Hår~ D:

Vis dit eget frem eller få gode råd til køb eller syning af Cosplays.
Brugeravatar
Kanra
Chunin
Chunin
Indlæg: 150
Tilmeldt: ons 2. nov 2011 17:27
Køn: Kvinde

Hår~ D:

Indlægaf Kanra » tors 9. aug 2012 22:26

Okay, uh. Jeg er ikke sikker på om jeg skriver det, det rigtige sted.. Men det dør i ikke af xDD

Okay, jeg har en wig,men jeg har også en lav hårgrænse i nakken + mit hår er meget langt (Går til under brystet) så når jeg tager wig på, tager det så lang tid, og det er som om den ikke dækker bag på og som om den let kan falde af..

Så, jeg ville spørge, er der nogen der ved hvordan man kan hjælpe,og eller skulle jeg klippe mit hår på nogen måde?
DeviantArt / Tumblr: coca-cola-dave /// I just like to draw and I'm lazy. <3

Brugeravatar
Willow
Jonin
Jonin
Indlæg: 218
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 15:48
Køn: Kvinde

Re: Hår~ D:

Indlægaf Willow » tors 9. aug 2012 23:14

Bruger du en wigcap under parykken? :3 Fordi så kan det være svaret på dit problem.
Og nu skal jeg finde på et eller anden originalt og humoristisk i håbet om at fange din interesse, ikke sandt? ... Hvilket pres D:

Brugeravatar
Shihoudani
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1252
Tilmeldt: fre 12. aug 2011 00:26
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Storkøbenhavn, Sjælland
Kontakt:

Re: Hår~ D:

Indlægaf Shihoudani » fre 10. aug 2012 00:51

Altså det er super vigtigt at bruge wig cap under wig, uanset hvor langt hår man har. :) Så sidder den bedre fast på din hoved og er bare rarere at have på.

Men hvis du har langt hår er det også vigtigt at dit hår bliver sat ordentligt op og din wig cap sidder ordentligt på dit hoved, ellers så vil din wig skøjte rundt og sidde dårligt.
I DKos, det danske cosplay magasin som du også kan finde her på siden, er der en rigtig god tutorial i forhold til at sætte langt hår op under wig cap.
Hvis du ikke selv er så god til det, så find en god cosplay partner der vil hjælpe dig med det :) Jeg har også selv ret langt hår, men bliver det sat ordentligt op så kan jeg få selv de strammeste og korte wigs på! Men synes ihvertfald at du skal se tutorialen i DKos.

Håber det hjalp :)
Don't get into an argument with someone who can type faster than you.

Jeg sælger manga, kostumer og anime lige her!

Brugeravatar
Zarsu
Chunin
Chunin
Indlæg: 111
Tilmeldt: fre 8. jul 2011 07:56
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Hår~ D:

Indlægaf Zarsu » fre 10. aug 2012 12:08

Her kan du finde den tutorial, som Shihoudani omtaler :D Det er på side 70-71.

Hvis dit hår fylder rigtig meget er det ikke sikkert at parykken er stor nok til dig (dette problem har folk med store hovedet også). Det er der jo ikke så meget at gøre ved. Men hvis din paryk fx er gul, sort, hvid, rød osv kan du købe spray-hårfarve i Matas (det bliver vasket ud første gang du går i bad) og farve dine nakkehår, så de ikke er så tydelige.

Ellers kan du også prøve at sy en lille kam både forrest og bagerst i din paryk. Disse sættes grundigt fast i dit eget hår når du tager parykken på. Kammene hjælper med, at parykken ikke rykker sig og ikke kryber op bagpå :)

Og som det allerede er nævnt - sørg for at have en wigcap på, det gør det hele meget nemmere for dig.

Brugeravatar
Kanra
Chunin
Chunin
Indlæg: 150
Tilmeldt: ons 2. nov 2011 17:27
Køn: Kvinde

Re: Hår~ D:

Indlægaf Kanra » fre 10. aug 2012 16:31

Jeg bruger wig cap (udover at den er væk..), men har aldrig rigtigt lært hvordan den skulle sættes på, så mange tak ^^ Og tak for den der tutoriall owo <3
- det hjalå en del!
DeviantArt / Tumblr: coca-cola-dave /// I just like to draw and I'm lazy. <3


Tilbage til "Cosplay"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster