Hvor finder i jeres wig? :3

Vis dit eget frem eller få gode råd til køb eller syning af Cosplays.
Brugeravatar
Aimino
Chibi
Chibi
Indlæg: 40
Tilmeldt: tirs 28. jun 2011 18:47
Køn: Kvinde
Geografisk sted: København

Hvor finder i jeres wig? :3

Indlægaf Aimino » man 19. mar 2012 16:15

Hey mennekser :D

Som overskriften siger kunne jeg godt tænke mig at vide hvor i køber jeres wigs?
Jeg er i gang med et cosplay projekt og vil enormt gerne købe en wig inde for Europa, men er lidt usikker med hensyn til hvor sikker hjemmesiderne er, og hvor god kvalitet man kan regne med at de er :'(

Hvilke sider bruger i? Og har i paypal? ^^
Og ved i om man kan købe med visa electron over nettet? :O

Tak på forhånd :3
- Aimino

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Hvor finder i jeres wig? :3

Indlægaf LiseR » man 19. mar 2012 22:41

Jeg bruger E-bay. Jeg har visadankort og Paypal.
Vil du købe indenfor EU kan jeg anbefale den tyske amazon (www.amazon.de) hvor jeg har købt en fin paryk. Dog skal man kunne forstå (lidt) tysk. Jeg ved ikke om de tager visa electron, men de tager almindeligt visa så du behøver ikke have Paypal.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Aimino
Chibi
Chibi
Indlæg: 40
Tilmeldt: tirs 28. jun 2011 18:47
Køn: Kvinde
Geografisk sted: København

Re: Hvor finder i jeres wig? :3

Indlægaf Aimino » man 19. mar 2012 23:00

Okay tusind tak for svaret, jeg tjekker det ud! :3

Hvis man nu køber ude fra EU, hvordan tjekker man så bedst muligt at siden er mere eller mindre troværdig? Det er måske et lidt mærkeligt spørgsmål.. -_-*

Og har du nogensinde brugt Cosplayfu.com? ???

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Hvor finder i jeres wig? :3

Indlægaf LiseR » man 19. mar 2012 23:58

No probz :)
Næ, det er et meget, meget relevant spørgsmål :D På Ebay kan man gå ind og se hvilken "rating" sælgeren har, altså hvor mange der har brugt den og hvor mange af dem der har været tilfredse. Høj rating = god sælger hvis ting kommer frem og er som billederne viser.

På andre sider kan man f.eks. google sådan noget som "your experience cosplayfu.com" eller "customer reviews cosplayfu.com".

Jeg har aldrig brugt Cosplayfu, men det er en af de sider jeg tit hører nævnt så mon ikke den er okay. Jeg har købt fra Cosplay Magic engang og det var nogenlunde.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Hvor finder i jeres wig? :3

Indlægaf LiseR » man 19. mar 2012 23:59

INDENFOR Eu kan sælgere bestemt også være nogle snydepelse, så her er det også en god ide at tjekke brugeranmeldelser på nettet før man betaler :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Aabenhuus
Chunin
Chunin
Indlæg: 151
Tilmeldt: tors 18. aug 2011 14:22

Re: Hvor finder i jeres wig? :3

Indlægaf Aabenhuus » tirs 20. mar 2012 09:28

Altså.. Jeg køber primært på eBay, fordi det er billigst og for det meste fin kvalitet ^^
Har brugt cosplayfu før, men det var til at købe et cosplay, og det var i hvert fald fin kvalitet, har overvejet at købe en af deres parykker før, men har ikke fået gjort det endnu xD
Og selv hvis du ikke har paypal, kan du betale som 'gæst', det er det jeg plejer at gøre, fordi jeg ikke har paypal :3
Billede

Brugeravatar
Willow
Jonin
Jonin
Indlæg: 218
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 15:48
Køn: Kvinde

Re: Hvor finder i jeres wig? :3

Indlægaf Willow » tirs 20. mar 2012 12:41

Nu gentager jeg lige nogle af de tidligere indlæg, men jeg vil også lige give mit besyv med.
Jeg bruger også ebay. Og hvis du læser feedback, kan du få en god fornemmelse for, hvad der eventuelt kan opstå af problemer på forhånd. Eksempelvis købte jeg fra en, hvor nogle brokkede sig over shipping-tiden, men der stod tydeligt i beskrivelsen, at der sagtens kunne gå en måned, så det er bare kunder, der ikke har læst beskrivelsen ordentligt. Selv hvis det er en bruger med 1000 positive kommentarer, læser jeg stadigvæk de fem dårlige.
Jeg synes paypal er smart og sikkert. Det er fint med en mellemmand. Men nu fik min far det før mig, så jeg er "opdraget" til, at det er en god metode ;) Jeg føler i hvert fald, det er mere sikkert, end at skulle give fremmede mine kontooplysninger gang på gang. Og det er besværligt, når de kræver, at du scanner dit kontokort ind på computeren. Og så vidt jeg ved, så beskytter ebay dig imod scams? Ret mig, hvis jeg tager fejl. De tager det i hvert fald meget alvorligt, hvis en sælger prøver at snyde dig.
Jeg forstår dog godt, du gerne vil købe inden for Europa. Så kommer der ikke moms og told på, hvilket kan være en sand dræber. Det har folk en tendens til at glemme, når de køber fra USA og Asien. Det er ikke rart pludselig at skulle betale 200 kroner ekstra for en 100 kroner wig. Men du skal ikke købe fra en hjemmeside uden en feedback sektion, medmindre du har fået den anbefalet fra nogle andre. I værste tilfælde kan du forsøge at google dem og se, om der ligger nogle kommentarer andre steder på nettet.
Og nu skal jeg finde på et eller anden originalt og humoristisk i håbet om at fange din interesse, ikke sandt? ... Hvilket pres D:

Brugeravatar
Chobits_kat
Genin
Genin
Indlæg: 64
Tilmeldt: fre 29. apr 2011 19:39

Re: Hvor finder i jeres wig? :3

Indlægaf Chobits_kat » man 26. mar 2012 12:49

Jeg finder for det meste mine wigs på ebay ^w^ Man skal dog holde øje med hvem man køber fra, feadback osv. køber ikke hos sælgere medminde de har mellem 99.5 - 100.00% positive i feadback XD ! ... en lidt nederen måde at købe wigs på ja ^^' men sådan er jeg, vil helst gerne ha at wiggen er fuldstændig perfekt :D ! .... af en eller anden grund ^^'
Tjekker for det meste også alle kommentarer om nøjagtig den wig vil ha i gennem, det nederen er bare man skal tjekke alle feadbacks'ne igennem for at se dem >o< ... så det tager rimelig med tid XD !

Brugeravatar
Ceresu
Chibi
Chibi
Indlæg: 5
Tilmeldt: tors 15. dec 2011 12:00
Køn: Kvinde

Re: Hvor finder i jeres wig? :3

Indlægaf Ceresu » man 26. mar 2012 13:01

Det er lidt forskelligt. Som regel køber jeg fra fm-anime, da deres wigs ind til videre er de bedste jeg har kunnet få fingre i. Ikke de billigeste, men jeg betaler gerne for kvalitet. :3 Derudover har jeg købt hos ebay og cosplayfu, som også var fine. På ebay kommer det jo også an på sælgeren om man får et godt produkt, men jeg synes det er let at skille de gode fra de dårligere sælgere derinde.
Consistency is the last refuge of the unimaginative
~ Oscar Wilde

Brugeravatar
Aimino
Chibi
Chibi
Indlæg: 40
Tilmeldt: tirs 28. jun 2011 18:47
Køn: Kvinde
Geografisk sted: København

Re: Hvor finder i jeres wig? :3

Indlægaf Aimino » man 26. mar 2012 18:13

Tusind tak for alle jeres svar! Nu er der helt sikkert nogle ting, jeg lige skal have tjekket osv :D


Tilbage til "Cosplay"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster