Indlægaf SsjGogo » tirs 24. maj 2011 18:11

Problemet med Carlsen er, at de også er sindsygt svære, at komme i kontakt med. Det lader ikke til, at de tager besynderligt hensyn til deres læsere.

Nu har jeg mailet deres manga redaktion vedrørende Animanga.dk, og givet et forslag om, at de smider en markedsundersøgelse på Animanga.dk.

*Surprise* Jeg har intet hørt endnu!
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
ip-chan
Chibi
Chibi
Indlæg: 16
Tilmeldt: søn 15. maj 2011 19:25

Re: DK's høje priser.

Indlægaf ip-chan » tirs 24. maj 2011 20:13

SsjGogo skrev:Jeg har tænkt mig, at skrive til Carlsen, når jeg får tid til det, og spørge, om de vil lave en markedsundersøgelse, som vi kan poste her!


ike for at være lyseslukker, men jeg tror helt ærligt ikke Carlsen har viljen, eller lysten til at bruge ressourcer på det. et alternativ kunne være at alliere sig med et upartisk firma, ala dem der laver alle de der fikse spørgeskemaer til konkurrencer eller noget og så derefter henvende sig til Carlsen. Det er selvfølgeligt ike billigt... alternativt kunne man jo bruge medierne til at skabe gratis opmærksomhed omkring manga i DK. for min oplevelse er at rigitg mange stadig ike ved hvad det er.

udover det, så synes jeg 80 kr er meget. og på samme side synes jeg at de 120kr + de engelske udgaver typisk koster i DK også er tæt på at være tyveri når de kan købes til £0.01
og opefter på nettet. både nye og brugte.
Jeg savner også Mangismo meget i forhold til kvalitet, da ringe oversættelser og uinteressante serier er en af hovedsagerne til at jeg vendte Carlsen ryggen i starten.
I can be smart and in my underwear!

Brugeravatar
Legend
Chunin
Chunin
Indlæg: 113
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 14:59
Køn: Mand

Re: DK's høje priser.

Indlægaf Legend » tirs 24. maj 2011 21:14

*Wish* skrev: (Elounge har dog faktisk de danske udgivelser til samme pris som den engelske).

Men prisen er stadig over 70,- hvilket er lige så dyrt som i de fysiske butikker -_-*
Senest rettet af Legend tirs 24. maj 2011 21:16, rettet i alt 1 gang.
Billede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: DK's høje priser.

Indlægaf SsjGogo » tirs 24. maj 2011 21:16

Nej, det kan være, at Carlsen ikke har viljen. Vi har ihvertfaldt givet dem en håndsrækning, og det er rigeligt. De må sgu selv spænde hjelmen, hvis de vil have bedre tal på bundlinjen! :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Vincent
Jonin
Jonin
Indlæg: 210
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 13:29
Geografisk sted: Brabrand
Kontakt:

Re: DK's høje priser.

Indlægaf Vincent » tirs 24. maj 2011 21:27

Carlsen ville måske tage i mod en undersøgelse der blev lavet for dem :P
Billede


Tilbage til "Manga"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 42 gæster