Præmier og kategorier til cosplayshows

Vis dit eget frem eller få gode råd til køb eller syning af Cosplays.
*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Præmier og kategorier til cosplayshows

Indlægaf *Wish* » tirs 7. jun 2011 13:18

Hvor meget går I op i, hvilke kategorier man kan vinde i en cosplaykonkurrence? Når I bestemmer jer for at deltage, tænker I så på, hvilke kategorier, I helst vil vinde? Hvis I gør, hvilke drejer det sig så om? Og er der nogen kategorier I savner?

Siden J-Popcon afholdt landets første cosplaykonkurrence (så vidt jeg ved), har præmierne varieret rigtig meget. Igennem tiden har man til cosplaykonkurrencer i Danmark kunnet vinde merchandise, penge, rejser, diplomer og trofæer. Hvad vil I helst vinde, og hvor meget tænker I over, hvad præmierne er?

Eller er alt det her med præmier og kategorier egentlig lige meget for jer?

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Præmier og kategorier til cosplayshows

Indlægaf LiseR » tirs 7. jun 2011 13:32

Jeg synes det er rart med kategorier, fordi de giver mulighed for at flere kan vinde noget, også selv om deres evner og dermed sceneudtryk er vidt forskellige. Man kan have et halvdårligt cosplay og en super fed sketch, og vinde "Sjoveste", eller man kan have det fede cosplay men måske bare danse en dans, og alligevel vinde.

Jeg vil helst vinde æren (egentlig er jeg glad bare for at stå på en scene og skabe mig fjollet), men merchandise, penge og rejser er også helt cool - bare man vinder noget er det ligemeget hvad :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Lemogera
Chunin
Chunin
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26

Re: Præmier og kategorier til cosplayshows

Indlægaf Lemogera » ons 15. jun 2011 23:32

Jeg syntes der skal laves flere helt anderledes cosplay konkurrencer med fokus på craftmanship i stedet for skits :D

Men ellers, så er det meget nice at der er lidt forskellige kategorier at vinde, så alle har en chance for at vinde noget, selvom deres sy-evner ikke er de bedste eller man ikke er professionel danser/sanger.
Nu skal jeg først deltage i mit første cosplay show her til Genki, og der kiggede jeg egentligt ikke rigtigt efter hvilke kategorier man ku vinde, men var bare glad for at nogen gad have mig med på scenen XD Jeg har gerne ville på scenen rigtig længe, men mange af mine cosplay venner lider tilsyneladende at scene skræk, og jeg var alligevel ikke modig nok til at stille mig op på scenen selv, når det er første gang. ^^'

Angående præmier, så ville jeg, hvis jeg vandt, bare gerne have noget med mit navn på der beviser at jeg har vundet. Om det er et trofæ eller et diplom er ret lige meget for mig, det ville stadig være den vigtigeste del af præmien for mig^^ Også syntes jeg det var ret nice da nogen af præmierne var gavekort til en stofbutik. Merchandice må da også være nice at få, men det ville være ret trist hvis det hele var fra serier man ikke kendte eller ikke kan lig ^^'

Brugeravatar
ReficulNatas
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2319
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:46
Køn: Kvinde
Geografisk sted: in a world of pure imagination
Kontakt:

Re: Præmier og kategorier til cosplayshows

Indlægaf ReficulNatas » man 25. jul 2011 12:41

Frem for merchandise kunne man måske få et gavekort til en af de boder der alligevel er på connen?
I sådan et tilfælde er man mere sikker på at få noget som man kan bruge ^^

Jeg kender personen der vandt SVScons musik quiz i 2010, og selvom han fandt det meget morsomt, kunne han ikke lige se hvad han skulle med et tokyo mew mew våben i plast som præmie :p Han endte vist med at give det til en niece ^^

Men gavekort og/eller et diplom er umiddlebart mine bedste bud, da man derved rammer så bredt som muligt ^^
Do thou amend thy face, and I'll amend mine life.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Præmier og kategorier til cosplayshows

Indlægaf SsjGogo » man 25. jul 2011 12:50

Gider i måske fortælle, hvad I kunne tænke jer af gaver, såfremt vi lavede en "Månedens Cosplay" konkurrence på animanga? :)

"Alt med måde". :D
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
ReficulNatas
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2319
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:46
Køn: Kvinde
Geografisk sted: in a world of pure imagination
Kontakt:

Re: Præmier og kategorier til cosplayshows

Indlægaf ReficulNatas » man 25. jul 2011 13:03

Meh, så kunne i lave en "månedens vinder" hvor billedet måske kommer op på forsiden? ^^
Do thou amend thy face, and I'll amend mine life.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Præmier og kategorier til cosplayshows

Indlægaf SsjGogo » man 25. jul 2011 14:52

ReficulNatas skrev:Meh, så kunne i lave en "månedens vinder" hvor billedet måske kommer op på forsiden? ^^


Det kommer i alle tilfælde, men vi tænkte på, at give en lidt større gave, hvis nu at diverse aktører gerne vil sponsorere lidt. Måske en dvd-film, Animanga tshirt, rejse med alt inkluderet til Japan (not). :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
noesmos
Genin
Genin
Indlæg: 66
Tilmeldt: søn 10. jul 2011 20:21
Geografisk sted: silkeborg

Re: Præmier og kategorier til cosplayshows

Indlægaf noesmos » man 25. jul 2011 15:29

fed ide med animaga's egen cosplay konkurrence men jeg vil sige at en gang om månedet er for tit ._. jeg tænker folk kører trætte hvis de skal forberede et cosplay til hver måned :/

måske hver anden måned til min smag. så kan præmierne bare bliver dobbelt så store ^_^

Brugeravatar
ReficulNatas
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2319
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:46
Køn: Kvinde
Geografisk sted: in a world of pure imagination
Kontakt:

Re: Præmier og kategorier til cosplayshows

Indlægaf ReficulNatas » man 25. jul 2011 15:56

noesmos skrev:fed ide med animaga's egen cosplay konkurrence men jeg vil sige at en gang om månedet er for tit ._. jeg tænker folk kører trætte hvis de skal forberede et cosplay til hver måned :/

måske hver anden måned til min smag. så kan præmierne bare bliver dobbelt så store ^_^



Er enig med noesmos, og synes at en animanga t-shirt lyder eminent ^^
Do thou amend thy face, and I'll amend mine life.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Præmier og kategorier til cosplayshows

Indlægaf SsjGogo » man 25. jul 2011 15:58

noesmos skrev:fed ide med animaga's egen cosplay konkurrence men jeg vil sige at en gang om månedet er for tit ._. jeg tænker folk kører trætte hvis de skal forberede et cosplay til hver måned :/

måske hver anden måned til min smag. så kan præmierne bare bliver dobbelt så store ^_^


God pointe, måske skulle "Månedens" blot streges ud og være "Cosplay Konkurrence". I forhold til det kan jeg oplyse, at vi kæmper med at lave et rating system, således at man kan stemme engang og kun i en vis periode, og at upload af billeder til konkurrencen kun kan ske i en vis periode.
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Cosplay"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster