Drageskæl??

Vis dit eget frem eller få gode råd til køb eller syning af Cosplays.
Brugeravatar
zakuroxmio
Chibi
Chibi
Indlæg: 36
Tilmeldt: fre 20. jul 2012 18:56
Køn: Kvinde

Drageskæl??

Indlægaf zakuroxmio » lør 22. mar 2014 21:06

Jeg har en ide til et (efter min mening) virkeligt cool cosplay. Det er et af Smaug, men mit problem er, at jeg ikke har en eneste ide om hvordan jeg skal lave skællene. Er der nogle der har en ide til hvordan jeg kan lave dem(helst indenfor en hvis pengegrænse)??
På forhånd tak<3
Sanne

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Drageskæl??

Indlægaf Shadari » lør 22. mar 2014 21:43

zakuroxmio skrev:Jeg har en ide til et (efter min mening) virkeligt cool cosplay. Det er et af Smaug, men mit problem er, at jeg ikke har en eneste ide om hvordan jeg skal lave skællene. Er der nogle der har en ide til hvordan jeg kan lave dem(helst indenfor en hvis pengegrænse)??
På forhånd tak<3
Sanne

Spørg skymone hun er virkelig god til at lave cosplay ;)
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Drageskæl??

Indlægaf nielsm » lør 22. mar 2014 22:00

Altså hvis du har rigeligt med tid ville den "rigtige" måde at lave det på nok være at lime tusindvis af små plastik-palietter på en dragt syet i stof eller læder. Det kunne godt være flere uger med ensformigt arbejde. Jeg ved ikke om den slags plastikdutter jeg tænker på kan købes som standardprodukt nogen steder, men det ville være halvsmå (ca. 1-2 cm diameter), flade cirkler, egentlig hen ad noget man ville bruge som brikker i nogen spil.

Noget andet du kunne gøre, for nogen noget grovere skæl, og nok mindre arbejde alt i alt, ville være at lamellere stykker af farvet kunstlæder, enten sy/lime det på en base, eller sy/lime "skællene" sammen med hinanden.

Brugeravatar
Shihoudani
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1252
Tilmeldt: fre 12. aug 2011 00:26
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Storkøbenhavn, Sjælland
Kontakt:

Re: Drageskæl??

Indlægaf Shihoudani » man 24. mar 2014 14:36

Skæl er forholdsvist nemt at lave i læder/kunstlæder, og det er ikke så dyrt hvis man ikke tænker farve/behandling/etc med. Ellers så ja, køb plasticskæl. Kommer dog også an på hvordan det skal se ud - skal det være gijinka eller heldragt, skal du kunne have den på eller er det en figur?
Don't get into an argument with someone who can type faster than you.

Jeg sælger manga, kostumer og anime lige her!

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Drageskæl??

Indlægaf LiseR » man 24. mar 2014 20:25

Klip utroligt mange små stykker stof ud i facon og lim dem på en trøje, laker derefter :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Skymone
Jonin
Jonin
Indlæg: 265
Tilmeldt: tirs 5. feb 2013 10:58
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: Drageskæl??

Indlægaf Skymone » tirs 25. mar 2014 09:05

Har du en reference-tegning? Man kan jo både lave drageskæl ved at tegne dem/markere dem med mærker i læder, som nævnt, eller ved at lave dem med stof-stykker, palietter, worbla-skæl, sådan nogle ringbrynje-agtige skæl - kommer meget an på, hvilket look, du går efter :)
Jeg har selv lavet skæl på min drage ved at lave en skabelon, tegne skællene med kuglepen på det læder, jeg har lavet kostumet af, og så brændt skællet i læderet med en loddekolbe. Det ser godt ud i forhold til det kostume, jeg laver, men det kommer jo som sagt an på, hvilket look, du går efter :)
For øvrigt glæder jeg mig til at se dit Smaug-design! Var selv i gang med at lave en tegning til et Smaug cosplay, men jeg har bare så mange andre cosplays, jeg også vil lave, så jeg får nok ikke lavet den XD
“Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
- Albus Dumbledore

Web: http://skymone.dk/
DeviantART: http://skymone.deviantart.com/
Facebook page: https://www.facebook.com/skymonecosplay


Tilbage til "Cosplay"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster