DK's høje priser.

Snak om tegneserier fra Japan, og andre i samme stil

Redaktør: Willow

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: DK's høje priser.

Indlægaf Hecko X » søn 12. jun 2011 19:22

SsjGogo skrev:Dem har jeg desværre ikke skrevet til endnu, men det burde jeg måske eller en anden. :D

I DK betyder sådan en formulering, at man gør det selv, hvis man vil have det bliver gjort :D

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: DK's høje priser.

Indlægaf SsjGogo » søn 12. jun 2011 19:24

Hecko X skrev:
SsjGogo skrev:Dem har jeg desværre ikke skrevet til endnu, men det burde jeg måske eller en anden. :D

I DK betyder sådan en formulering, at man gør det selv, hvis man vil have det bliver gjort :D


Det lyder til, at vi har en frivillig! Good job Hecko! :D
www.gogonoter.dk

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: DK's høje priser.

Indlægaf Hecko X » man 13. jun 2011 01:24

SsjGogo skrev:
Hecko X skrev:
SsjGogo skrev:Dem har jeg desværre ikke skrevet til endnu, men det burde jeg måske eller en anden. :D

I DK betyder sådan en formulering, at man gør det selv, hvis man vil have det bliver gjort :D


Det lyder til, at vi har en frivillig! Good job Hecko! :D

Yes, good job me, for spotting that Gogo volunteered :D

Brugeravatar
Amaimon
Chunin
Chunin
Indlæg: 133
Tilmeldt: fre 29. jul 2011 11:44
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Jigoku

Re: DK's høje priser.

Indlægaf Amaimon » søn 7. aug 2011 16:04

Det første de kunne gøre bedre var at oversætte ordentligt-.- det er en af de største årsager til at jeg ikke køber danske manga mere. jeg har oplevet at de bytter rundt på taleboblerne, og ikke staver personernes navne rigtigt :( den slags småting ville ikke kræve alverden at rette op på, og jeg syntes det er for dårligt at de ikke gider bare forsøge at gøre arbejdet ordentligt... de danske manga'er er desuden blevet beskåret, så der til tider mangler dele af siderne O_o Enten burde de scalere billedet ned, eller udgive dem i større bøger...

Selvfølgelig kan de ikke have et lige så bredt udvalg på dansk endnu som på engelsk, da markedet for danske manga ikke er så stort endnu, men jeg syntes de har gjort fremskridt ved at oversætte serier der ikke kun er for børn og unge teenagere... Death Note, NGE, Akira og Manga Love Story er trodsalt ikke for de helt unge læsere... men det er problematisk at de stadig bliver solgt som børnebøger. ser man i bogforretningen, så står manga'erne ved siden a børnebøgerne, eller hvis det går højt, ved siden af Twillight og Deltoras Bælte... (hvilket jeg mener er en fornærmelse, selvom Deltora også er som anime O_o)

For at udvide markedet for dansk manga bør de nok starte med at få folk til at indse at ikke ale tegneserier er for børn, hvilket nok vil tage lidt tid^^;;
og så bør de gøre mere ud af oversættelserne, så de rent faktisk bliver værd at læse. hvorfor betale den samme pris for en dansk manga, når den engelske er bedre? Jegg kan godt forstå de har svært ved at sælge dem-.-

Nå, men nok brok fra mig...
If a fangirl suddenly starts smiling, don't ask her what she is thinking about. Trust me, you don't want to know... (MUHAHAHA!!!)

Brugeravatar
Etex
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1414
Tilmeldt: man 9. maj 2011 13:03
Køn: Mand
Geografisk sted: Den sjovt nok ikke så religiøse by Præstø

Re: DK's høje priser.

Indlægaf Etex » tirs 9. aug 2011 10:52

Du har bare så meget ret...
Me: I can't wait for my post number 1111. *At post number 1112* FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF..... UCK! (Me so raging :P)

Brugeravatar
Amaimon
Chunin
Chunin
Indlæg: 133
Tilmeldt: fre 29. jul 2011 11:44
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Jigoku

Re: DK's høje priser.

Indlægaf Amaimon » ons 10. aug 2011 00:37

I at det er nok brok? eller i det andet jeg skrev??? :P
If a fangirl suddenly starts smiling, don't ask her what she is thinking about. Trust me, you don't want to know... (MUHAHAHA!!!)

Brugeravatar
Yondoloki
Chunin
Chunin
Indlæg: 170
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Geografisk sted: Odense

Re: DK's høje priser.

Indlægaf Yondoloki » tirs 16. aug 2011 12:15

jeg vil sige du rammer hovedet på sømmet med det du skriver. Vil dog tilføje, at noget der er værre, der slet ikke burde forekkomme i en manga, er håndskrevne sidetal midt på titelbladet. Hvordan overser man det!!?
Billede

Brugeravatar
tarmie
Chunin
Chunin
Indlæg: 132
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 23:28
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Odense

Re: DK's høje priser.

Indlægaf tarmie » tirs 16. aug 2011 21:19

Jeg mener vi skal gøre som da manga var på toppen herhjemme, og som tyskerne også gør: Sælg lortet i kiosker og på banegårde. At man kun kan købe manga in boghandlere (I børneafdelingen no less) er meget dårligt for populariteten herhjemme. Men hvis manga bliver flyttet længere ud i det offentlige rum vil der uden tvivl være flere mennesker der køber dem, da de vil blive lagt mere mærke til, hvilket vil resultere i at priserne på lang sigt nok vil falde og flere serier blive udgiver.

Bare mine tanker. :P

Omkring kvaliteten i de danske mangaer. Carlsen har gjort det klart at de er ligeglade med deres mangaudgivelser. Det vi mangler er en særiøs udgiver, en ny "Mangismo", eller en dansk Tokyopop afdeling. Jeg tror ikke vi skal regne med at Carlsen opper sig før de får sig en ordentlig konkurent...
Yeah Whatever Fine

Brugeravatar
LightningEagle
Chunin
Chunin
Indlæg: 111
Tilmeldt: tirs 17. maj 2011 00:04
Køn: Mand
Geografisk sted: DTU

Re: DK's høje priser.

Indlægaf LightningEagle » tirs 16. aug 2011 22:55

tarmie skrev:...eller en dansk Tokyopop afdeling.

Tokyopop lukkede, så det er nok ønsketænkning, men jeg er enig angående kiosker og lignende. Jeg tror det meste af det første år jeg købte manga købte jeg dem kun i den lokale købmand, hvor de hver måned førte det nyeste bind af Dragon Ball.

Et forlag der ville lægge flere krafter i deres manga udgivelser ville helt sikkert være at foretrække frem for Carlsen eller Egmont især, som jeg egentlig synes har været værre. Jeg har dog svært ved at se hvordan et forlag skulle kunne finde vejen til markedet. De ville skulle dedikere mange resourcer for at genopbygge hvad der efterhånden virker som om det er styrtet til jorden. Hvad skulle de udgive? Langt de fleste i manga-miljøet har vidt forskellige favoritter fordelt på et utal af niche-serier og har enten allerede læst så godt som alt af de populære mainstream-serier, der nok ville ramme der brede befolkning, eller også har de besluttet sig for at serien ikke er noget for dem, hvilket nok heller ikke placerer dem som potentielle kunder.
Der til skulle de sætte en pris der er så høj at det er rentabelt samt så lav at folk ikke kan importere for ca. det samme. De skal nok også holde for øje at mange semi-populære serier, der har en engelsk udgivelse, nok heller ikke er har så stort salgs-potentiale idet dem, der nok ville bruge penge på serien, sikkert allerede har smidt de ekstra kroner for at købe den udefra...

Jeg ser måske sort på det, men jeg tror helt ærligt ikke at det danske manga-marked vender inden for en overskuelig fremtid. Jeg kan ikke komme på andre serier end YKK, som jeg selv ville investere i på dansk pt.* -_-

* Den ville jeg så nok også investere i stort set ligegyldig pris og kvalitet af oversættelse og hvad ved jeg. Jeg ville nok mene at alt andet end perfektion var en hån mod serien, men jeg venter nu på ... 5. år tror jeg ... på at den bliver udgivet på et sprog jeg kan læse, så jeg er ved at være desperat.

Brugeravatar
tarmie
Chunin
Chunin
Indlæg: 132
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 23:28
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Odense

Re: DK's høje priser.

Indlægaf tarmie » ons 17. aug 2011 12:04

LightningEagle skrev:
tarmie skrev:...eller en dansk Tokyopop afdeling.

Tokyopop lukkede, så det er nok ønsketænkning,


Tokyopop USA er lukket. Så de europæiske afdelinger kører stadig, jeg har et par serier fra deres tyske afdeling, og de er i udemærket kvalitet. Sjovt nok er Carlsen og Egmonts tyske manga udgivelser også ret gode. Det er bare herhjemme at de ikke putter nogen energi i deres mangaafdelinger. :P

Der er rigtig mange ting der kunne gøres, en daglig anime blok på en af de store TV kanaler, i stil med det tyske Pokito-tv, ville også gøre underværker.
Jeg mener at der er rigtig mange ting der kunne gøres som kunne få mangas popularitet til at stige, det er bare det om de nogensinde bliver realiseret...
Yeah Whatever Fine


Tilbage til "Manga"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster