DK's høje priser.

Snak om tegneserier fra Japan, og andre i samme stil

Redaktør: Willow

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

DK's høje priser.

Indlægaf SsjGogo » man 9. maj 2011 08:58

Kære alle,

Det er vist ingen hemmelighed, at priserne på manga i DK er tårnhøje, og udvalget endnu mindre ( :P ).

Jeg ville høre jer ad mht. hvad man kunne gøre for at ændre det ovenstående?

Med andre ord, hvad kunne danske udgivere gøre bedre?
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Mink
Kage
Kage
Indlæg: 519
Tilmeldt: man 9. maj 2011 07:10
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: DK's høje priser.

Indlægaf Mink » man 9. maj 2011 09:15

Jeg køber alligevel ikke dansk manga mere, da det danske marked i større grad er rettet imod en yngre målgruppe end hvad der tiltaler mig.
Desuden har de engelske udgivelser, en langt større bredde, og jeg foretrækker generelt at læse på engelsk end på dansk.
+ Så hjælper de tornhøje danske priser jo heller ikke rigtig på det ::)

Tror generelt at det danske marked skulle forsøge sig med nogen serier der er rettet imod en lidt ældre målgruppe eftersom det er os med pengepungen :P
Men som sagt, kan jeg ikke se hvorfor man som måske 18+ årig ikke ville vælge at læse de engelske manga udgivelser, fremfor de danske både når man sammenligner udvalget og prisen.
Billede
Anime-Planet.com - anime | manga | reviews
Formand for KAF.
Spørgsmål vedrørende Københavns Anime Forening kan sendes til følgende E-mail: Bestyrelsen@Animekbh.dk
http://animekbh.dk/

Brugeravatar
Pacman
Jonin
Jonin
Indlæg: 321
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 13:58
Køn: Mand
Geografisk sted: Farum
Kontakt:

Re: DK's høje priser.

Indlægaf Pacman » man 9. maj 2011 11:15

Jeg kan godt forstå priserne i Danmark er så høje, grundet vores moms regler og at sølgeren gerne skulle tjene lidt penge på det.
Jeg køber faktisk alt mit manga som det dyre manga i Faraos eller Fantask.
Det er mest fordi jeg er meget utålmodig så jeg hader at vente hvis jeg skulle købe det over nettet.
Og så ser jeg det lidt som at jeg støtter de butikker der støtter op om hele vores miljø og får følelsen at jeg er med til de vil det.
For hvis kunde grundlaget jo ikke er til det så ville de slet ikke sælge noget, og derved ville vi få svært ved at få flere ind i fandom miljøet.

Brugeravatar
tarmie
Chunin
Chunin
Indlæg: 132
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 23:28
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Odense

Re: DK's høje priser.

Indlægaf tarmie » man 9. maj 2011 11:57

Jeg tror at det Carlsen mangler er konkurence. De sidder jo på al manga herhjemme, hvilket betyder at de bestemmer hvad der bliver udgiver og hvad de kan tage for det. Hvis de havde en anden udgiver, eller to, at kæmpe imod på markedet, ville de muligvis være nødt til at sænke priserne og bruge lidt mere energi på at promovere deres serier. Og selvom jeg ikke læser nogle af de serier de udgiver for tiden ville det klart være godt for manga herhjemme hvis bare nogle få serier blev promoveret ordentligt.

Meeeen det kræver jo at vi får en ny udgiver her i danmark. -.- For Carlsen har jo gjort det klart at de ikke tænker på andet end at rage penge til sig, hvilket resulterede i at de stoppede med at udgive Fruits Basket og FMA selv om de egentlig ikke gav underskud.

Det er bare så ærgeligt, når vi kan se hvordan det tyske marked blomstrer med et enormt udvalg og meget lave priser. Men de skyldes jo at de er rigtig gode til at markedsføre deres serier, jeg har endda ser reklamer for Inuyasha mangaen i TV. : P
Og det tvivler jeg nogensinde kommer til at ske her...

-.- Savner Mangismo...
Yeah Whatever Fine

Brugeravatar
Burgundy
Chunin
Chunin
Indlæg: 153
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 21:22
Køn: Mand

Re: DK's høje priser.

Indlægaf Burgundy » man 9. maj 2011 13:53

holder mig til engelsk, så det godt at amazon eksistere, da der ofte er gode deals på en ordenlig stack serier =P
Billede

Brugeravatar
Oriolidae
Kage
Kage
Indlæg: 776
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 17:49
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Re: DK's høje priser.

Indlægaf Oriolidae » man 9. maj 2011 15:58

Mink skrev:Jeg køber alligevel ikke dansk manga mere, da det danske marked i større grad er rettet imod en yngre målgruppe end hvad der tiltaler mig.
Desuden har de engelske udgivelser, en langt større bredde, og jeg foretrækker generelt at læse på engelsk end på dansk.
+ Så hjælper de tornhøje danske priser jo heller ikke rigtig på det ::)

Tror generelt at det danske marked skulle forsøge sig med nogen serier der er rettet imod en lidt ældre målgruppe eftersom det er os med pengepungen :P
Men som sagt, kan jeg ikke se hvorfor man som måske 18+ årig ikke ville vælge at læse de engelske manga udgivelser, fremfor de danske både når man sammenligner udvalget og prisen.

Jeg er helt enig med dig.

De danskoversatte mangabøger er stort set kun rettet mod de yngre fans, prisen er høj, oversættelsen tilfredsstiller mig ikke særlig ofte, jeg har en specifik smag som de danske udgivelser ikke lever op til.

Derudover synes jeg de bør holde sig mest til korte mangaserier, da lange serier kan være svære at få til at være rentable. Hvis de så endelig vælger at starte på en lang udgivelse, bør de gå HELE VEJEN. Capisce.

*

Jeg køber bare manga via amazon. Tvivler på at det vil ændre sig. Måske vil jeg købe engelske udgivelser i danske butikker, hvis jeg snart får lov at bo i en større by. ::)
Billede

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: DK's høje priser.

Indlægaf JoaCHIP » man 9. maj 2011 18:35

Alternativt kunne de begynde at droppe dansk i højere grad. Der er alligevel planer om, at bør skal begynde på engelsk allerede i 1. klasse nu, og der er vist ingen tvivl om, at Danmark alligevel bliver mere og mere anglificeret med tiden.
RYST OG NYD!

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: DK's høje priser.

Indlægaf *Wish* » man 9. maj 2011 18:40

tarmie skrev:Det er bare så ærgeligt, når vi kan se hvordan det tyske marked blomstrer med et enormt udvalg og meget lave priser. Men de skyldes jo at de er rigtig gode til at markedsføre deres serier, jeg har endda ser reklamer for Inuyasha mangaen i TV. : P


Vi kan altså ikke sammenligne os med Tyskland. Der bor så mange flere mennesker, hvilket betyder større minoritetsgrupper. Desuden har der i over 15 år kørt anime på flere af de tyske kanaler i flere timer efter hinanden. Anime er meget mere integreret i Tyskland end herhjemme - det er i hvert fald mit indtryk.

SsjGogo skrev:Det er vist ingen hemmelighed, at priserne på manga i DK er tårnhøje, og udvalget endnu mindre ( :P ).

Jeg ville høre jer ad mht. hvad man kunne gøre for at ændre det ovenstående?

Med andre ord, hvad kunne danske udgivere gøre bedre?


Udgiverne kunne lave markedsundersøgelser, så de kan finde ud af, hvem der rent faktisk er interesseret i at købe manga på dansk. Herefter kan man så finde ud af, hvilke genrer der er størst interesse for hos dem, der ville købe manga på dansk.
Når mangaen så skal udgives, skal det lægges noget arbejde i oversættelsen, tryk og promovering. Når forlagene så kommer med et ordentligt produkt til en ordentlig pris, skal der så også være nogen, som går ud støtter op omkring det, ved at købe serien.

Det vigtigste er, at forlagene definerer deres målgruppe fra starten og arbejder ud fra den ligegyldigt om det er børn, der aldrig har læst manga eller hardcore fans.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: DK's høje priser.

Indlægaf SsjGogo » ons 11. maj 2011 16:20

Jeg har tænkt mig, at skrive til Carlsen, når jeg får tid til det, og spørge, om de vil lave en markedsundersøgelse, som vi kan poste her!
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: DK's høje priser.

Indlægaf l.mathiasen » ons 11. maj 2011 16:36

ved egentlig ikke om 80kr er meget, jeg har bare meget lidt interesse i de serier der bliver tilbudt fra Carlsen, ville give det dobbelte for serier jeg ville have, men de er nok også så obskure titler at man var nødt til at tage det dobbelte for at betale oversætteren.

Men Carlsens typiske målgruppe, 14 årige piger, der er 80kr måske en del over smertegrænsen, vi andre kan jo være ligeglad som sådan, vi ved hvordan man skaffer manga på engelsk, men der kommer nok begrænset nye fans til uden produkter de kan skaffe meget let...
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord


Tilbage til "Manga"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster