Oh.. my... goodness!?!

Vis dit eget frem eller få gode råd til køb eller syning af Cosplays.
Brugeravatar
Chuchu
Chunin
Chunin
Indlæg: 162
Tilmeldt: tirs 10. apr 2012 23:54
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Ishøj

Re: Oh.. my... goodness!?!

Indlægaf Chuchu » tirs 16. okt 2012 16:23

Umiddelbart vil jeg sige at det er ret respektløst at kritisere de her piger pga. nogle valg de har taget omkring deres udseende. Ligefrem at kalde dem klamme, ulækre osv., det er nok at gå over stregen. At der så er tale om et ekstremt valg, betyder ikke, at man kan kalde dem hvad man vil, for vi ved jo godt alle sammen, at man mere eller mindre ville blive hatet på, hvis man gik hen og kaldte en NATURLIG pige grim og ulækker. Så kan man sige, jamen, naturlige piger vælger ikke hvordan de ser ud, så de kan ikke gøre for, hvis de ikke er helt heldige. Det er stadig dobbeltmoralsk, og jeg synes at folk skal have lov til at gøre ting, de har det godt med, så længe de ikke skader nogen. At de måske skader sig selv til en vis grad, kan diskuteres, men de fungerer, og er glade for det, og det bør folk egentlig bare acceptere. Fordi man bør ikke hate på andres lykke :D

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Oh.. my... goodness!?!

Indlægaf SsjGogo » tirs 16. okt 2012 16:25

Godt én er enig med mig :D juhuu
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Oh.. my... goodness!?!

Indlægaf nodokasa » tirs 16. okt 2012 17:09

Det er så nemt at hade - derfor gør mange det. :)
Jeg synes ikke de er ulækre. Jeg synes bare det er en skam at de rent faktisk kan tjene penge på at se sådan ud, når de ser bedre ud IRL. >_>
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
Manna
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man 1. okt 2012 17:52
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sjælland

Re: Oh.. my... goodness!?!

Indlægaf Manna » tirs 16. okt 2012 22:33

Jeg kommer aldrig til at gå med g-streng, det er simpelthen for ubehageligt. Så hellere hipsters. Og jeg gider ikke at bruge tid på at tage make-up af og på hver dag. Jeg har tit drengeben fordi jeg ikke lige gider at barbare dem, eller andre steder for den sags skyld. Jeg er mere buttet end tynd, og går hellere med gummisko end stilletter. Og jeg kan stadig få opmærksomhed fra det modsatte køn.
Så man behøver ikke se ud som i reklamerne, hvis man udstråler at man er tilfreds med sig selv er man meget flottere end hende str. 0 i miniskirt der hele tiden trækker ned i det bagpå.
~Queen of the night~

Brugeravatar
Chuchu
Chunin
Chunin
Indlæg: 162
Tilmeldt: tirs 10. apr 2012 23:54
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Ishøj

Re: Oh.. my... goodness!?!

Indlægaf Chuchu » tirs 16. okt 2012 23:42

Manna> Det er rigtigt at man bare skal være tilfreds med sig selv, det er egentlig det vigtigste :) om det modsatte køn, eller det samme for den sags skyld, så bryder sig om det eller ej.

Jeg synes dog måske ikke at det er helt fair, at fordi man gør noget ud af sig selv, og gerne vil bruge tid på at lægge makeup osv., så er man total usikker, og går ikke op i andet end hvad andre synes. Jeg siger ikke, at det er det du siger Manna :) jeg synes bare ofte jeg hører folk der måske ikke går så meget op i sig selv, kritisere folk der gør det.

Brugeravatar
Manna
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man 1. okt 2012 17:52
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sjælland

Re: Oh.. my... goodness!?!

Indlægaf Manna » ons 17. okt 2012 11:58

Chuchu - Jeg har egentlig ikke noget imod folk der går med make-up, først når det bliver så overdrevet at man virkelig kan se det. Altså, man kan have meget make-up på og det stadig ser pænt ud, eller man kan have det "forkert" så man f.eks. kan se linjen mellem ansigt og hals tydeligt.. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men jeg har bestemt ingenting imod at folk går op i deres udseende, så længe de føler sig tilpasse med det de laver. Jeg prøvede at tage foundation på en dag uden for cosplay, og det føltes bare så forkert og akavet at jeg vaskede det af med det samme :D
~Queen of the night~

Brugeravatar
Chuchu
Chunin
Chunin
Indlæg: 162
Tilmeldt: tirs 10. apr 2012 23:54
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Ishøj

Re: Oh.. my... goodness!?!

Indlægaf Chuchu » ons 17. okt 2012 12:13

Manna> At der er en linje fra makeuppen, tyder jo bare på, at det er den forkerte farve de bruger, hvilket jeg selv har prøvet - ville da blive meget nedern over, hvis jeg vidste at folk anså mig som værende en dum dulle, bare fordi at jeg prøver mig frem med makeuppen. Hvad angår overdrevet makeup, tja, hvis der er nogen der har det godt med det, og at det gør dem glade for at se sig i spejlet, så kan jeg ikke se hvorfor man skal gå rundt og have noget imod det :) men ja, makeup føles altid lidt mærkeligt, hvis man ikke er vant til at bruge det.

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Oh.. my... goodness!?!

Indlægaf Gama » ons 17. okt 2012 12:55

Psykiske problemer? erm, er nogen af jer psykologer og har snakket med dem? eller gætter vi bare? Må indrømme at jeg bare ser dem som ekstreme cosplayers, og garanteret de ikke har brug for at sidde bag en skærm og kritisere andre :)
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
NekoMaliChan
Jonin
Jonin
Indlæg: 487
Tilmeldt: ons 2. nov 2011 18:47
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Vester Hornum (Mikro by. Hvis i kender den får i et kram!) :D

Re: Oh.. my... goodness!?!

Indlægaf NekoMaliChan » ons 17. okt 2012 23:35

Umiddelbart tænkte jeg "Holy cow, det er godt nok ekstremt det dér!", som jeg vil gætte på er stort set alles reaktion. Men jeg syntes egentlig ikke det er "forkert" at man ændrer sin krop hvis man er utilfreds med den.
Dog syntes jeg, det er forkert på et eller andet plan, det de tøser har gang i. Tænk hvis det blev det nye sammenlingningsgrundlag for alle os andre hunkønsvæsner. Det ville jo være umuligt at leve op til! Jeg føler da personligt at jeg gør ét eller andet forkert, nu da vi snakker om folk der føler sig utilfredse med en B skål. Hell, jeg ville tage til takke med at kunne fylde en A skål ud xD (lol, off topic much?)
Anyways, det får mig på én eller anden måde til at føle mig ekstremt maskulin. Men oh well. Det er deres krop, og de har garanteret ikke gjort det for at få andre til at føle sig forkerte. Men hvis det her bliver en trend kan det blive et stort problem, tror jeg.

Brugeravatar
UhOhBroia
Chibi
Chibi
Indlæg: 38
Tilmeldt: søn 11. nov 2012 15:08
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Albertslund/Taastrup

Re: Oh.. my... goodness!?!

Indlægaf UhOhBroia » man 12. nov 2012 13:37

That's creppy... I couldn't look like that if I tired :S Jeg elsker cosplay men det der er lidt for langt... :#
I dream of frills and laces <3


Tilbage til "Cosplay"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster