Manwha

Snak om tegneserier fra Japan, og andre i samme stil

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Manwha

Indlægaf Gama » lør 4. feb 2012 16:02

Tænkte at jeg lige ville promote koreansk "manga", altså det der hedder Manwha's :)
Jeg læser en del af dem, så jeg vil lige skrive kort om dem, hvorefter jeg ville være glad hvis folk også selv kom med deres indslag om/hvis de læser nogen :)

1. Noblesse. (tegnet i farver) (221 chapters)
Genre: Action, Adventure, Comedy, School Life, Shounen, Supernatural.

Denne manwha kender mange nok efterhånden, men det er klart min favourit, den har til tider en meget langsom pace, men historien og slåskampene deri gør det godt igen, især humoren er at ligge mærke til aswell :) Her er en kort beskrivelse:
"A vampire wakes up from a 820 year slumber in contemporary South Korea. As the being adapts to his surroundings, he accidentally enrolls at a school..."

2. The Breaker/The breaker: New waves. (140 chapters alt i alt)
Første sæson genre: Action, Comedy, Martial Arts, School Life.
Anden sæson genre: Action, Comedy, Drama, Martial Arts, Romance, School Life, Shounen.

Jeg synes især første sæson(the breaker) var genial her, det er en martial art manwha, om en studerene som bliver mobbet og tæsket hver dag for sin "lunch money", han beslutter sig dog for at lærer martial arts, og det er der historien starter.
Her er en kort beskrivelse:
"A new HR teacher, Chun-woo is a nothing ordinary with his wily ambitions and neglect of a bullied boy, Shin-woo. However, after unexpectedly witnessing his great power, Shin-woo begs him to learn it. They could start their lesson only after Shin-woo throws his body into deep river to prove his will. However, Shin-woo did not know his master is stronger than he can imagine. He was a killer with mastery of nine martial arts who was hiding himself after a big mission!"

3. A Thousand Years Ninetails. (tegnet i farver)(5 chapters)
Genre: Adventure, Comedy, Fantasy, Historical, Shounen, Supernatural.

Den er stadig meget ny, men jeg synes den virker meget interessant, jeg kan godt lide fortæller med ninetails myten :) Her er en kort beskrivelse af den:
"In a city that is neither small nor big, there's a mountain that people avoid. The undeveloped mountain isn't protected with a green belt nor is it a site of environmental conservation. The avoided, prohibited forest... With the dismal atmosphere and the rumors that whisper about the spirits, let it to be called Spirit Mountain. On the mountain there's a house, a famed house of mediums that shows off their long glorious history of their heritage. Hence, it was once called Medium Mountain. But once, a long time ago, they said a Ninetails lived there... And was known as the Fox Mountain. But now, 20 years later, a dark aura covered this isolated place..."

4. Be Heun. (Tegnet i farver)(32 chapters)
Genre: Action, Adventure, Historical, Martial Arts, Seinen.

Be heun er en meget speciel fortælling om koreanske rebelske krigerer, som prøver at finde deres plads i verdenen efter "fred" er opstået. her er en kort beskrivelse:
"There are some heroes whose names you do not know, whose faces you have not seen... They operate secretly, and their actions can make a difference in the outcomes of wars. Be Huen is the story of such a man. To follow his story, one must search in the shadows, for that is the only place you could find him..."

5. Annarasumanara(Tegnet i farver)(15 chapters)
Genre: Drama, Mystery, Psychological, Romance, School Life, Slice of Life.

Meget meget speciel Manwha, om en fattig pige, som møder en "magician" i en forladt forlystelses park, jeg har meget svært ved at forklare den, da den er som sagt meget speciel :). Her er en lille beskrivelse:
"A rumor goes around school about an abandoned amusement park and a magician who lives there that can make someone disappear for good. Yoon Ah-ee, a girl struggling to feed her sister and herself everyday will experience her life change as she meets a mysterious magician."

Genre og de engelske beskrivelser er tyvstjålet fra MR(da vi ikke må nævne sådan nogle sider, skriver jeg ikke fulde navn, men synes stadig de skal ha credits af dem som ved hvem jeg mener).. Håber det vil få nogen til at læse til Manwha'er, og håber at andre deltager vide at fortælle om de Manwha'er de nu læser :)
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
Karino123
Chunin
Chunin
Indlæg: 155
Tilmeldt: lør 21. maj 2011 18:04

Re: Manwha

Indlægaf Karino123 » lør 4. feb 2012 18:15

woo! go manwhas x3
jeg læser selv en manwha, men den er dog stadig "ongoing" men vildt sjov ^^
den hedder :

Wake Up Deadman (tegnet i farver) (9 chapters indtil videre)
manwhaen handler om en dreng ved navn "Sahu" som redder en pige han elsker, desværre dør han i dette forsøg
Spoiler: vis
han bliver kørt ned

da han vågner op igen er han blevet en zombie, man følger ham så hvor han render rundt i en verden hvor regeringen prøver så vidt muligt at fjerne/udrydde alle zombier (der er flere end ham) fordi de mener at de er ondsindede mennesker/demoner/etc.
hans drøm er at han en dag kan synge for hele verden.

og engelsk "summary":
After saving the girl he loves, Sahu incidentally turns to a zombie. And now he's trying to survive in a stone jungle, believing that one day he will sing for the world.

fantastisk manwha hvis jeg selv skal sige det xD den er også utroligt morsom, og giver "references" til andre mangaer som fullmetal alchemist hvor de siger "er, I think you came to the wrong place, dear costumer. you better go find yourself an alchemist for this kind of job. though I doubt even alchemy would do you any good.." og de referer også til naruto på et tidspunkt hvor de siger "who the hell is he? does he think he's a ninja? is he from konoha?" ^^ jeg skriver for meget og stopper nu xD
Adventure time, man I love that show!

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Manwha

Indlægaf Gama » lør 4. feb 2012 18:40

Herligt at der allerede er en som deltager i Manwha tråden :D Jeg har selv læst lidt af wake up deadman(også samme translator som 4 af dem jeg skrev ind :P), ved egentlig ikke hvorfor jeg kom væk fra den, men jeg hopper på igen, tak for reminderen :)
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Manwha

Indlægaf SsjGogo » lør 4. feb 2012 19:18

Tak for en interessant tråd. Har ikke stiftet bekendtskab med manwhas endnu.:)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Manwha

Indlægaf Gama » lør 4. feb 2012 19:42

Så lidt da :)

Forresten, så må i undskylde hvis jeg gav det forkerte indtryk, alle de manwha's jeg skrev er også ongoing, har ikke endnu læst en der er completed :)
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Manwha

Indlægaf *Wish* » søn 5. feb 2012 12:08

Jeg har stiftet bekendtskab med 3 manhwaer.

I.N.V.U. (udgivet af Mangismo) som jeg aldrig har fået læst færdig - jeg har faktisk 4. bind stående på hylden, som jeg aldrig har fået læst. Det er en klassisk pigeserie, om 4 veninder der hver har deres drømme og mål i livet.

Jeg har også snuset til Demon Diary (også udgivet af Mangismo), som handler om demonkongens skrøbelige søn, der ligner en tøs, og som passes af en anden mægtig dæmon - ikke lige min type serie.

Den eneste manhwa, jeg har læst færdig er Kill me Kiss me (Tokyopops engelske udgivelse). Den starter rigtig godt ud i første bind, men efterfølgende er det som om historien ikke helt ved hvilken retning den skal gå i, så den sætter sig lidt mellem to stole. Jeg kan ikke rigtig huske så meget fra den, da det efterhånden er mere end 5 år siden, jeg læste den.

Brugeravatar
Nashayla
Jonin
Jonin
Indlæg: 209
Tilmeldt: man 9. maj 2011 19:49
Køn: Kvinde
Kontakt:

Re: Manwha

Indlægaf Nashayla » søn 5. feb 2012 14:10

Jeg læser også manhwas: For tiden læser jeg Witch Hunter, King of Hell, Legend of Tyr og The Breaker
俺の温州蜜柑は何時も結構 ♥ 食べたいですか? :D

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Manwha

Indlægaf Gama » søn 5. feb 2012 14:33

Gama skrev:Så lidt da :)

Forresten, så må i undskylde hvis jeg gav det forkerte indtryk, alle de manwha's jeg skrev er også ongoing, har ikke endnu læst en der er completed :)



Og alligevel så har jeg faktisk, havde bare lige glemt det :D

Ares. (205 chapters) (sort/hvid)
Genre: Action, Adventure, Drama, Shounen.

Kanon Manwha, handler om en sværdkæmper som vil hævne sin mester, meget store krige(vi snakker lande der går imod hinanden osv), og generelt meget action.
her er en kort beskrivelse: "The story takes place in an era similar to that of ancient Rome in a country called Chronos. It follows a group known as the Temple Mercenaries. In particular, the manhwa is about Ares, Michael and Baroona, three young warriors with mysterious pasts and surpassing skills... The manhwa is notable for its subtle use of anachronistic elements (Ares' shoes are similar to that of classic Adidas), as well as very dynamic and fluid action sequences. "
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Manwha

Indlægaf SomethingPurple » man 6. feb 2012 00:50

jeg har da læst noget Manwha

Færdiggjorde

Demon Diary

Gods and demons wage a neverending battle with the mortal realm as their battlefield. As with most longstanding feuds, the reasons are no longer important--hatred is a way of life. But it is foretold that one would arise who could restore harmony between gods and demons. Enter Raenef...heir to a set of demon royalty, he is hardly courtly material. The demon king assigns Eclipse to be his tutor, to mold Raenef into proper demonic shape. The two begin a journey of discovery and are soon joined by a human knight and a god-blessed priest.

Ikke den dybste historie men jeg synes den var meget sød^^


Island

Miho, a woman of beauty, intelligence and temper, comes to Cheju Island to teach school and is immediately flung into a world of terror and the supernatural. A demon attacks her and she is saved by the chance appearance of a mystery man with seemingly only one mission... demon killing.

En rigtig god horror fortælling, som også har dybde og gode personer.


Shin Angyo Onshi

In a country named Jushin, there existed a secret agency under the King's control. The agents - called Angyo Onshi (or Amenosa)- travelled incognito to inspect local areas for corruption or other threats. However Jushin has crumbled and the Angyo Onshi have disappeared... All but one. The remaining envoy, Munsu, now wanders, searching for clues about the man responsible for everything...

Uden tvivl den bedste Manwha jeg har læst , episk historie og interessante personer og tegningerne er fantastiske, også kendt som det koreanske svar på Berserk.


The Tarot Café 

Meet Pamela, a tarot card reader who helps supernatural beings living in the human world. She'll help anyone, whether they're a love-stricken cat, a vampire spending eternal life running from his one true love, an unattractive waitress looking for the man of her dreams, or even a magician who creates a humanoid doll to serve the woman he loves. Although she is good-natured, there is a deep dark secret that she must deal with before she can move on to the next life. 

Rigtig god magic shop serie med en sympatisk hovedperson og flotte tegninger.


Les Bijoux

Welcome to a world divided into 12 Mines - each of them its own land - dominated by a rigid social class structure in which the 'Habit' exists to rule and the 'Spar' exist to serve. Their future dim and seemingly set in stone, the Spar find hope in an unlikely hero: the androgynous child born of a dwarf and hunchback who is prophesied to overthrow the tyrannical rulers!

Har nogle mangler, men er ellers en udmærket fantasy historie for piger.


Model 

Jae is a Korean student who came to Europe to study art. Things aren't going her way, but she's determined to make it. One night, her friend Melissa brings a drunk guy to her apartment and asks if he can stay there for the night. Jae doesn't like it, but agrees. That night she has a dream that the drunk guy drinks her blood...which, of course, turns out NOT to be a dream.

Jae is surprisingly unafraid of the vampire, Michael, and starts to paint his portrait. The two strike an unusual deal: if Jae allows the vampire to feed on her, he will pose for her. His beauty and alluring preternatural energy could be exactly what Jae needs to finally succeed as a painter.

meget lang tid siden jeg har læst den, men den sagde mig ikke så meget.


One Thousand and One Nights

Everyone knows about the story of Shahrazad and her wonderful tales of the Arabian nights. For one thousand and one nights, she entertained the mad Sultan with the adventures of Aladdin, Ali Baba, Sinbad, genies, and many other mystical creatures. But what if Shahrazad was actually a boy desperate to save his sister's life? What kind of strange things would he do to make sure that he survives to tell the tale? This new twist on one of the greatest classical folk tales just might keep you awake for another One Thousand and One Nights.

En rigtig god shounen-ai udgave af de klassiske eventyr, som også har en interesandt hovedhistorie og plot.


Legend of Nereid 

An oracle prophesies that the current heir to the throne will be usurped, and is forced to name who will be the usurper. He lies, and sacrifices an innocent soul instead--due to his lie, this changes the life of the 15 year-old girl, Matia. 

En meget god fortælling indtil slutningen, som ødelagde det hele for mig


læser pt
Priest

In the frontier of the American West, a veil of evil threatens to engulf humanity. Servants of the fallen archangel Temozarela are paving the way for their dark lord's resurrection. One man stands in the way of the apocalypse: Ivan Isaacs, a fallen priest who sold his soul to the devil Belial for the power to fight evil. Armed with a wicked blade and silver bullets, Ivan will give the heretics a baptism of blood in his pilgrimage for humanity's redemption

En god action og horror fortælling, tegnet i en speciel, men god streg og som ikke har noget tilfælles med den frygtlige filmudgave.


The Bride of the Water God

Soah is a girl from a small village. The Water God is upset and so a long drought has been devastating the village people. In order to appease the god, they marry Soah off to him by sacrificing her to the Water God in exchange for rain. The Water God rescues her to his Water Kingdom, where her new life begins. For Soah, this is a story of her faith...her life...her love.

Spændende roamance og fantasy med gode personer, som foregår i eventyrlig verden.


Dropped

I.N.V.U.

One morning, 16-year-old Sey's world is turned upside down when her mother announces she's moving to Italy to finish her novel. She's made arrangements for Sey to live with her friend, Meja, and Meja's creepy daughter, Terry 27 not exactly Sey's ideal living situation, but she has no other choice. Sey has a killer crush on a teacher named Mr. Cho, and she's beyond shocked when she learns that Terry knows him well ... VERY well.

And so begins I.N.V.U. (I Envy You) - a hip, moving, topsy-turvy look at the lives and loves, trials and travails of 4 teenage girls

ligesom wish har jeg bind 4 liggende uden at have fået det læst endnu -_-*
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
Troejg
Chibi
Chibi
Indlæg: 25
Tilmeldt: tirs 17. maj 2011 18:31

Re: Manwha

Indlægaf Troejg » man 6. feb 2012 20:04

Umiddelbart kan jeg kun komme i tanke om 2 manhwa titler som jeg har læst :/ Den første er mangismos Demon Diary som egentlig ikke rigtig sagde mig noget, og den anden er Witch Hunter. Efter at have holdt en lang (ubevidst) pause fra at læse manga, blev jeg introduceret til serien Witch Hunter af en af mine venner. Det var denne serie som fik mig igang igen, og det er jeg selvfølgelig rigtig glad for :D (Selvom det jo ironisk set ikke er en manga)


Tilbage til "Manga"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 43 gæster