Hjælp vedrørende cosplay (For dummies)

Vis dit eget frem eller få gode råd til køb eller syning af Cosplays.
Brugeravatar
Etex
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1414
Tilmeldt: man 9. maj 2011 13:03
Køn: Mand
Geografisk sted: Den sjovt nok ikke så religiøse by Præstø

Hjælp vedrørende cosplay (For dummies)

Indlægaf Etex » man 11. nov 2013 21:19

Hey, længe siden. Jeg har absolut ikke forladt miljøet, men jeg har ikke haft den store interesse i fora på det seneste. Men nu hvor jeg har brug for hjælp, kommer jeg lidt krybende tilbage, så at sige xD

Jeg er igang med at planlægger mit første hjemmelavede cosplay, men er stødt ind i nogle problemer. Jeg prøver på at få lavet et cosplay af Takumi fra Dragon Drive.
http://a.mtcdn.com/manga/p/3865/54069/1.jpg

Først og fremest: Hans hat / pandebånd. Det ser ud til at være lavet af en form for brun læder. Hvor kan jeg skaffe materialler til at lave sådan én?

Har fundet en trøje som jeg godt kan bruge, men den er rød / hvid i stedet for rød / gul. Har fået at vide, at jeg bare kan farve den gul, da det ikke vil påvirke den røde farve. Men vil gerne lige spørge noge tilråds først ;P
http://www.ebay.com/itm/NYC-Long-Sleeve-PUNK-Emo-mime-Stripe-Striped-Shirt-Red-White-Mens-S-M-L-XL-/360587025701

På forhånd tak ^^
Me: I can't wait for my post number 1111. *At post number 1112* FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF..... UCK! (Me so raging :P)

Brugeravatar
Manna
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man 1. okt 2012 17:52
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sjælland

Re: Hjælp vedrørende cosplay (For dummies)

Indlægaf Manna » tirs 12. nov 2013 19:57

Hvad angår læder til hatten, så kan du måske være heldig at finde noget kunstlæder i en stofbutik, det er lidt billigere end rigtig læder :) Og så skal du være opmærksom på at det kan være svært at sy i med maskine, men spørg i butikken hvad de vil anbefale at du gør.
Hvad angår trøjen, så tror jeg godt du kan male den hvide del gul, men det skal være med stofmaling eller meget præcis med stoffarve, for jeg tror den vil gå ind og ændre nuancen i det røde hvis du bare giver den en vask med gul stoffarve. Igen, prøv at spørge i din stofbutik hvad de vil anbefale :)
~Queen of the night~

Brugeravatar
Etex
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1414
Tilmeldt: man 9. maj 2011 13:03
Køn: Mand
Geografisk sted: Den sjovt nok ikke så religiøse by Præstø

Re: Hjælp vedrørende cosplay (For dummies)

Indlægaf Etex » tirs 12. nov 2013 22:55

Mange tak ^^ Jeg vil se om jeg kan finde en stofbutik som fører kunstlæder, når jeg skal til København. Håber at jeg kan få det færdigt til J-Popcon næste år =P

Jeg skriver bare igen, hvis der er mere jeg ikke kan finde ud af (Det er der sgu nok xD)
Me: I can't wait for my post number 1111. *At post number 1112* FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF..... UCK! (Me so raging :P)


Tilbage til "Cosplay"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster