Oh.. my... goodness!?!

Vis dit eget frem eller få gode råd til køb eller syning af Cosplays.
Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Oh.. my... goodness!?!

Indlægaf nodokasa » man 15. okt 2012 22:18

SsjGogo skrev:Det interressante er netop de psykiske overvejelser. Hvad fik dem til, at ønske denne drastiske ændring af deres ydre?


Ofte en af to:

1. Et ønske om at ændre sit billede udad til (det vil sige opmærksomhed), for at få det bedre med sig selv.

2. Et ønske om at ændre *noget* (spontanitet) og i øjeblikket fandt på piercinger (fascination med en anden, opnåelse).

Som de fleste andre ting vi gør. ;)
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Oh.. my... goodness!?!

Indlægaf Tanerion » man 15. okt 2012 23:23

MangaAnimeLover skrev:Man kan godt høre, mænd og kvinder har forskelligt syn på skønhed (hos kvinder).
"Would you fuck her?"
"Yes."
"Then you think she is pretty."

MangaAnimeLover skrev:Og jeg forstår ikke, hvorfor (især mænd?) synes, kvinder bliver pænere/frækkere af netop at få lavet nogle kunstige former, der ikke er naturlige.

jeg oplever det sådan at det er kvinderne selv der synes det ser godt ud (ellers ville de jo ikke gøre sådan noget)

ellers skal kvinder som regel ikke høre ret mange mænd rose et bestemt udseende før de hopper med på vognen
da jeg var yngre syntes kvinder næsten det var uhørt at gå i g-streng hvor det nu nærmest er normen
det samme med intimbarbering
derfra bliver det til et ideal hvor de hele tiden forsøger at one-uppe hinanden
jeg ville ærligt talt ønske at i tænkte lidt mere selvstændigt

de kvinder jeg har været mest tiltrukket af i mit liv har faktisk ikke engang brugt makeup
for min skyld behøver i kun at bade :)
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
Is-9
Chibi
Chibi
Indlæg: 11
Tilmeldt: søn 23. okt 2011 00:33
Køn: Kvinde
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Oh.. my... goodness!?!

Indlægaf Is-9 » tirs 16. okt 2012 01:43

Jeg vil lade være med at bruge ord som 'ulækker' eller 'uhyggeligt' til at beskrive de her billeder eller de piger de optræder på dem, for efter min mening er det mest passende adjektiv 'sørgeligt'. Sørgeligt, at to (så vidt jeg ved) sunde og raske piger har fundet det nødvendigt at ændre deres udseende drastisk og permanent for at leve op til et urealistisk ideal der siger at kvinder er 'dukker' der bør ligne idealiserede, abstrakte fremstillinger i plast og på papir. (Der vel og mærke eksisterer i en fantasiverden hvor ting som anoreksi, rygsmerter fra for store bryster og behov for plads til indre organer ikke eksisterer).

Og nej, jeg bryder mig ikke om plastikoperationer under nogen omstændigheder. Operationer er risikable og smertefulde procedurer, der eksisterer for at hjælpe folk der er SYGE - hvis sunde og raske mennesker ønsker at operere deres sunde og raske kroppe er der noget galt med deres selvopfattelse, ikke med deres kroppe. Ved en plastikoperation ændrer man permanent og uopretteligt på kroppen - ribben fjernes, næser ændres til ukendelighed, brystimplantater (fremmedlegemer, der skal skiftes jævnligt og kun kan fjernes hvis man er villig til at få hængebryster til langt ned mellem knæene) indsættes. Piercinger og tatoveringer er til sammenligning kun overfladedekoration - piercingerne kan oven i købet oftest gro sammen igen.

Og så kan man snakke om frit valg mig her og der - men valg eksisterer ikke i et vakuum. Når man som kvinde konstant bombarderes med billeder af 'perfekte' kvinder - store bryster, smal talje, lange tynde ben, etc - og samtidig konstant bliver gjort opmærksom på hvor vigtigt ens udseende er for om mænd (og dermed samfundet som helhed) finder en lækker, tiltrækkende, eller bare acceptabel (se bare hvordan grimme og/eller tykke kvinder bliver angrebet i medierne) og altså værdig til at blive elsket eller i grumme tilfælde blot respekteret som menneske, kræver det en stærk psyke at stå fast på sig selv og sit udseende. Hvis man har dårlig selvtillid, kan det være overordentlig fristende at tage imod tilbuddet om en drastisk fysisk forandring.

Heldigvis ser det ud til at en del af de to pigers usædvanlige udseende er skabt med makeup og photoshop, så forhåbentligt er omfanget af deres operationer trods alt ikke så voldsomt som det kunne se ud til. Jeg håber at de er sunde og raske (desværre ser de begge ud til også at være undervægtige - den rødhåredes ben gør mig i hvert fald en smule bekymret) og at de får et godt liv.

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Oh.. my... goodness!?!

Indlægaf l.mathiasen » tirs 16. okt 2012 01:52

http://sitchnews.com/995/human-barbie-v ... ic-surgery
ud fra de her billeder, tja hvad kan jeg sige, -_-*
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
MuffinMichi
Chunin
Chunin
Indlæg: 145
Tilmeldt: fre 2. dec 2011 09:30
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Undercover på Månen

Re: Oh.. my... goodness!?!

Indlægaf MuffinMichi » tirs 16. okt 2012 02:09

Har egentlig blandet mig udenom her, da jeg synes diskussion var for vild. Men føler jeg bliver nødt til at sige det her

Hun så ret fantastisk ud før. Og gør det ikke efter.

Hendes proportioner er bare fuldstændig forkerte. Hun ligner ikke et rigtigt menneske, og det klæ'r hende ikke.

Jeg er ikke for operationer, men kender flere der har fået lavet noget og synes da ikke at de skal dømmes for det. Men det her... Ved ikke engang hvad jeg skal sige
I can fly. When no one is watching

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Oh.. my... goodness!?!

Indlægaf SsjGogo » tirs 16. okt 2012 13:18

Af ren nysgerrighed, hvordan synes du, at diskussionen var vild - jeg synes, der var mange, saglige betragtninger - men tonen var da ret sober hele vejen igennem? :)

(Mere om vi, inklusive især mig, skræmmer folk fra diskussionen, uden at vi lægger mærke til det)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
MangaAnimeLover
Jonin
Jonin
Indlæg: 315
Tilmeldt: tors 26. jul 2012 11:45
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Nørresundby
Kontakt:

Re: Oh.. my... goodness!?!

Indlægaf MangaAnimeLover » tirs 16. okt 2012 13:45

Tanerion skrev:
MangaAnimeLover skrev:Man kan godt høre, mænd og kvinder har forskelligt syn på skønhed (hos kvinder).
"Would you fuck her?"
"Yes."
"Then you think she is pretty."

MangaAnimeLover skrev:Og jeg forstår ikke, hvorfor (især mænd?) synes, kvinder bliver pænere/frækkere af netop at få lavet nogle kunstige former, der ikke er naturlige.

jeg oplever det sådan at det er kvinderne selv der synes det ser godt ud (ellers ville de jo ikke gøre sådan noget)

ellers skal kvinder som regel ikke høre ret mange mænd rose et bestemt udseende før de hopper med på vognen
da jeg var yngre syntes kvinder næsten det var uhørt at gå i g-streng hvor det nu nærmest er normen
det samme med intimbarbering
derfra bliver det til et ideal hvor de hele tiden forsøger at one-uppe hinanden
jeg ville ærligt talt ønske at i tænkte lidt mere selvstændigt

de kvinder jeg har været mest tiltrukket af i mit liv har faktisk ikke engang brugt makeup
for min skyld behøver i kun at bade :)

Som Is-9 siger, så gør de fleste kvinder meget ud af sig selv for mænds skyld, fordi vi gerne vil føle os tiltrækkende i Jeres øjne.
Det med G-streng og intimbarbering er desuden et modefænomen, ligesom utroligt meget andet ved moderne kvinders udseende. Hvis du laver en undersøgelse om hvor mange mænd, der vil knalde en kvinde med en ordentlig busk mellem benene, så vil du kunne se, at langt de fleste mænd foretrækker, at kvinden er barberet. Derfor barberer kvinder sig, og derfor foretrækker de selv det sådan.

Og noget, som især mændene nok vil benægte, er, at I generelt er mere tiltrukket af kvinder, der bærer make-up i rimelig til høj grad. If you don't believe me; observer folk omkring dig, næste gang du bevæger dig ud på gaden, i byen eller i indkøbscentret. Kig på alle de par, der går sammen, og tæl, hvor mange af de trunter, der har make-up på :P
Billede
Friends are the best. But my friends are even better!

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Oh.. my... goodness!?!

Indlægaf Tanerion » tirs 16. okt 2012 14:23

en ting er intimbarbering og en anden ting er at de er glatbarberede hver eneste gang
ingen har sagt at det behøver være en ordentlig busk blot fordi de ikke er glatbarberede
bare lige frisere det lidt
og du af alle folk bør vide hvor meget forskelligt tøj kvinder har at vælge i
det behøver vel ikke være g-streng hver eneste gang

makeup er BS og det samme er konceptet "mode"
tænk lidt selv i stedet for at gøre som alle andre vil
jeg efterlyser bare lidt originalitet
bare lidt

det må man da forresten give de to piger at de i det mindste er lidt originale :3
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Oh.. my... goodness!?!

Indlægaf SsjGogo » tirs 16. okt 2012 14:36

Er det så os mænd, der er overfladiske - eller er det kvinderne, der savner integritet - idet de bøjer sig for "vores krav".? :D
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
MangaAnimeLover
Jonin
Jonin
Indlæg: 315
Tilmeldt: tors 26. jul 2012 11:45
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Nørresundby
Kontakt:

Re: Oh.. my... goodness!?!

Indlægaf MangaAnimeLover » tirs 16. okt 2012 16:06

Man kunne vel argumentere for begge dele. Fænomenet mode har i sig selv en del at sige, men når mænds præferencer tit og ofte også følger moden, jamen så vil de fleste kvinder jo prøve at følge den, både for at virke tiltrækkende over for mænd, samt at virke "acceptable" over for andre kvinder, hvis meninger faktisk har næsten lige så meget magt over hinanden som mændenes.
Billede
Friends are the best. But my friends are even better!


Tilbage til "Cosplay"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster