Præmier og kategorier til cosplayshows

Vis dit eget frem eller få gode råd til køb eller syning af Cosplays.
Brugeravatar
noesmos
Genin
Genin
Indlæg: 66
Tilmeldt: søn 10. jul 2011 20:21
Geografisk sted: silkeborg

Re: Præmier og kategorier til cosplayshows

Indlægaf noesmos » man 25. jul 2011 22:52

SsjGogo skrev:vi kæmper med at lave et rating system, således at man kan stemme engang og kun i en vis periode, og at upload af billeder til konkurrencen kun kan ske i en vis periode.


omkring uploade billeder der kun kan ses i en vis periode er det så ikke bare at lave en tråd hvor man kan deltage i og når konkurrencen er slut sletter man da bare tråden eller havde du tænkt dig der skulle være mere fancy over det ???

Brugeravatar
ReficulNatas
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2319
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:46
Køn: Kvinde
Geografisk sted: in a world of pure imagination
Kontakt:

Re: Præmier og kategorier til cosplayshows

Indlægaf ReficulNatas » ons 27. jul 2011 12:18

Hvad med nøgleringe?
Onigiri'en oppe i toppen er sød; den kunne i godt få lavet et par nøgleringe med evt?
Do thou amend thy face, and I'll amend mine life.

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Præmier og kategorier til cosplayshows

Indlægaf Gintoki » ons 27. jul 2011 13:54

ReficulNatas skrev:Hvad med nøgleringe?
Onigiri'en oppe i toppen er sød; den kunne i godt få lavet et par nøgleringe med evt?

Angående animanga onigirien, så har vi faktisk nogle planer med den. Hvad finder i jo ud af ;)
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Præmier og kategorier til cosplayshows

Indlægaf *Wish* » ons 27. jul 2011 14:01

Jeg har faktisk en halskæde med en onigiri. ^^ Men nøglering er nok bedre, da det kan bruges af begge køn.

Brugeravatar
Soffy
Chunin
Chunin
Indlæg: 104
Tilmeldt: fre 9. dec 2011 10:13

Re: Præmier og kategorier til cosplayshows

Indlægaf Soffy » ons 2. maj 2012 09:18

Synes lige jeg vil vække denne debat til live, da jeg sidste år til J-popcon oplevede noget der undrede mig meget:

Virkelig, virkelig få kategorier.

Jeg synes det er et problem at der udover kvalifikationerne til WCS&ECG kun var priser for J-popcon Award, Bedste gruppe, Bedste musikc og Publikums favorit. Især var Bedste Gruppe et problem da man for at vinde denne skal være mindst 3 personer på scenen - dette krav opfyldte kun 2 grupper og den ene vandt kvalifikationen til ECG XD Perosnligt synes jeg der også skulle have været en "Best duo" da mange gode grupper blev lidt overset. Samtidig ville det have været rart at adskille "Best craft" fra J-popcon Award, havde indtryk af at de var lidt det samme Men på den anden side sikrer færre kategorier en højere standard, så det er vel et valg mellem pest og kolera...

Brugeravatar
Zarsu
Chunin
Chunin
Indlæg: 111
Tilmeldt: fre 8. jul 2011 07:56
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Præmier og kategorier til cosplayshows

Indlægaf Zarsu » ons 2. maj 2012 11:41

Soffy skrev:Jeg synes det er et problem at der udover kvalifikationerne til WCS&ECG kun var priser for J-popcon Award, Bedste gruppe, Bedste musikc og Publikums favorit. Især var Bedste Gruppe et problem da man for at vinde denne skal være mindst 3 personer på scenen - dette krav opfyldte kun 2 grupper og den ene vandt kvalifikationen til ECG XD Perosnligt synes jeg der også skulle have været en "Best duo" da mange gode grupper blev lidt overset. Samtidig ville det have været rart at adskille "Best craft" fra J-popcon Award, havde indtryk af at de var lidt det samme Men på den anden side sikrer færre kategorier en højere standard, så det er vel et valg mellem pest og kolera...

Jeg kunne ikke være mere enig! Det var virkelig svært at fordele priserne til J-Popcon 2011's cosplay show pga de få priser, der var at uddele..

Jeg savnede virkelig kategorier som "Best Craft" og "Best Laugh" til J-Popcon.
De grupper, der blev sendt til WCS/EC/ECG vandt jo ikke alene på kvaliteten af deres kostumer - det var lige så meget selve act'et, der spillede ind. Så synes ikke disse priser kan afløse Best Craft :/

Og Best Laugh er bare en obligatorisk kategori, i min øjne, da danskerne er ekstremt gode til at lave virkelig sjove act's. Hvorfor skal humor ikke belønnes, når det skal belønnes at man kan stå 3 mennesker på scenen (Best Group)?

En kategori jeg også synes de fleste conventions skulle have er "Best Newcomer(s)". Jeg synes det er fedt når der er en kategori for dem, der tør stille sig op på scenen for første gang :)


Jeg tror ikke flere kategorier vil forringe kvaliteten af et cosplay show - jeg tror tværtimod det vil opmuntre folk til at gøre deres bedste.

Og helt personligt vil jeg hellere se et virkelig sjovt act med mindre gode kostumer, end et virkelig kedeligt act med super flotte kostumer.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Præmier og kategorier til cosplayshows

Indlægaf SsjGogo » ons 2. maj 2012 11:50

Det kan jo være, at nogle fra J-popcon arrangører-gruppen kan forholde sig til det ovenstående, og iøvrigt meget fine, input? :)
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Cosplay"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster