Cosplay Projekt - Ny!

Vis dit eget frem eller få gode råd til køb eller syning af Cosplays.
Brugeravatar
Feans
Chibi
Chibi
Indlæg: 8
Tilmeldt: man 6. maj 2013 19:40

Cosplay Projekt - Ny!

Indlægaf Feans » ons 15. maj 2013 22:07

Hej :D

Jeg har endelig fundet overskudet og energien til at prøve at lave et cosplay, og endda også mit første! Men jeg har fundet ud af dette nok bliver en større projekt og vil gerne spørge efter al den hjælp jeg kan få :D
Den fantastiske person jeg skal cosplay er Chariot fra Black Rock Shooter. So much fan-gasm!
Spoiler: vis
Billede
Billede


Hænderne og kronen er sådan set ordnet, og jeg er ved at kigge på wigs. Nogen gode ideer til "hjulene" og hvilken stof type osv? Kom rask kom glad, bliver glad for al hjælp! :D

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Cosplay Projekt - Ny!

Indlægaf nielsm » ons 15. maj 2013 23:21

Du skal måske overveje om du vil lave hjul-skoene autentisk, hvor de kommer til at fungere som stylter (kan du holde balancen?), eller snyde og bruge dem som dybe sko hvor dine fødder er meget nærmere jorden.

Hvis du vil lave dem autentisk skal de jo kunne bære din vægt, og så er det nemmeste materiale at bruge nok træ, i hvert fald til de bærende dele. Dekorationer kan du så lave i skum eller papmaché. Ulempen her er at det bliver tungt at gå rundt i.

Hvis du "snyder" kan du slippe for at lave en kraftig konstruktion der skal bære dig, og nøjes med noget simplere.

Brugeravatar
Feans
Chibi
Chibi
Indlæg: 8
Tilmeldt: man 6. maj 2013 19:40

Re: Cosplay Projekt - Ny!

Indlægaf Feans » lør 1. jun 2013 14:10

Jeg tror jeg kommer til at lave dem simple - ligesom et par støvler og så skal jeg ellers bare finde ud af at konstruere dem :) Jeg har set nogen gøre brug af nogen slags låg til at lave siderne?

NYT SPØRGSMÅL NYT SPØRGSMÅL NYT SPØRGSMÅL

Hvor ville man normalt købe kontaktlinser henne? :O bruger folk nogen specielle sider? :)

Brugeravatar
Sneffe
Kage
Kage
Indlæg: 788
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 00:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Cosplay Projekt - Ny!

Indlægaf Sneffe » lør 1. jun 2013 16:32

Jeg er på ingen måde ekspert på dette område, men jeg vil referere til den tutorial som Gintoki har lavet netop vedrørende dette emne "http://www.animanga.dk/forum/viewtopic.php?f=38&t=2086"

Håber at tutorialen fra Gintoki kan hjælpe ^^

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Cosplay Projekt - Ny!

Indlægaf nielsm » lør 1. jun 2013 16:53

Sneffe skrev:Jeg er på ingen måde ekspert på dette område, men jeg vil referere til den tutorial som Gintoki har lavet netop vedrørende dette emne "http://www.animanga.dk/forum/viewtopic.php?f=38&t=2086"

Håber at tutorialen fra Gintoki kan hjælpe ^^

Det er så ikke Gintoki der har skrevet den, men Chobits_kat. Den stod dog i Gintokis navn siden han flyttede den fra den gamle Tutorials sektion på siden til Tutorials forummet :)
Jeg har ændret indlægget nu så det korrekt står i Chobits_kats navn i stedet.

Brugeravatar
Feans
Chibi
Chibi
Indlæg: 8
Tilmeldt: man 6. maj 2013 19:40

Re: Cosplay Projekt - Ny!

Indlægaf Feans » lør 1. jun 2013 20:54

Jeg har allerede haft set den post og søgt for nogle gule kontaktlinser men der ser ikke ud til at jeg kan finde nogen o.ò

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Cosplay Projekt - Ny!

Indlægaf nielsm » lør 1. jun 2013 21:06

En anden mulighed for farvede kontaktlinser er at prøve en normal optiker. Det bliver selvfølgelig dyrere end at købe fra et sted på nettet, og udvalget er måske ikke så varieret i farver og evt. mønstre, men på den anden side kan du så også være sikker på du får noget i god kvalitet samt professionel vejledning. (Og du kan helt sikkert få nogen med korrekt styrke, hvis du har brug for det.)

Brugeravatar
Sneffe
Kage
Kage
Indlæg: 788
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 00:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Cosplay Projekt - Ny!

Indlægaf Sneffe » lør 1. jun 2013 22:01

nielsm skrev:
Sneffe skrev:Jeg er på ingen måde ekspert på dette område, men jeg vil referere til den tutorial som Gintoki har lavet netop vedrørende dette emne "http://www.animanga.dk/forum/viewtopic.php?f=38&t=2086"

Håber at tutorialen fra Gintoki kan hjælpe ^^

Det er så ikke Gintoki der har skrevet den, men Chobits_kat. Den stod dog i Gintokis navn siden han flyttede den fra den gamle Tutorials sektion på siden til Tutorials forummet :)
Jeg har ændret indlægget nu så det korrekt står i Chobits_kats navn i stedet.


... Det giver også meget mere mening xD

Brugeravatar
smile
Ungdoms Projektleder
Ungdoms Projektleder
Indlæg: 216
Tilmeldt: tirs 21. aug 2012 18:17
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Taastrup

Re: Cosplay Projekt - Ny!

Indlægaf smile » lør 1. jun 2013 22:14

Jeg har købt mine linser fra pinkyparadise.com, og jeg har i hvert fald været meget tilfreds med de linser, jeg har fået derfra! :)
Bøh!

Brugeravatar
Zarsu
Chunin
Chunin
Indlæg: 111
Tilmeldt: fre 8. jul 2011 07:56
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Cosplay Projekt - Ny!

Indlægaf Zarsu » lør 1. jun 2013 23:48

Der er anmeldelser af forskellige gule-ish kontaktlinser i DKos' forskellige magasiner, som du kan læse online her :)

Ellers så synes jeg personligt at "Twilight" linser i gul ser vildt fedt ud.


Tilbage til "Cosplay"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster