Godots briller?

Vis dit eget frem eller få gode råd til køb eller syning af Cosplays.
Brugeravatar
Madsjen
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1054
Tilmeldt: fre 8. jul 2011 00:57
Køn: Mand
Geografisk sted: tårnby, sjæland, danmark, europa, jorden, mælkevejen, universet :D

Godots briller?

Indlægaf Madsjen » fre 8. nov 2013 23:52

goddag cosplayere af alle former :) jeg tror at jeg har fundet mieg et cosplay som jeg kan lægge kræfter med: Godot fra Pheonix Wright serien

mit eneste problem ligger i hans briller/visir/ google/whatever... jeg har ingen anelse om hvor jeg skal starte, så hvis i har en eller anden fantastisk idé tager jeg glædeligt imod

han ser således ud: Billede
og et bedre syn på hans visir: Billede

tak på forhånd ^_^
Nothing to see here...

Move along!

Brugeravatar
Shihoudani
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1252
Tilmeldt: fre 12. aug 2011 00:26
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Storkøbenhavn, Sjælland
Kontakt:

Re: Godots briller?

Indlægaf Shihoudani » lør 9. nov 2013 00:54

Først og fremmest: Har du tænkt dig at du skal kunne se ud af dem eller ej? For det ville være nemt nok at lave hvis nej, men hvis ja så har jeg desværre ingen bud. :/
Don't get into an argument with someone who can type faster than you.

Jeg sælger manga, kostumer og anime lige her!

Brugeravatar
Madsjen
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1054
Tilmeldt: fre 8. jul 2011 00:57
Køn: Mand
Geografisk sted: tårnby, sjæland, danmark, europa, jorden, mælkevejen, universet :D

Re: Godots briller?

Indlægaf Madsjen » lør 9. nov 2013 07:50

allerhelst ville jeg kunne se ud af dem, men hvis det bliver et problem kan jeg nok finde ud af noget med ikke at kunne se ^_^
Nothing to see here...

Move along!

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Godots briller?

Indlægaf nielsm » søn 10. nov 2013 00:37

Jeg tror du kan bruge noget rød plastikfolie, hvis det er lige det rigtige sted mellem gennemsigtigt og ikke, så skulle forskellen i mængden af lys der kommer ind på dine øjne gøre at du godt kan se (lidt) ud men det vil virke ugennemsigtigt udefra.

Til selve "stellet" ved jeg ikke helt, du bør nok lave noget der holder formen så godt som muligt. Måske kan du få 3D-printet det i plastik, slibe det en smule til en tilstrækkelig ensartet overflade og så male (spraymaling nok?) med noget metalfarve.

Du bør nok også have en art skumgummi rundt i kanten, dels for at gøre det behageligere at gå med, og dels for at lukke lys fra kanterne ude (i forhold til den første del).

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Godots briller?

Indlægaf LiseR » man 11. nov 2013 12:16

Rød plastfolie, eller kraftigt plast, eller tyndt plexiglas. Kig i byggemarkedet :)
Du kan godt lave hele brillen i liggeunderlag og male den. Du kan også lave det inderste af liggeunderlag/skum (tænk dykkerbriller), og det yderste med wonderflex.
(Wonderflex er et plastmateriale der kan varmes op og formes.)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.


Tilbage til "Cosplay"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster