DK's høje priser.

Snak om tegneserier fra Japan, og andre i samme stil

Redaktør: Willow

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: DK's høje priser.

Indlægaf SsjGogo » ons 11. maj 2011 16:40

l.mathiasen skrev:ved egentlig ikke om 80kr er meget, jeg har bare meget lidt interesse i de serier der bliver tilbudt fra Carlsen, ville give det dobbelte for serier jeg ville have, men de er nok også så obskure titler at man var nødt til at tage det dobbelte for at betale oversætteren.

Men Carlsens typiske målgruppe, 14 årige piger, der er 80kr måske en del over smertegrænsen, vi andre kan jo være ligeglad som sådan, vi ved hvordan man skaffer manga på engelsk, men der kommer nok begrænset nye fans til uden produkter de kan skaffe meget let...


L.Mathiasens never ending crusade against Fangirls! :D
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Trieu
Jonin
Jonin
Indlæg: 223
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 14:40
Køn: Mand
Kontakt:

Re: DK's høje priser.

Indlægaf Trieu » ons 11. maj 2011 16:51

Hvis man ville gøre noget konkret, kunne man forsøger at tag kontakt til nogle af de danske forlag som findes.

På stående fod, så ved jeg at Forlaget Fahrenheit og Donovan Comics har udgivet manga før.


Man kunne forsøger at skrive ind til dem, og kommer med forslag til manga som de kunne udgiver, De har faktiskt gjort det smarte som er blevet forslået, og kun udgivet kortere serie, eller enkelt binds serie. (Donovan løb dog så uheldigvis ind i det problem at tegneren til den manga de udgav blev syg, før serien kunne afsluttet, men ellers ville det havde været en 3 bind udgivelse.) ::)


Et tip hvis man gøre det; prøv at tænk over hvilken manga som kunne blive populært i Danmark, men som ikke allerede er så populært at de fleste har læst det som scanlation.

Er man rigtig ambitiøs og gå på en handel, eller markedsføring relateret uddannelse, kunne man forsøge at tilbyde at skrive speciale i en af firmaerne omkring hvordan de kunne få succes med manga udgivelse. ;)

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: DK's høje priser.

Indlægaf l.mathiasen » ons 11. maj 2011 17:11

SsjGogo skrev:
l.mathiasen skrev:ved egentlig ikke om 80kr er meget, jeg har bare meget lidt interesse i de serier der bliver tilbudt fra Carlsen, ville give det dobbelte for serier jeg ville have, men de er nok også så obskure titler at man var nødt til at tage det dobbelte for at betale oversætteren.

Men Carlsens typiske målgruppe, 14 årige piger, der er 80kr måske en del over smertegrænsen, vi andre kan jo være ligeglad som sådan, vi ved hvordan man skaffer manga på engelsk, men der kommer nok begrænset nye fans til uden produkter de kan skaffe meget let...


L.Mathiasens never ending crusade against Fangirls! :D


For en gangs skyld for fangirls :P Da vi jo netop bør sikre produkter til dem, da ellers ser fremtiden ret skidt ud for miljøet i landet :'(
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Vincent
Jonin
Jonin
Indlæg: 210
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 13:29
Geografisk sted: Brabrand
Kontakt:

Re: DK's høje priser.

Indlægaf Vincent » man 16. maj 2011 21:31

*Wish* skrev:
SsjGogo skrev:Det er vist ingen hemmelighed, at priserne på manga i DK er tårnhøje, og udvalget endnu mindre ( :P ).

Jeg ville høre jer ad mht. hvad man kunne gøre for at ændre det ovenstående?

Med andre ord, hvad kunne danske udgivere gøre bedre?


Udgiverne kunne lave markedsundersøgelser, så de kan finde ud af, hvem der rent faktisk er interesseret i at købe manga på dansk. Herefter kan man så finde ud af, hvilke genrer der er størst interesse for hos dem, der ville købe manga på dansk.
Når mangaen så skal udgives, skal det lægges noget arbejde i oversættelsen, tryk og promovering. Når forlagene så kommer med et ordentligt produkt til en ordentlig pris, skal der så også være nogen, som går ud støtter op omkring det, ved at købe serien.

Det vigtigste er, at forlagene definerer deres målgruppe fra starten og arbejder ud fra den ligegyldigt om det er børn, der aldrig har læst manga eller hardcore fans.


Jeg tvivler på at forlagene vil kunne klare det i længden, de ville sagtens kunne lave en markedsundersøgelse der ville pege i retning af f.eks. en bestemt manga. Jeg tror bare desværre at der er langt mellem hvad folk siger og hvad folk gør, og jeg tror at der er en stor del der siger at de er klar til at betale, men selv hvis forlagene skaffer præcis den manga, så er det så integreret i de fleste at det er nemmere og billigere bare at læse det på nettet.

Dermed siger jeg heller ikke at det holder at prisen på manga åbenbart forsat er stigende. Jeg tror at det kræver både at prisen bliver lavere, men også at der startes en tradition for at købe manga på dansk, men, som det bliver nævnt, tror jeg at langt de fleste i dag er mere interesseret i manga på engelsk. Selvom at jeg ikke kan se hvorfor folk opfatter det som mere "originalt" at det er på engelsk.
Billede

Brugeravatar
Oriolidae
Kage
Kage
Indlæg: 776
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 17:49
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Re: DK's høje priser.

Indlægaf Oriolidae » man 16. maj 2011 22:50

Hvis det er virkelig gode mangabøger vil mange købe dem selvom de har læst dem på nettet. Eller er det bare mig? ???
Billede

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: DK's høje priser.

Indlægaf LiseR » man 16. maj 2011 22:51

Jeg er i al fald parat til at købe de gode bøger jeg har læst på nettet, hvis de bliver billigere og oversættelsernes kvalitet forbedres væsentligt.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Yoite
Jonin
Jonin
Indlæg: 360
Tilmeldt: ons 18. maj 2011 15:47
Geografisk sted: København

Re: DK's høje priser.

Indlægaf Yoite » tors 19. maj 2011 00:38

Oriolidae skrev:Hvis det er virkelig gode mangabøger vil mange købe dem selvom de har læst dem på nettet. Eller er det bare mig? ???


Nope! Køber også selv de manga bøger, som jeg godt kan lide efter jeg har læst dem på nettet -- altså når jeg har råd til det.^^ Køber normalt ikke manga jeg ikke først har læst i det mindste et par kapitler af først på nettet.

Og hvad angår DK's høje priser.. ved sgu ikke rigtig hvad der kan gøres hmm :/.. køber normalt på nettet nu efter jeg fandt ud af det var MEGET billigere. :/ hvilket er ret ærgeligt egentlig:/ Foretrækker af en eller anden grund også, som Vincent siger at nogen gør, mest at læse dem på engelsk heeh *_* dunno why :S :D hehe =^^=

Det ville være fedt, hvis butikkerne i dk kunne se, hvilke mangaer der er populære i dk på read-manga-online-siderne som ulovligside fx? Sådan statistisk? :D og på hvad folk dømmer dem til... eller noget.. og hvis ulovligside også lavede en poll om de var "købbare"? <-- det sidste er højst usandsynligt... men alligevel?? hehe *_* :D

Edit: Undskyld vidste ik de var ulovlige ._. -_-*
Billede Billede Billede Billede

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: DK's høje priser.

Indlægaf JoaCHIP » fre 20. maj 2011 14:36

Oriolidae skrev:Hvis det er virkelig gode mangabøger vil mange købe dem selvom de har læst dem på nettet. Eller er det bare mig? ???

Helt klart. hvis Yokohama Kaidashi Kikou udkom på et sprog jeg kunne forstå ordentligt, ville jeg straks købe den. Jeg er slet ikke særligt glad for at læse manga på en computerskærm.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
Vincent
Jonin
Jonin
Indlæg: 210
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 13:29
Geografisk sted: Brabrand
Kontakt:

Re: DK's høje priser.

Indlægaf Vincent » fre 20. maj 2011 19:50

JoaCHIP skrev:
Oriolidae skrev:Hvis det er virkelig gode mangabøger vil mange købe dem selvom de har læst dem på nettet. Eller er det bare mig? ???

Helt klart. hvis Yokohama Kaidashi Kikou udkom på et sprog jeg kunne forstå ordentligt, ville jeg straks købe den. Jeg er slet ikke særligt glad for at læse manga på en computerskærm.

Det er så også en manga alle burde købe hvis de fik muligheden for det :P
Billede

Brugeravatar
Oriolidae
Kage
Kage
Indlæg: 776
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 17:49
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Re: DK's høje priser.

Indlægaf Oriolidae » fre 20. maj 2011 23:15

JoaCHIP skrev:Jeg er slet ikke særligt glad for at læse manga på en computerskærm.

Åh ja... Jeg er virkelig også ved at være træt af at læse manga foran computeren. Overvejer at købe en ipad så jeg kan læse digital manga væk fra computeren... Men på den anden side ville jeg kunne købe en masse manga for de penge i stedet. :$
Billede


Tilbage til "Manga"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster