Når en figur har forskellige farver hår...

Vis dit eget frem eller få gode råd til køb eller syning af Cosplays.
Lemogera
Chunin
Chunin
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26

Når en figur har forskellige farver hår...

Indlægaf Lemogera » tors 2. jun 2011 03:01

... alt efter om man kigger i animen eller mangaen, hvilken farve vælger i så? ^^

Jeg har lige selv stået over for det valg, da jeg opdagede at den figur jeg ville cosplaye havde en anden hårfave i animen end i mangaen. I mangaen er den meget mørk brun, næsten sort, og i animen viste det sig at den var en nærmest lilla farve.
Jeg endte dog med at vælge den sortbrune fordi det er den farve jeg er van til, og fordi jeg godt kan lig at forsøge at gøre figurene mere naturlige, fremfor tegneserie-agtige - hvis det så ellers giver mening.

Hvad med jer? Hvad ville i vælge? Ville i gå efter den farve i tror figuren er mest kendt med? Den i bedst kan lide? Eller noget helt andet?

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Når en figur har forskellige farver hår...

Indlægaf nielsm » tors 2. jun 2011 04:47

Ikke decideret et svar, men måske alligevel relevant.

Jeg mener at frøken Takahashi en gang har sagt at pige-Ranma ikke faktisk har rødt hår, men kun bliver tegnet sådan så det er lettere for læseren/seeren at kende forskel. Ranma skulle så faktisk have sort hår uanset ham eller hende. (Tidlige farvetegninger viser også pige-Ranma med en ny hårfarve hver gang, rød blev vist først rigtig standardiseret da serien blev animeret.)

Brugeravatar
mikael
Genin
Genin
Indlæg: 98
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:32
Køn: Mand
Geografisk sted: danmark

Re: Når en figur har forskellige farver hår...

Indlægaf mikael » tors 2. jun 2011 08:51

Hårfarven er ofte et karakter træk der skifter mest mellem anime og manga, da det både gør personen lettere at genkende og er med at skabe personens identitet. Især det med at genkende en person er nok vigtigt for en cosplayer, og anime versionen er ofte den mest kendte version (f.eks, mange ville have sværere ved at genkende Yuki Nagato fra Haruhi Suzimiya, med hendes originale brune hår, og netop pige-ranma med sort hår ville nogen nok syntes virkede forkert).

Brugeravatar
Cazmill
Chibi
Chibi
Indlæg: 44
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Lyngby
Kontakt:

Re: Når en figur har forskellige farver hår...

Indlægaf Cazmill » tors 2. jun 2011 09:55

Her er så mine erfaringer netop med pige-Ranma's hårfarve.

Det er rigtig nok at Takahashi startede med at lave begge køn med sort hår. Men jeg vænnede mig ret hurtigt til tanken om at det var rødt. Og jeg opfattede derfor hendes/hans "rigtige" hårfarve som rød. Desuden var det den eneste måde at vise at jeg blev forvandlet fra en dreng til en pige på scenen. Med mindre jeg havde lavet nogle bryster der lige pludselig kom frem af ingenting <.<

Dog har jeg planer om på et tidspunkt at lave cosplay Ranma i et outfit, som kun optræder i mangaen. Der findes godt nok et enkelt billede i anime-version, men episoden blev aldrig animeret. Så der har jeg planer om at bruge den originale hårfarve fra mangaen.

Så mit svar er, at det kommer lidt an på hvad man har lyst til. Men hvis man cosplayer sammen med andre ville jeg personligt synes det var fedt, hvis gruppen enten cosplayede fra mangaen eller animeen. Og altså ikke blandede det sammen. Men det er jo igen smag og behag ^^

Brugeravatar
Svanefrost
Chunin
Chunin
Indlæg: 183
Tilmeldt: ons 25. maj 2011 16:34

Re: Når en figur har forskellige farver hår...

Indlægaf Svanefrost » fre 3. jun 2011 09:28

Et godt eksemple på det er Kirakishou fra Rozen Maiden. Hun har en meget kort cameo i animeen, hvor hun har hvidt hår og en lyserød kjole. I mangaen, hvor hun rent faktisk er med, er hun set med enten hvidt hår+hvid kjole, lyserødt hår+hvid kjole eller lyserødt hår+lyserød kjole, så der er en del at vælge imellem :O Personligt foretrækker jeg dog lyserødt hår+hvid kjole, da det er den jeg synes, man ser flest af (og derfor måske er mere "officiel" end de andre) og så synes jeg bare, det er pænest :p
Her er siden om Kirakishou fra Rozen Maiden Wiki, hvor man både kan se manga versionen og hendes cameo i animeen - der er stor forskel! http://rozenmaiden.wikia.com/wiki/Kirakishou
Dette er en signatur :>

Brugeravatar
Lunch
Genin
Genin
Indlæg: 97
Tilmeldt: fre 20. maj 2011 17:25
Køn: Kvinde
Kontakt:

Re: Når en figur har forskellige farver hår...

Indlægaf Lunch » lør 4. jun 2011 12:32

^ Præcis~

Jeg tror, at det er sjældent, man kun skal vælge mellem forskellige farver hår. De fleste (hvis ikke alle) karakterer har en masse ikke-så-veldefinerede detaljer/farver.. og derfor er det så vigtigt, at man ikke kun fokuserer på kun ét billede.

Hvis man har svært ved at bestemme, er det en god ide at søge andre cosplayere og se, hvad de har fundet på. Selv ville jeg nok gå efter noget i midten (manga/anime) eller en klar anime-stil - dog uden neonfarver. :)
Billede


Tilbage til "Cosplay"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster