Hvem skal i cosplaye til SVScon/j-popcon?

Vis dit eget frem eller få gode råd til køb eller syning af Cosplays.
Brugeravatar
Mizyki
Chibi
Chibi
Indlæg: 32
Tilmeldt: tirs 31. maj 2011 01:18
Køn: Kvinde

Re: Hvem skal i cosplaye til SVScon/j-popcon?

Indlægaf Mizyki » lør 17. mar 2012 03:57

NekoMaliChan skrev:Ron Weasley - Harry Potter (Syntes egentlig ikke at Harry Potter characters hører til ved en anime convention, men jeg vil så gerne lave uniformen og jeg aner ikke hvor jeg ellers skulle have den på... + er del af en gruppe, såeeh...)

Hvordan det? o: det er da ligesom Disney karakterer (nej okay, disney er tegnefilm I suppose, men der er jo også Captain Jack Sparrow og hende fra.. Enchanted? Er det, det den hedder?) og Doctor Who karakterer og, og, og.. Sherlock Holmes o: jeg synes i hvert fald ikke der er noget underligt ved det XD men det er jo bare mig~

HMMM.. Jeg ved ikke hvor meget jeg vil afsløre o: siden alle stort set ved det;
SVScon;
Fredag; Peter Pan (KYKKELIKYYYY)
Lørdag; Hemmeligt. Men det bliver måske ikke til noget - min søster mener i hvert fald ikke jeg kan nå det D:
Søndag: Ikke noget XD tror jeg? Måske et gammelt kostume..

Og jeg aner ikke hvad jeg skal være til J-popcon (eller Genki for den sags skyld XD okay jeg ved måske en ting til Genki... men ja XD)

And that's it 8D

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Hvem skal i cosplaye til SVScon/j-popcon?

Indlægaf LiseR » lør 17. mar 2012 20:19

Til amerikanske - og for den sags skyld - japanske conner bliver der også cosplayet vestlige karakterer, så det er absolut god cosplay stil. Men hvis man ikke synes det hører sig til, kan man jo blot lade være at cosplaye det :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
meichan
Kage
Kage
Indlæg: 625
Tilmeldt: ons 4. jan 2012 16:04
Køn: Kvinde
Geografisk sted: ikast
Kontakt:

Re: Hvem skal i cosplaye til SVScon/j-popcon?

Indlægaf meichan » søn 18. mar 2012 00:50

alså er ikk sikker på jeg skal til svs men hvis jeg skal er jeg nok om lørdagen miku hatsune fra senbon zakura, ved ikk om jeg vil tage nogle andre cosplays med får har et mere jeg har haft på de to gange jeg har værert der
Billede
Spoiler: vis
Billede

Brugeravatar
NekoMaliChan
Jonin
Jonin
Indlæg: 487
Tilmeldt: ons 2. nov 2011 18:47
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Vester Hornum (Mikro by. Hvis i kender den får i et kram!) :D

Re: Hvem skal i cosplaye til SVScon/j-popcon?

Indlægaf NekoMaliChan » søn 18. mar 2012 17:03

Mizyki skrev:
NekoMaliChan skrev:Ron Weasley - Harry Potter (Syntes egentlig ikke at Harry Potter characters hører til ved en anime convention, men jeg vil så gerne lave uniformen og jeg aner ikke hvor jeg ellers skulle have den på... + er del af en gruppe, såeeh...)

Hvordan det? o: det er da ligesom Disney karakterer (nej okay, disney er tegnefilm I suppose, men der er jo også Captain Jack Sparrow og hende fra.. Enchanted? Er det, det den hedder?) og Doctor Who karakterer og, og, og.. Sherlock Holmes o: jeg synes i hvert fald ikke der er noget underligt ved det XD men det er jo bare mig~


Altså, jeg syntes ikke rigtig at nogle "mennesker" hører til ved en convention for Japanske tegneserier? Harry Potter er hverken japansk eller en tegnefilm... så, jah.. disney characters har jeg dog ikke et anstrengt forhold til, det er faktisk kun sjovt at spotte disney figurer rundt om kring, syntes jeg xD
Syntes også at folk skal holde sig fra at være Jack Sparrow, Sherlock Holmes osv, i hvert fald til anime conner... det kan de være til fastelavn...
Jeg er også meget i konlikt med min egen holdning, da jeg jo skal cosplaye fra Harry Potter. Tro mig, det er ikke noget jeg er stolt af. Jeg vil gerne klædes ud som Ron... men syntes bare ikke det hører til ved en anime con... :/

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Hvem skal i cosplaye til SVScon/j-popcon?

Indlægaf LiseR » søn 18. mar 2012 20:03

Der er faktisk ikke nogle anime-conner i Danmark, hvis man sætter sagerne på spidsen.
De er J-kultur conner. Herunder hører cosplay, og under cosplay hører det også at cosplaye figurer der ikke er fra japanske serier.
Så kan man være puristisk eller ej, men at sige at det ikke hører hjemme på connen synes jeg ikke er korrekt :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Onigirix3
Chibi
Chibi
Indlæg: 49
Tilmeldt: tirs 7. jun 2011 08:53
Køn: Kvinde

Re: Hvem skal i cosplaye til SVScon/j-popcon?

Indlægaf Onigirix3 » man 19. mar 2012 19:23

Svscon:
Fredag: Enma Ai fra Jigoku Shoujo
Lørdag: Madoka Kaname i skole uniformen (også på scenen)
Søndag: Lolita! ej, skal til min bedste venindes konfirmation så skal tidligt hjem, men har Lolita tøj på der xD

J-popcon:
Fredag: Izaya Orihara fra Durarara!!
Lørdag: Panda Hero Miku (med en stor gruppe! >w<)
Søndag: SeeU fra vocaloid3 (mener rækkefølgen er sådan xD)

Vi kan lige snuppe Genki med xD

Fredag: Panty Anarchy fra Panty and Stocking with Gaterbelt
Lørdag: (Morgen) Hatsune Miku Himitsu kuro no chikai version (aften) Ciel Phantomhive wonderland version (det kan godt være at jeg har byttet om på cosplaysne >.>..)
Søndag: Matryoskha Rin eller Miku, tror jeg xD

Brugeravatar
NekoMaliChan
Jonin
Jonin
Indlæg: 487
Tilmeldt: ons 2. nov 2011 18:47
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Vester Hornum (Mikro by. Hvis i kender den får i et kram!) :D

Re: Hvem skal i cosplaye til SVScon/j-popcon?

Indlægaf NekoMaliChan » tirs 20. mar 2012 13:20

LiseR skrev:Der er faktisk ikke nogle anime-conner i Danmark, hvis man sætter sagerne på spidsen.
De er J-kultur conner. Herunder hører cosplay, og under cosplay hører det også at cosplaye figurer der ikke er fra japanske serier.
Så kan man være puristisk eller ej, men at sige at det ikke hører hjemme på connen synes jeg ikke er korrekt :)


Selvom det ikke er dessiderede anime conventions er det stadig conventions for japansk popkultur.
Derfor syntes jeg ikke personligt at de kostumer hører hjemme der.
Men det er ikke sådan at jeg vil tale folk fra at lave de kostumer de har lyst til, eller at jeg vil opføre mig dårligt om dem der gør det, jeg har det bare ikke godt med det selv...
Folk er frie til at gøre som de vil, have de kostumer på de har lyst til, osv osv. Jeg har bare den holdning jeg nu engang har.

Brugeravatar
Kanra
Chunin
Chunin
Indlæg: 150
Tilmeldt: ons 2. nov 2011 17:27
Køn: Kvinde

Re: Hvem skal i cosplaye til SVScon/j-popcon?

Indlægaf Kanra » tirs 3. apr 2012 17:27

Jeg skal cosplay min oc .3. Ahahahaha? xD
DeviantArt / Tumblr: coca-cola-dave /// I just like to draw and I'm lazy. <3

Brugeravatar
Nashayla
Jonin
Jonin
Indlæg: 209
Tilmeldt: man 9. maj 2011 19:49
Køn: Kvinde
Kontakt:

Re: Hvem skal i cosplaye til SVScon/j-popcon?

Indlægaf Nashayla » tirs 10. apr 2012 01:08

Skal meget muligt cosplay Sen Tokugawa fra Hyakka Ryouran Samurai Girls til J-Popcon(hvis jeg dukker op). Det er ikke sikkert da jeg studerer i Japan :/
俺の温州蜜柑は何時も結構 ♥ 食べたいですか? :D


Tilbage til "Cosplay"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster