Hjælp mig med mit første cosplay

Vis dit eget frem eller få gode råd til køb eller syning af Cosplays.
P1xas
Chibi
Chibi
Indlæg: 49
Tilmeldt: tirs 28. aug 2012 21:00
Køn: Mand

Hjælp mig med mit første cosplay

Indlægaf P1xas » fre 14. sep 2012 19:44

a
Senest rettet af P1xas tirs 22. okt 2019 18:36, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Hjælp mig med mit første cosplay

Indlægaf nielsm » fre 14. sep 2012 19:55

Stofmaling er nok det bedste.
Du kan købe det i blandt andet Panduro Hobby, og sørg også for at få en pensel eller to (lille + stor) med, hvis du ikke har nogen i forvejen. Spørg ekspedienten for at få et bud på hvor meget maling du skal bruge, det vil være surt at købe for lidt og så måtte stoppe midt i arbejdet.

Start med at vaske skjorten godt og så stryge den. Brug evt. også en fnugrulle til at få resterende småting af, så den er så ren som muligt.

Tegn omridset af dragen med en blyant, farveblyant eller et sy-kridt. Når du er tilfreds med det, så kan du begynde at male. Det kan være at du er nødt til at male dobbelt hvis det ikke dækker fuldstændig, men pas også på at stoffet ikke bliver for stift, det kan det let blive hvis der kommer for meget maling på.

Det er formentlig en god idé at øve dig på en gammel t-shirt før du går i gang med skjorten.


Til kraven og manchetterne (hedder det vist, enden af ærmerne i hvert fald) er det nok bedst at sy ekstra på. Køb noget passende rødt stof og rød tråd i samme farve. Jeg kan dog ikke lige hjælpe dig med et mønster til nogen af de dele... igen, eksperimenter på en gammel t-shirt eller lignende :)

Brugeravatar
MangaAnimeLover
Jonin
Jonin
Indlæg: 315
Tilmeldt: tors 26. jul 2012 11:45
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Nørresundby
Kontakt:

Re: Hjælp mig med mit første cosplay

Indlægaf MangaAnimeLover » lør 15. sep 2012 00:08

Og når du maler dragen på: sørg for, at der ikke er flere lag af skjorten under det lag, du maler på. Og sørg for at have nogle aviser under. For stofmaling går igennem stoffet, så det vil være træls enten at ødelægge stuegulvet eller forsiden af skjorten ;)
Billede
Friends are the best. But my friends are even better!

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Hjælp mig med mit første cosplay

Indlægaf nielsm » lør 15. sep 2012 00:30

Sandt. Det er selvfølgelig bedre at have et hårdt underlag, så er det nemmere at male præcist. Jeg vil foreslå at lægge området du maler oven på et stykke kraftigt pap (eks. bagstykket fra en papir-blok) og lægge det oven på et hårdt bord. Pappet tager malingen, og bordet giver støtten.

Kitty
Jonin
Jonin
Indlæg: 335
Tilmeldt: søn 13. nov 2011 22:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Egebjerg, Ballerup
Kontakt:

Re: Hjælp mig med mit første cosplay

Indlægaf Kitty » lør 15. sep 2012 00:47

nielsm skrev:Sandt. Det er selvfølgelig bedre at have et hårdt underlag, så er det nemmere at male præcist. Jeg vil foreslå at lægge området du maler oven på et stykke kraftigt pap (eks. bagstykket fra en papir-blok) og lægge det oven på et hårdt bord. Pappet tager malingen, og bordet giver støtten.


evt gå ned i nærmeste dagligvare butik, og spørg om du må tage en papkasse, pappet er større, så skal han ikke tænke på at rykke det før malingen er tør :)
Kitty: Hvilken valuta skal man veksle til, når vi skal til SVS?

Brugeravatar
Maru
Genin
Genin
Indlæg: 53
Tilmeldt: tors 1. mar 2012 01:06

Re: Hjælp mig med mit første cosplay

Indlægaf Maru » tirs 18. sep 2012 14:55

Det er også værd at nævne, at man både kan løbe stofmaling til lyst- og mørkt stof. Du skal selvfølgelig gå efter den til lyst.
Og HUSK malingen ikke sidder fast før den er fikseret med et strygejern. Du kan med fordel lægge bagepapir over og under det malede ved strygning.

Og hvor er det sejt ud kaster dig ud i sådan noget som dit første cosplay!
"WARNING: Jumping into toxic waste will NOT give you super powers"

P1xas
Chibi
Chibi
Indlæg: 49
Tilmeldt: tirs 28. aug 2012 21:00
Køn: Mand

Re: Hjælp mig med mit første cosplay

Indlægaf P1xas » tirs 18. sep 2012 20:42

a


Tilbage til "Cosplay"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster