Mobning og overfald, som følge af Cosplay?

Vis dit eget frem eller få gode råd til køb eller syning af Cosplays.
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Mobning og overfald, som følge af Cosplay?

Indlægaf SsjGogo » tirs 29. jul 2014 20:35

Skræmmende - men det viser også, at arrangørerne bør gå aktivt imod det - ved hjælp af gæsterne også.

Sæt tydelige skilte op til de forskellige messer, hvoraf det fremgår, at den form for chikane resulterer i bortvisning eller i grove tilfælde politianmeldelse.

Men er det virkeligt et så stort problem i Danmark?
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Mobning og overfald, som følge af Cosplay?

Indlægaf LiseR » tirs 29. jul 2014 21:45

Jeg er blevet taget i skridtet af en mand i furry-kostume til J-popcon. Jeg var klædt ud som mand (Ed: jeg havde et kostume på som Kakashi fra Naruto, så kun mine øjne var fri) og har en dyb stemme, så jeg ved ikke om han ville teste hvilket køn jeg var, eller hvad meningen med det var... Jeg syntes bare det var sært. Det var først bagefter det slog mig at sådan noget skal han egentlig ikke rende rundt og lave. Af gode grunde har jeg ikke mulighed for at genkende ham.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Mobning og overfald, som følge af Cosplay?

Indlægaf Gintoki » tirs 29. jul 2014 23:01

LiseR skrev:Jeg er blevet taget i skridtet af en mand i furry-kostume til J-popcon. Jeg var klædt ud som mand (Ed: jeg havde et kostume på som Kakashi fra Naruto, så kun mine øjne var fri) og har en dyb stemme, så jeg ved ikke om han ville teste hvilket køn jeg var, eller hvad meningen med det var... Jeg syntes bare det var sært. Det var først bagefter det slog mig at sådan noget skal han egentlig ikke rende rundt og lave. Af gode grunde har jeg ikke mulighed for at genkende ham.

Du kan vel genkende ham på hvilket fursuit han havde på og hive fat i ham næste gang han kommer forbi til en con hvor du også er :P
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Mobning og overfald, som følge af Cosplay?

Indlægaf LiseR » ons 30. jul 2014 03:15

Helt ærligt, jeg kan ikke kende forskel på fursuits. Jeg synes de allesammen ser fuldstændig ens ud, bortset fra de to jeg har været med til at bygge. - og der er jo ingen der siger at den samme mand er inden i den samme kæmpehund næste gang. :3
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.


Tilbage til "Cosplay"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster