Hvorfor er der så få mandlige cosplayere på scenen?

Vis dit eget frem eller få gode råd til køb eller syning af Cosplays.
*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Hvorfor er der så få mandlige cosplayere på scenen?

Indlægaf *Wish* » fre 13. maj 2011 11:32

Til SVScon så jeg flere mandlige cosplayere gå rundt på connen, men da vi nåede SVScosplayshow, var de alle sammen forsvundet. Der var to drenge på scenen som deltagere i showet. Jeg har lagt mærke til, at det samme gælder til de andre danske conner og har gjort det i nogle år. Der er meget få mandlige cosplayere på scenen.

Hvordan kan det være? Og hvad kan vi som con gøre, for at lokke flere fyre på scenen?
Senest rettet af *Wish* fre 13. maj 2011 11:47, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Hvorfor er der så få mandlige cosplayere på scenen?

Indlægaf SsjGogo » fre 13. maj 2011 11:35

Nu cosplayer jeg ikke selv, og har aldrig prøvet det, så min indsigt er begrænset, men jeg tror måske det skyldes, at fyre i større grad er generte/flove over, at udstille sig selv sådan.

Fra con's side af kunne man holde nogle motiverende taler, således at man fik et lille skub og turde komme på scenen.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Mizyki
Chibi
Chibi
Indlæg: 32
Tilmeldt: tirs 31. maj 2011 01:18
Køn: Kvinde

Re: Hvorfor er der så få mandlige cosplayere på scenen?

Indlægaf Mizyki » tirs 31. maj 2011 01:56

Er enig med kommentaren over min. Jeg kender personligt kun meget få drenge der tør stå på en scene (og som rent faktisk har evnerne til ikke at gøre sig selv til grin - no offense) og de er ikke i anime-miljøet - de er bare folk der godt vil være med i musicals >8D åh ja, og tror mere drenge er inde i anime-miljøet, i forhold til cosplay-miljøet. Plus at dem der er, ofte bliver overtalt af deres veninder/kærester til at cosplaye med dem (:

Brugeravatar
Usk
Chibi
Chibi
Indlæg: 35
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 15:19
Køn: Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hvorfor er der så få mandlige cosplayere på scenen?

Indlægaf Usk » fre 17. jun 2011 20:58

jeg tror at det oftest er fordi at der ikke er mange fyre som har interesse i at konstruere cosplay eller at lave acts. Jeg tror mere at det er det sociale aspekt i cosplay som interesserer fyre.

Dette kan om muligt være fordi at de får en form for opmærksomhed som de ikke har prøvet før, men ikke vil trække den længere.
Redaktør for CosMag.dk

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Hvorfor er der så få mandlige cosplayere på scenen?

Indlægaf Kiwi » man 20. jun 2011 20:32

Jeg var rimeligt aktiv når det kom til skuespil og lignende i skolen. Så hvis det handler om at smøre sig ind i bruncreme, tage en fåreskindsvest på og så ellers synge solo foran et temmelig stort publikum er det: Been there, done that ;-)

Det er dog lang tid siden, og jeg må nok indrømme at jeg ikke ligefrem regner med at skulle cosplaye i den nærmeste fremtid. Jeg har heller aldrig været til en con, så jeg kender ikke miljøet. Men umiddelbart vil jeg tro det kunne hjælpe at de mænd der kan lide at cosplaye gik sammen og lavede en form for positivt gruppepres for at få flere på scenen.

Brugeravatar
Langley
Chibi
Chibi
Indlæg: 10
Tilmeldt: tirs 7. jun 2011 20:30
Køn: Mand
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvorfor er der så få mandlige cosplayere på scenen?

Indlægaf Langley » tors 30. jun 2011 19:11

Jeg tror nærmere det er fordi at vi fyre ikke har den samme lyst til at optræde som piger.. Personligt kan jeg slet ikke forestille mig hvad eller som hvem jeg skulle optræde som, så hvis jeg nogensinde skulle op på en scene skulle det være under en piges instrukser.

Brugeravatar
Usk
Chibi
Chibi
Indlæg: 35
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 15:19
Køn: Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hvorfor er der så få mandlige cosplayere på scenen?

Indlægaf Usk » ons 6. jul 2011 16:03

Langley skrev:Jeg tror nærmere det er fordi at vi fyre ikke har den samme lyst til at optræde som piger.. Personligt kan jeg slet ikke forestille mig hvad eller som hvem jeg skulle optræde som, så hvis jeg nogensinde skulle op på en scene skulle det være under en piges instrukser.


Det var da en underligt generalisering. Jeg har cosplayet mange år, og jeg elsker at være på scenen og være på. Det giver mig et kick.

Så jeg tror ikke at man kan skære alle over en kam.
Redaktør for CosMag.dk

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Hvorfor er der så få mandlige cosplayere på scenen?

Indlægaf SsjGogo » ons 6. jul 2011 16:07

Usk skrev:
Langley skrev:Jeg tror nærmere det er fordi at vi fyre ikke har den samme lyst til at optræde som piger.. Personligt kan jeg slet ikke forestille mig hvad eller som hvem jeg skulle optræde som, så hvis jeg nogensinde skulle op på en scene skulle det være under en piges instrukser.


Det var da en underligt generalisering. Jeg har cosplayet mange år, og jeg elsker at være på scenen og være på. Det giver mig et kick.

Så jeg tror ikke at man kan skære alle over en kam.


Meget enig - nu har jeg ikke cosplayet før, men jeg har optrådt meget med mit band, og det er nu en speciel følelse, at stå på en scene foran andre mennesker..
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Hebi
Kaffoman
Kaffoman
Indlæg: 257
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:40
Køn: Mand

Re: Hvorfor er der så få mandlige cosplayere på scenen?

Indlægaf Hebi » ons 20. jul 2011 13:47

SsjGogo skrev:
Usk skrev:
Langley skrev:Jeg tror nærmere det er fordi at vi fyre ikke har den samme lyst til at optræde som piger.. Personligt kan jeg slet ikke forestille mig hvad eller som hvem jeg skulle optræde som, så hvis jeg nogensinde skulle op på en scene skulle det være under en piges instrukser.


Det var da en underligt generalisering. Jeg har cosplayet mange år, og jeg elsker at være på scenen og være på. Det giver mig et kick.

Så jeg tror ikke at man kan skære alle over en kam.


Meget enig - nu har jeg ikke cosplayet før, men jeg har optrådt meget med mit band, og det er nu en speciel følelse, at stå på en scene foran andre mennesker..


Definationen af en optræden er vel også meget bred. Jeg kan forestille mig at du (SsjGogo) som jurist tit har skulle ''optræde'' til retsmøder, her er der tilsinvis også HELT stille og al opmærksomhed er rettet mod dig. Jeg kan forestille mig af den følelse ikke adskiller sig MEGET fra det at optræde på en scene.

Dette kan vel i og for sig også sammenlignes med at være lærer på gymnasiet, universitetet etc. hvor en stor gruppe menneske fokuserer al opmærksomhed på dig i en længere periode, og din mindste bevægelse bliver fulgt. Selfølgelig kan man så argumentere for at dette er arbejde, derfor rutine og at det derfor ikke føles på samme måde. Men så igen.... Teaterfolk, skuespillere og lign. der har været i branchen i mange år må på et eller andet tidspunkt også føle en form for rutine ved dette. Samme tendens bør gælde for Cosplayere der vel og mærket optræder meget, og TIT.

Og ser vi på skuespiller verdenen, er der en meget ligelig fordeling mellem mandlige og kvindelige skuespillere. Både i form af antal, men også i form af succes historier. Så hvorfor ikke indenfor cosplay verdenen?
''A Dropout Will Surpass a Genius With Hard Work''

Brugeravatar
ILoveCake
Jonin
Jonin
Indlæg: 453
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 17:58
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Køge

Re: Hvorfor er der så få mandlige cosplayere på scenen?

Indlægaf ILoveCake » søn 24. jul 2011 20:59

Jeg ved ikke hvorfor(Jeg er en pige), men det er da interessant at tænke over :/
Story of Leopardess ~


Tilbage til "Cosplay"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster