Wig eller hår?

Vis dit eget frem eller få gode råd til køb eller syning af Cosplays.
Brugeravatar
Kanra
Chunin
Chunin
Indlæg: 150
Tilmeldt: ons 2. nov 2011 17:27
Køn: Kvinde

Wig eller hår?

Indlægaf Kanra » lør 1. sep 2012 15:31

Jeg er meget langt hår, men jeg over vejer at klippe det kort og farve det blond fordi jeg skal Cosplay Arthur Kirkland (England - Hetalia).

Hvad ville være bedst, wig eller mit hår? ;D
DeviantArt / Tumblr: coca-cola-dave /// I just like to draw and I'm lazy. <3

Brugeravatar
MangaAnimeLover
Jonin
Jonin
Indlæg: 315
Tilmeldt: tors 26. jul 2012 11:45
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Nørresundby
Kontakt:

Re: Wig eller hår?

Indlægaf MangaAnimeLover » lør 1. sep 2012 15:39

Wigs. Ellers står du med et problem, når du skal cosplaye én med lang, mørkt hår bagefter ;)
Billede
Friends are the best. But my friends are even better!

Brugeravatar
Kanra
Chunin
Chunin
Indlæg: 150
Tilmeldt: ons 2. nov 2011 17:27
Køn: Kvinde

Re: Wig eller hår?

Indlægaf Kanra » lør 1. sep 2012 17:27

MangaAnimeLover skrev:Wigs. Ellers står du med et problem, når du skal cosplaye én med lang, mørkt hår bagefter ;)


Jaa.. Men siden at jeg nu ikke skal det xD og fordi ejg gerne vil have den frits.. xD Men ved bare ikke om mit hår kan styles så det ligner hans
DeviantArt / Tumblr: coca-cola-dave /// I just like to draw and I'm lazy. <3

Brugeravatar
MangaAnimeLover
Jonin
Jonin
Indlæg: 315
Tilmeldt: tors 26. jul 2012 11:45
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Nørresundby
Kontakt:

Re: Wig eller hår?

Indlægaf MangaAnimeLover » lør 1. sep 2012 17:30

Hvis du virkelig gerne vil have den frissure, synes jeg, du skal gøre det. Men lad ikke haircuts blive en erstatning for wigs i længden. Det er dyrere, mere besværligt og usundere. Så køb wigs til alle andre cosplays (og en wig til Arthur, når dit eget hår vokser sig længere og ikke længere kan bruges til det) :)
Billede
Friends are the best. But my friends are even better!

Brugeravatar
Kanra
Chunin
Chunin
Indlæg: 150
Tilmeldt: ons 2. nov 2011 17:27
Køn: Kvinde

Re: Wig eller hår?

Indlægaf Kanra » lør 1. sep 2012 17:36

MangaAnimeLover skrev:Hvis du virkelig gerne vil have den frissure, synes jeg, du skal gøre det. Men lad ikke haircuts blive en erstatning for wigs i længden. Det er dyrere, mere besværligt og usundere. Så køb wigs til alle andre cosplays (og en wig til Arthur, når dit eget hår vokser sig længere og ikke længere kan bruges til det) :)
okay, tak :3
DeviantArt / Tumblr: coca-cola-dave /// I just like to draw and I'm lazy. <3

Brugeravatar
ZealCat
Jonin
Jonin
Indlæg: 427
Tilmeldt: søn 13. nov 2011 22:57
Geografisk sted: Wow... Haven't I been here before?? x3
Kontakt:

Re: Wig eller hår?

Indlægaf ZealCat » tirs 4. sep 2012 18:14

Ja wigs er bedre i længden, dog har jeg været nød til at bruge mit eget hår til Kikumaru Eiji (Prince of tennis) og Rin fra Naruto fordi jeg ikke har penge til at købe wigs til de to cosplays og fordi mit hår har haft lignet rimeligt godt :P

men jeg vil også helst have en wig til begge to, fordi jeg har efterhånden alt for langt hår og det er snart for besværligt at sætte xD

Så Wigs kan KLART anbefales :D
Billede
Anime-Planet.com - anime | manga | reviews

Gingeri
Chibi
Chibi
Indlæg: 1
Tilmeldt: tors 11. aug 2011 16:17
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Re: Wig eller hår?

Indlægaf Gingeri » ons 5. sep 2012 09:24

Jeg vil også stemme for wigs :) Så er du sikker på at den blonde farve bliver som du vil have det, og du kan gemme cosplayet væk i et halvt år, og stadig kunne bruge det når du finder det frem, selvom din hårstil skulle være ændret :p
'
Jeg har kun 1 kostume hvor jeg ikke bruger wig, ud af over 20 kostumer, og nu kan jeg ikke klippe mit hår, fordi jeg skal bruge det her på lørdag, xD så en wig er nok den bedste løsning
www.dionza.blogspot.dk

Brugeravatar
UhOhBroia
Chibi
Chibi
Indlæg: 38
Tilmeldt: søn 11. nov 2012 15:08
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Albertslund/Taastrup

Re: Wig eller hår?

Indlægaf UhOhBroia » man 12. nov 2012 13:40

Jeg tror at wig ville være best hvad nu hvis du fortryd de blonde korte hår eller det ikke passede til dig? og det er jo ikke sikkert at det kommer til at ligne din anime figurs hår overhovde.. :)
I dream of frills and laces <3

Brugeravatar
Manna
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man 1. okt 2012 17:52
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sjælland

Re: Wig eller hår?

Indlægaf Manna » man 12. nov 2012 17:56

Hvis du gerne vil have kort blond hår er det ikke noget problem at blive klippet og farvet/bleget. Husk at få det farvet hos en frisør så du kan få erstatning/ny farvning hvis noget skulle gå galt, og kig gerne rundt og få forskellige tilbud da priserne kan variere.
Hans hår ligner ikke noget der skal styles voldsomt, så tror godt du kan gøre det med lidt mousse eller voks. Du kan godt få en frisørs råd til hvilken type produkter der vil virke bedst med dit hår, og bed hende gerne anbefale nogle billigere produkter, frisører har tit nogle særlige produkter der også er lidt dyrere.

Fordelen ved en wig er at du slider mindre på dit eget hår, og du skal ikke betale for klipning og farvning. Det kan godt betale sig at hive pungen frem og i stedet for investere i en god wig der har tykkelse og virker mindre kunstig. Så kan du netop bruge den igen og igen, og du kan stadig tage den på hvis du en dag har lyst til at have kort hår.
~Queen of the night~


Tilbage til "Cosplay"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster