One piece Manga ***SPOILERS***

Snak om tegneserier fra Japan, og andre i samme stil

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

One piece Manga ***SPOILERS***

Indlægaf Gama » man 30. jan 2012 12:37

Nu har jeg genlæst meget af one piece de sidste par dage, og der er mange ting jeg synes der er værd at diskutere :)

Jinbei, han har nu sagt at når han er klar, kommer han og finder luffy og crew'd, og hvis de stadig vil have ham joiner han dem, kan vi i bund og grund ikke tælle ham som en af the strawhats?

Shirahoshi er bestemt til at sejle på et skib som bliver trukket af kæmpe sea kings, betyder det at hun bliver en pirat af en art? pt, kan jeg ikke se det må jeg indrømme :P

Ham den ulækre swamp dude(ham som kidnapped havfruer, og fishman islands skatte) som tog med luffy og dem siden de tog ned i havet, kommer han til at have en impact i fremtiden? personligt, synes jeg at det er åndsvagt hvis han lever videre, og forsætter ind i "the new world", han ved hvem og hvad shirahoshi er, så han er en meget farlig individ.

Begynder Luffy ikke at minde ekstremt meget(ikke at han ikke altid har lignet ham) om gol d roger nu? Han kunne hører sea kings, præcist som gol d roger, betyder det at han ligesom shirahoshi kan kommunikere med dem?

Hvilket bringer mig videre, vi aner intet om luffy's mor, kunne det ikke tænkes at hun på en eller anden måde har en forbindelse til gold d roger? Det ville jo også betyde at ace og luffy rent faktisk var biologisk familie.

Vi fik af vide før time skip at dragon var "on the move", han tilkaldte alle sine commanders til et møde, betyder det at vi snart får ham og se? Og hvad sker der så når luffy og dragon mødes? "Oh, so your my dad?" "yeah" "alright then" :P

Vi ved nu at Akainu slog Aoikiji i en duel for at blive Supreme commander, og at Aoikiji forlod marinen på grund af det.. Oda har før sagt at det næste crew member af the straw hats bliver en tidligere fjende, bliver det Aoikiji? eller Bon-chan(Nu er de dog i the new world, impel down ligger i grand line)? hvem kunne det ellers blive?

Big mom, er det en vi kender noget til? Nu så vi jo ikke Kokoro's søster på fishman island, kan det være hende?

Robin har været hos dragon alt den tid her, hvad har de snakket om? har de planlagt noget?

Jeg synes oda er så fantastisk til at foreshadow ting, jo længere tilbage vi kigger, jo flere ting finder vi som nu er sket, eller som vi får flere og flere hentydninger til vil ske, der er masser og diskutere, og nu er one piece jo kun nået halvvejs :) Så igen, ser jeg frem til at diskutere de ting jeg har skrevet ned, og de emner i nu ellers kan komme på :)
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
Mitsurugi
Chibi
Chibi
Indlæg: 33
Tilmeldt: ons 18. jan 2012 18:30
Geografisk sted: ちょっとそこまで

Re: One piece Manga ***SPOILERS***

Indlægaf Mitsurugi » lør 4. feb 2012 15:54

Gama skrev:Jinbei, han har nu sagt at når han er klar, kommer han og finder luffy og crew'd, og hvis de stadig vil have ham joiner han dem, kan vi i bund og grund ikke tælle ham som en af the strawhats?


Ikke helt for Jinbei har jo stadigvæk det mellemværende angående Arlong.

Gama skrev:Vi ved nu at Akainu slog Aoikiji i en duel for at blive Supreme commander, og at Aoikiji forlod marinen på grund af det.. Oda har før sagt at det næste crew member af the straw hats bliver en tidligere fjende, bliver det Aoikiji? eller Bon-chan(Nu er de dog i the new world, impel down ligger i grand line)? hvem kunne det ellers blive?


Hvorfra har du læst dette? Aokiji er mere eller mindre garanteret som en midlertidig allieret, men Mr. 2 er nok den mest sandsynlige set retrospektivt med hensyn til Impel-Down arken.
Iacerent in tenebris omnia, nisi litterarum lumen accederet
(Alt ville henfalde i skygge, hvis litteraturens lys ej faldt på det)
- Cicero

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: One piece Manga ***SPOILERS***

Indlægaf Gama » lør 4. feb 2012 16:35

Mitsurugi skrev:
Gama skrev:Jinbei, han har nu sagt at når han er klar, kommer han og finder luffy og crew'd, og hvis de stadig vil have ham joiner han dem, kan vi i bund og grund ikke tælle ham som en af the strawhats?


Ikke helt for Jinbei har jo stadigvæk det mellemværende angående Arlong.

Gama skrev:Vi ved nu at Akainu slog Aoikiji i en duel for at blive Supreme commander, og at Aoikiji forlod marinen på grund af det.. Oda har før sagt at det næste crew member af the straw hats bliver en tidligere fjende, bliver det Aoikiji? eller Bon-chan(Nu er de dog i the new world, impel down ligger i grand line)? hvem kunne det ellers blive?


Hvorfra har du læst dette? Aokiji er mere eller mindre garanteret som en midlertidig allieret, men Mr. 2 er nok den mest sandsynlige set retrospektivt med hensyn til Impel-Down arken.


Jinbei har selv sagt at han kommer og finder dem så snart han er klar, og hvis de stadig vil have ham, tager han meget gerne imod den der.. Arlong mellemværende? Det er over, efter nami så at shabondy's forlystelses park's tårn så nøjagtigt ud som arlongs base, kunne hun godt se at fishmen har været forfulgt og lavet til slaver længe, hun forstår derfor godt deres smerte(ikke at hun tilgiver dem).. noget af det sidste næsten alle mand på crewet sagde inden de forlod fishmen island var netop at de gerne så ham som et crewmember, da det er en luffy ser op til :)

At oda har før sagt det næste crew member bliver en fjende? Det er længe siden han sagde det i et interview, jeg er dog sidenhen blevet i tvivl om om det var før eller efter Franky joined, for hvis det var før er denne prediction jo gået i opfyldelse.. Men skal jeg nok lige finde ud af når jeg får tid, for at være 100%, mener dog det var lang tid bagefter det :) Aokiji kommer højst sandsynligt til at hjælpe i kampen imod akainu ja :) men enig, tror også bon-chan bliver nød til at joine dem på et eller andet tidspunkt, luffy har jo lovet at komme tilbage efter ham.
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: One piece Manga ***SPOILERS***

Indlægaf Gama » ons 8. feb 2012 10:33

Endnu et kanont chapter, en person på MS forum havde faktisk forudset at Zoro ville slåse med dragen, og han havde jo den største rolle, så det må man sku sige var godt gættet :) sidste panel var godt nok fantastisk, "BECOME MY NAKAMA!!!" glæder mig til næste uge
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
Mitsurugi
Chibi
Chibi
Indlæg: 33
Tilmeldt: ons 18. jan 2012 18:30
Geografisk sted: ちょっとそこまで

Re: One piece Manga ***SPOILERS***

Indlægaf Mitsurugi » tors 9. feb 2012 16:01

Gama skrev:Endnu et kanont chapter, en person på MS forum havde faktisk forudset at Zoro ville slåse med dragen, og han havde jo den største rolle, så det må man sku sige var godt gættet :) sidste panel var godt nok fantastisk, "BECOME MY NAKAMA!!!" glæder mig til næste uge


Og sikke en måde at kickstarte den nye ark på!
Elsker referencen til Ryuuma fra Odas anden manga MONSTERS, som også halshuggede en drage på samme måde. Jeg tænker at den halve samurai sikkert er produktet af Trafalgar Laws djævlekræfter.
Iacerent in tenebris omnia, nisi litterarum lumen accederet
(Alt ville henfalde i skygge, hvis litteraturens lys ej faldt på det)
- Cicero

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: One piece Manga ***SPOILERS***

Indlægaf Gama » tors 9. feb 2012 16:18

Mitsurugi skrev:
Gama skrev:Endnu et kanont chapter, en person på MS forum havde faktisk forudset at Zoro ville slåse med dragen, og han havde jo den største rolle, så det må man sku sige var godt gættet :) sidste panel var godt nok fantastisk, "BECOME MY NAKAMA!!!" glæder mig til næste uge


Og sikke en måde at kickstarte den nye ark på!
Elsker referencen til Ryuuma fra Odas anden manga MONSTERS, som også halshuggede en drage på samme måde. Jeg tænker at den halve samurai sikkert er produktet af Trafalgar Laws djævlekræfter.


aye haha, troede ikke andre kendte til Monsters, nævnte det på et tidspunkt på chatten hvor ingen reagerede :P Jeg tror ikke på at trafalgar law er blevet en navy slave, så jeg gætter på don flamingo har gjort dette ved ham :)
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
Mitsurugi
Chibi
Chibi
Indlæg: 33
Tilmeldt: ons 18. jan 2012 18:30
Geografisk sted: ちょっとそこまで

Re: One piece Manga ***SPOILERS***

Indlægaf Mitsurugi » fre 10. feb 2012 13:13

Gama skrev:
Mitsurugi skrev:
Gama skrev:Endnu et kanont chapter, en person på MS forum havde faktisk forudset at Zoro ville slåse med dragen, og han havde jo den største rolle, så det må man sku sige var godt gættet :) sidste panel var godt nok fantastisk, "BECOME MY NAKAMA!!!" glæder mig til næste uge


Og sikke en måde at kickstarte den nye ark på!
Elsker referencen til Ryuuma fra Odas anden manga MONSTERS, som også halshuggede en drage på samme måde. Jeg tænker at den halve samurai sikkert er produktet af Trafalgar Laws djævlekræfter.


aye haha, troede ikke andre kendte til Monsters, nævnte det på et tidspunkt på chatten hvor ingen reagerede :P Jeg tror ikke på at trafalgar law er blevet en navy slave, så jeg gætter på don flamingo har gjort dette ved ham :)


Det ville dog give mere mening med Law eftersom hans kræfter tillader offeret den slags "fjernkontrol".Flamingos djævlekræfter tillader ham at skabe usynlige tråde, som han så kan enten skærer med (ex. Oz Jr.) eller kontrolerer folk med som var de marionet dukker (jf. kapitel 234). Med det sagt så har Shichibukai'erne heller ikke udvist den helt store loyalitet overfor marinen så det ikke så meget et tilfælde af "navy-slave", så der er sikkert en sandsynlighed for at det er Law. Det kan muligvis også være en helt nye shichibukai vi endnu ikke har set.
Iacerent in tenebris omnia, nisi litterarum lumen accederet
(Alt ville henfalde i skygge, hvis litteraturens lys ej faldt på det)
- Cicero

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: One piece Manga ***SPOILERS***

Indlægaf Gama » fre 10. feb 2012 13:43

Som jeg har opfattet Law, ser jeg ham virkelig ikke som en shichibukai, og nu har df's abilities mange gange forskellige aspekter af deres kræfter, jeg tror slet ikke vi kan udelukke don flamingos kræfter til kun at kunne manipulere eller skærer indtil videre :) Og mht. law's kræfter har vi kun set at han kan gøre det i et begrænset "force field" indtil videre, men han har selvfølgelig også trænet meget siden, så kan ikke udelukke ham.. Jeg tror dog ikke det kan være ham, udelukkende fordi jeg ikke ser ham værende en Shichibukai
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
Mitsurugi
Chibi
Chibi
Indlæg: 33
Tilmeldt: ons 18. jan 2012 18:30
Geografisk sted: ちょっとそこまで

Re: One piece Manga ***SPOILERS***

Indlægaf Mitsurugi » fre 10. feb 2012 13:48

Gama skrev:Som jeg har opfattet Law, ser jeg ham virkelig ikke som en shichibukai, og nu har df's abilities mange gange forskellige aspekter af deres kræfter, jeg tror slet ikke vi kan udelukke don flamingos kræfter til kun at kunne manipulere eller skærer indtil videre :) Og mht. law's kræfter har vi kun set at han kan gøre det i et begrænset "force field" indtil videre, men han har selvfølgelig også trænet meget siden, så kan ikke udelukke ham.. Jeg tror dog ikke det kan være ham, udelukkende fordi jeg ikke ser ham værende en Shichibukai


Det virker bare som det er Laws djævlekræfter eftersom samurai'ens ben var nærmest klisteret fast til dragens krop i samme stil med hvordan han "legede" med marinerne på Shabondy øerne. Når det så er sagt så har vi jo også kun set brøkedelen af Flamingos djævlekræfter.
Iacerent in tenebris omnia, nisi litterarum lumen accederet
(Alt ville henfalde i skygge, hvis litteraturens lys ej faldt på det)
- Cicero

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: One piece Manga ***SPOILERS***

Indlægaf Gama » fre 10. feb 2012 14:07

Mitsurugi skrev:
Gama skrev:Som jeg har opfattet Law, ser jeg ham virkelig ikke som en shichibukai, og nu har df's abilities mange gange forskellige aspekter af deres kræfter, jeg tror slet ikke vi kan udelukke don flamingos kræfter til kun at kunne manipulere eller skærer indtil videre :) Og mht. law's kræfter har vi kun set at han kan gøre det i et begrænset "force field" indtil videre, men han har selvfølgelig også trænet meget siden, så kan ikke udelukke ham.. Jeg tror dog ikke det kan være ham, udelukkende fordi jeg ikke ser ham værende en Shichibukai


Det virker bare som det er Laws djævlekræfter eftersom samurai'ens ben var nærmest klisteret fast til dragens krop i samme stil med hvordan han "legede" med marinerne på Shabondy øerne. Når det så er sagt så har vi jo også kun set brøkedelen af Flamingos djævlekræfter.



aye, kiggede lige law på one pieces pedia, billedet der overbeviste også mig lidt mere, så kun shichibukai tingen der egentlig holder mig tilbage nu :)
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!


Tilbage til "Manga"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster