Hjælp til Wig ^^

Vis dit eget frem eller få gode råd til køb eller syning af Cosplays.
Brugeravatar
vampyrsten
Chunin
Chunin
Indlæg: 121
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 14:34
Køn: Mand
Geografisk sted: Brøndby Strand

Hjælp til Wig ^^

Indlægaf vampyrsten » søn 10. jul 2011 22:46

Hej allesammen

Jeg har netop anskaffet mig en ny wig, og jeg har ingen ide what-so-ever hvordan jeg skal style den. Har aldrig gjort det før nemlig ^^'

Så hvis i har nogle gode styling guides og sådan ville jeg sætte stor pris på lidt vejledning, inden jeg selv griber saksen ;)
"In every age, in every place,
the deeds of men remain the same"

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Hjælp til Wig ^^

Indlægaf Gintoki » man 11. jul 2011 00:09

Nu aner jeg intet om styling af wigs men tror alligevel det ville være godt med nogle flere facts om hvad det er du kunne tænke dig? Er det til et bestemt cosplay? har du nogle pics af wiggen? osv..
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
vampyrsten
Chunin
Chunin
Indlæg: 121
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 14:34
Køn: Mand
Geografisk sted: Brøndby Strand

Re: Hjælp til Wig ^^

Indlægaf vampyrsten » man 11. jul 2011 00:31

Jeg tænker på Ginko fra Mushishi.

wiggen er model Angela fra Cosworx i sølvgrå farve
"In every age, in every place,
the deeds of men remain the same"

Brugeravatar
J-Star
Chibi
Chibi
Indlæg: 5
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 23:00
Køn: Kvinde

Re: Hjælp til Wig ^^

Indlægaf J-Star » man 18. jul 2011 14:13

Hejsa ;D

Det er lidt svært at komme med en skriftlig vejledning, men jeg kan sige at du ihvertfald skal bruge en god saks, hår produkter (voks/gele og hårspray) og et godt bilelde af det du ønsker at opnå.

Hvis din wig er meget anderledes end det du ønsker skal du selvfølgelig klippe den til, men pas nu på, håret vokser jo ikke ud igen ;O..
Klip efter billedet, tot efter tot vil jeg anbefale. Ta dig god tid!
Efter du har gjort det, og synes det ser godt ud, så touper forsigtigt hårene lidt sammen de steder hor du ønsker at lave spikes, store samlede totter eller lignende. der skal du så bruge lidt voks eller gele. Derefter tilføjer du noget hårspray og så burde det egentlig ikke kunne gå meget galt ;)
Brug også gerne en god kam til toupering og redning. Gerne en wig kam eller en bred takket plastik kam.

Men hvis du har yderligere spørgsmål eller har burg for at vide mere, så spørg da endelig? hehe
Men nu kan du da prøve at forberede dig lidt!

Hilsen, J-Star.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Hjælp til Wig ^^

Indlægaf SsjGogo » man 18. jul 2011 16:10

Måske man kan overtale J-star til at lave nogle "wig-workshops" snart :P
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Lilly
Chibi
Chibi
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs 26. jul 2011 00:30
Køn: Kvinde

Re: Hjælp til Wig ^^

Indlægaf Lilly » tirs 26. jul 2011 00:41

Det J-Star har skrevet er en sindsyg god start! :D

Til de styling produkter du skal bruge, kan jeg varmt anbefale den gule serie fra Got2Be. De har både en hairspray og en "glue" voks. Og tro mig! Det er stærke sager - men det virker! :D Jeg har brugt det på alle mine wigs.. :3

Som sagt er det meget besværligt at forklare skriftligt hvordan du kan gøre. Jeg faldt over en video på youtube, med en der viser hvordan hun gør. :) Det er nogenlunde samme metode jeg bruger. Du kan jo se den, få lidt inspiration og finde din egen metode til at style din wig.

Her er lidt hjælp: http://www.youtube.com/watch?v=OtDfATKw ... re=related

Men husk! Reference pictures! Man kan aldrig sige det nok når det gælder cosplay! Det er vigtigt at have så mange billeder som muligt af karakteren, så du kan danne et godt billede af hvordan vedkommende ser ud, så du kan få det mest nøjagtige resultat til slut! :) Og når det gælder om at klippe en paryk, er det vigtigt at være sikker på hvor man klipper! :D

Held og lykke.. ! :engel:


Tilbage til "Cosplay"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 16 gæster