Location forslag (leg&alvor)

Vis dit eget frem eller få gode råd til køb eller syning af Cosplays.
Brugeravatar
Soffy
Chunin
Chunin
Indlæg: 104
Tilmeldt: fre 9. dec 2011 10:13

Location forslag (leg&alvor)

Indlægaf Soffy » tirs 5. jun 2012 14:13

Hejsa! Jeg laver en del cosplays, men har desværre meget få billeder af dem da jeg teknisk set bor i en skov, og er rigtig dårlig til 1) at få fat på en fotograf 2)at finde passende locations til photoshoots.

Så jeg tænkte på at lave en lille "leg" herinde. En person nævner en karakter de cosplayer og hvor de bor (man kan evt. inkludere lidt info om karakteren, ellers kan det googles) og så kan en anden person foreslåe en passende location til et photoshoot. Det kan enten være specifikt som "Botanisk have" eller generelt om "Et sted med masser af blomster". Altså kører det efter tur som ved andre tråde :)

Samtidig kan legen evt. bruges til at finde fotografer til photoshoots. Hvis nu man som fotograf tænker "hmm den kombination af location og cosplay lyder spændende, det kunne jeg godt tænke mig at arbejde med" kan man så sende cosplayeren en pm :)

Brugeravatar
Frost_Gun
Chibi
Chibi
Indlæg: 4
Tilmeldt: man 1. aug 2011 22:03
Køn: Kvinde
Geografisk sted: 2300 København
Kontakt:

Re: Location forslag (leg&alvor)

Indlægaf Frost_Gun » tors 7. jun 2012 17:23

Jeg ved ikke helt om jeg synes legen er en god idé. Det vil sandsynligvis begrænse antallet af posts.

Derimod synes jeg det er en super idé med en tråd dedikeret til gode photoshoot locations!

Så hvad med at man bare poster et billeder per post, med et super foto af cosplay der passer til de omgivelser billedet er taget i, og så en kommentar om hvorfor man synes at det passer sammen.

Her kunne man evt. også skrive hvilke andre typer cosplays der ville være god til et lignende sted, samt hvilket sted i Danmark der kunne minde om det?

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Location forslag (leg&alvor)

Indlægaf nielsm » tors 7. jun 2012 18:07

Omkring lokationer så lavede jeg en anden tråd sidste år: viewtopic.php?f=9&t=150

Brugeravatar
Soffy
Chunin
Chunin
Indlæg: 104
Tilmeldt: fre 9. dec 2011 10:13

Re: Location forslag (leg&alvor)

Indlægaf Soffy » tors 7. jun 2012 22:16

Frost_Gun skrev:Jeg ved ikke helt om jeg synes legen er en god idé. Det vil sandsynligvis begrænse antallet af posts.

Derimod synes jeg det er en super idé med en tråd dedikeret til gode photoshoot locations!

Så hvad med at man bare poster et billeder per post, med et super foto af cosplay der passer til de omgivelser billedet er taget i, og så en kommentar om hvorfor man synes at det passer sammen.

Her kunne man evt. også skrive hvilke andre typer cosplays der ville være god til et lignende sted, samt hvilket sted i Danmark der kunne minde om det?


God idé - så længe det ikke er en bydende nødvendighed at der i forvejen er et cosplaybillede fra stedet for det kan godt være lidt svært at arrangere. Ikke for at disse jyder eller noget, men det virker nogle gange som om Københavnere er lidt mere aktive m.h.t til at finde locations og benytte sig af offentlige rum.

@nielsm - problemet er at det jeg manglede ikke så meget var locations, som at jeg har et par cosplays hvor jeg ikke aner hvor de ville passe ind og derfor gerne ville høre mere specifikke forslag :) (hence trådens titel...)

Jeg har f.eks lige cosplayet Summoner fra Homestuck til SVS og har ingen anelse om hvor det ville være passende at tage billeder af en trans-dimensionel, rebelsk alien-trold med vinger og hans piratkæreste...

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Location forslag (leg&alvor)

Indlægaf SsjGogo » tors 7. jun 2012 22:23

Soffy skrev:
Frost_Gun skrev:Jeg har f.eks lige cosplayet Summoner fra Homestuck til SVS og har ingen anelse om hvor det ville være passende at tage billeder af en trans-dimensionel, rebelsk alien-trold med vinger og hans piratkæreste...


DF's hovedkontor! :D
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Soffy
Chunin
Chunin
Indlæg: 104
Tilmeldt: fre 9. dec 2011 10:13

Re: Location forslag (leg&alvor)

Indlægaf Soffy » søn 10. jun 2012 20:32

SsjGogo skrev:
Soffy skrev:
Frost_Gun skrev:Jeg har f.eks lige cosplayet Summoner fra Homestuck til SVS og har ingen anelse om hvor det ville være passende at tage billeder af en trans-dimensionel, rebelsk alien-trold med vinger og hans piratkæreste...


DF's hovedkontor! :D


Der har jeg faktisk været inde - synes ikke lige bondemalerier og sangbøger er det heeelt rigtige, men sætter pris på forslaget :)

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Location forslag (leg&alvor)

Indlægaf JoaCHIP » man 13. aug 2012 10:05

Det er nu stadigvæk en god idé, synes jeg. :)

Det der tager længst tid, er nok at lave tøjet, så hvis nu nogen cosplayere kommer med en karakter de gerne vil fotograferes som, og evt. lidt info om karakteren, så kan det være at der kom idéer frem.

Det er jo vigtigt med de rigtige omgivelser, hvis et cosplay skal virke ordentligt på et billede.

PS: Husk også lige at nævne hvor i landet, du er.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
ReficulNatas
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2319
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:46
Køn: Kvinde
Geografisk sted: in a world of pure imagination
Kontakt:

Re: Location forslag (leg&alvor)

Indlægaf ReficulNatas » man 13. aug 2012 12:00

Well, Jeg har et Tenth Doctor cosplay fra Doctor Who, som jeg godt kunne tænke mig nogle fancy billeder af..
Jeg kommer fra Randers egnen i Jylland.
Do thou amend thy face, and I'll amend mine life.

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Location forslag (leg&alvor)

Indlægaf JoaCHIP » lør 22. dec 2012 12:33

Jeg stødte lige på et vældigt godt eksempel på, hvorfor jeg mener at location er vigtigt, når man tager billeder af cosplay. Se hvor fint baggrunden passer til hendes kjole, både i stil og farver:

Billede
RYST OG NYD!


Tilbage til "Cosplay"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster