Sailor fuku tutorial?

Vis dit eget frem eller få gode råd til køb eller syning af Cosplays.
Brugeravatar
UhOhBroia
Chibi
Chibi
Indlæg: 38
Tilmeldt: søn 11. nov 2012 15:08
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Albertslund/Taastrup

Sailor fuku tutorial?

Indlægaf UhOhBroia » tirs 15. jan 2013 15:37

Hello! ^.^
Jeg er i gang med at cosplaye Chii fra Chobits i hendes skole uniform Billede
Og nu er jeg så kommet til at jeg skal sy hendes sailor fuku, men jeg er ny i faget til cosplay, så jeg er lidt lost om hvordan jeg skal starte, eller overhoved gøre det -_-* Så jeg ville høre om der var nogen der har prøvet at lave en før og hvordan i gjorde det? *_*
Eller bare om i har set et tutorial på nettet et sted. På forhånd tak! :3
I dream of frills and laces <3

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Sailor fuku tutorial?

Indlægaf nielsm » ons 16. jan 2013 01:23

Hmm det er for så vidt ikke en "normal" skoleuniform det der, i hvert fald ikke som de er flest. De fleste pige-uniformer man ser i anime og manga består af en skjorte, jakke og nederdel, mens den i Chobits er en kjole med uniformskrave. Formentlig med lynlås eller knapper på ryggen.

Prøv at kigge efter mønstre til en normal kjole (eng. "dress") der minder om den i formen, og så justere det som det passer. Evt. finde noget til en uniformsskjorte med lignende type krave og forsøge at kombinere dem.
Der skal formentlig også et underskørt til for at få den til at puffe som på billedet.

Brugeravatar
UhOhBroia
Chibi
Chibi
Indlæg: 38
Tilmeldt: søn 11. nov 2012 15:08
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Albertslund/Taastrup

Re: Sailor fuku tutorial?

Indlægaf UhOhBroia » tors 17. jan 2013 15:55

nielsm skrev:Hmm det er for så vidt ikke en "normal" skoleuniform det der, i hvert fald ikke som de er flest. De fleste pige-uniformer man ser i anime og manga består af en skjorte, jakke og nederdel, mens den i Chobits er en kjole med uniformskrave. Formentlig med lynlås eller knapper på ryggen.

Prøv at kigge efter mønstre til en normal kjole (eng. "dress") der minder om den i formen, og så justere det som det passer. Evt. finde noget til en uniformsskjorte med lignende type krave og forsøge at kombinere dem.
Der skal formentlig også et underskørt til for at få den til at puffe som på billedet.


Okay tak for hjælpen! ;)
I dream of frills and laces <3


Tilbage til "Cosplay"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster